Στο Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου συζητήθηκε σήμερα η υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Lana που έχει κατασχεθεί από το Λιμεναρχείο Καρύστου και είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα από το Ιράν, με τους «Φρουρούς της Επανάστασης» οι οποίοι κατάσχεσαν με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers και το «Prudent Warrior» της Polembros, τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.
Συγκεκριμένα στο Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπώντου Αρείου Πάγου, με πρόεδρο την αρεοπαγίτη Μαρί Δεργαζαριάν και εισαγγελέα έδρας τον αντεισαγγελέα Α.Π. Γεώργιο Σκιαδαρέση, συζητήθηκε η υπόθεση. Οι δικηγόροι των δύο πλευρών αντέκρουσαν την εισαγγελική πρόταση, δηλαδή ότι η εταιρεία Times Navigation δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση.
Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Κατασχέθηκε διότι τα έσοδά του θα πήγαιναν στην τρομοκρατία
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το πλοίο Lana, με σημαία Ιράν, το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων, μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης τον περασμένο Απρίλιο.
Το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στα ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας της Ελληνικής Δημοκρατίας και της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (νόμος 2804/2000, κ.λπ.) με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.
Το πλοίο (15.4.2022) δεσμεύτηκε με εντολή του πρώην αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και επικεφαλής της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες Χαράλαμπου Βουρλιώτη, αλλά στη συνέχεια αποδεσμεύτηκε από την ίδια Αρχή.
Ακολούθησε το υπ΄ αριθμ. 1/2022 βούλευμα του Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το οποίο αποφασίστηκε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του, το οποίο είχε μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY». Οι 60.000 τόνοι είχαν προορισμό το Newport του Τέξας μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης.
Κατόπιν αυτών, εκδόθηκε απόφαση του συμβουλίου Εφετών Ευβοίας επί της οποίας άσκησε αναίρεση η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation, ενώ πραγματοποίησε παρέμβαση κατά της αναίρεσης η εταιρεία Saman Gostar κ.λπ.