Σε 17 λεπτά από τη Νέα Ελβετία στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Γίνεται; Κι όμως γίνεται! Με… Μετρό. Μια πραγματικότητα –πλέον– για τη Θεσσαλονίκη. Καθημερινότητα για τους Θεσσαλονικείς. Το είπε ρητά και ξεκάθαρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης: Στις 30 Νοεμβρίου οι Θεσσαλονικείς μπαίνουμε στο Μετρό, το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, που θα δώσει ανάσα στις μετακινήσεις μας και θα συμβάλει στην ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του αστικού ιστού. Η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μια νέα εποχή με το εμβληματικό αυτό έργο. Ενα μέσο σταθερής τροχιάς που έρχεται ύστερα από πολλά χρόνια δοκιμασιών και καθυστερήσεων ν’ αλλάξει –και αλλάζει– την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 250 χιλιάδες επιβάτες.

Δεν χρειάζεται να λέμε πολλά για το έργο. Θα μιλήσουν οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς όταν βιωματικά θα ζήσουν τη λειτουργία και τη χρησιμότητά του. Είναι από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή Μετρό στην Ευρώπη, που ολοκληρώθηκε με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας. Και, βεβαίως, το πιο πρωτοποριακό στον κόσμο. Πέντε από τους δεκατρείς σταθμούς του είναι σταθμοί-μουσεία, περιλαμβάνει έναν αρχαιολογικό χώρο στην πλατεία Αγίας Σοφίας αλλά και τον μεγαλύτερο παγκοσμίως αρχαιολογικό χώρο που είναι ενταγμένος σε τεχνικό έργο, στον σταθμό της Βενιζέλου. Ενα ζωντανό μουσείο στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, πόλος έλξης επισκεπτών για την πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Μέχρι το τέλος του 2025 αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία πέντε ακόμη νέοι σταθμοί στην επέκταση προς την Καλαμαριά, εξυπηρετώντας 95 χιλιάδες επιβάτες. Ακολουθούν μελέτες για τις επεκτάσεις του σε δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης –που έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική– όπως προς τον Εύοσμο και το Κορδελιό και σχεδιάζονται οι επεκτάσεις προς Τούμπα και Χαριλάου.

Η λειτουργία του Μετρό διαμορφώνει ήδη νέες συγκοινωνιακές συνθήκες στην πόλη με τον ανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών και την κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους που οδηγούν ήδη σε ευρεία χρήση της Δημόσιας Συγκοινωνίας από τους πολίτες σε ποσοστό άνω του 50%. Επιτυγχάνουμε έτσι τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο κέντρο της πόλης αλλά και μια καλύτερη ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας.

Η κυβέρνηση αναβαθμίζει σταθερά τις παρεχόμενες δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών. Η έναρξη λειτουργίας του Μετρό με τις επεκτάσεις του, η κυκλοφορία των ηλεκτρικών –φιλικών προς το περιβάλλον– λεωφορείων και η «πράσινη» ανανέωση του στόλου τους βελτιώνουν ήδη αισθητά τις συνθήκες μετακίνησης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Και μαζί με το γεγονός ότι ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και προχωρά εντατικά η κατασκευή του Περιφερειακού Οδικού Αξονα (FlyOver) με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάιο του 2027, προοιωνίζονται μια διαφορετική πόλη. Μια Θεσσαλονίκη πιο λειτουργική και πιο ανθρώπινη. Μια πόλη σύγχρονη, δυναμικά αναπτυσσόμενη, με κυρίαρχο ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη. Εχουμε κάθε λόγο να φιλοδοξούμε και να αισιοδοξούμε.

* Γενικός γραμματέα της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης