Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς φέρνει μαζί της σημαντικές αλλαγές στον χώρο της παιδείας, καθώς η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου εφαρμόζει ένα ολιστικό πλαίσιο εκσυγχρονισμού που επικεντρώνεται στην αναβάθμιση των υποδομών, την ενίσχυση της μαθητικής κοινότητας με την παροχή νέων δυνατοτήτων εκμάθησης αλλά και την
υποστήριξη των νέων απέναντι σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας.

Η αύξηση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών αποτελεί την αναμενόμενη αλλά όχι δεδομένη λύση στο χρόνιο ζήτημα της υποστελέχωσης των σχολικών δομών. Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με 10.000 νέους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2019 έχουν προσληφθεί συνολικά 37.500 δάσκαλοι και καθηγητές, γεγονός που εξασφαλίζει όσο το δυνατό καλύτερα την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών. Παράλληλα, καθιερώνεται η λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου, μιας νέας σύγχρονης πλατφόρμας που προσφέρει δωρεάν μαθήματα σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη μέσω της οποίας οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση παραδόσεις, ενώ οι γονείς μπορούν να αποκτήσουν τακτική επικοινωνία με το σχολείο για να ενημερώνονται σχετικά με τις επιδόσεις των παιδιών. Κατά αυτόν τον τρόπο η εξατομίκευση της μάθησης, σε συνδυασμό με την εφαρμογή προηγμένων εκπαιδευτικών εφαρμογών, δίνει στο σχολείο μια δυναμική διάσταση, ενισχύοντας τόσο την συμμετοχή των μαθητών όσο και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.

Μεταξύ των νέων πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας ξεχωρίζουν οι αυτόνομες τάξεις για μαθητές σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως η Γαύδος. Το κράτος πλέον αποδεικνύει έμπρακτα τον συμπεριληπτικό του χαρακτήρα καθώς οι μαθητές σε δυσπρόσιτα νησιά και ορεινές περιοχές θα λαμβάνουν όμοια εκπαίδευση με συνομηλίκους τους από μεγάλες πόλεις. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην πρωτοβουλία για τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη, οι οποίες εστιάζουν στη συμμετοχή στη δημοκρατία και στη δημόσια πολιτική. Το Υπουργείο Παιδείας μέσω του προγράμματος αυτού κάνει ξεκάθαρο ότι μια κοινωνία με ενεργά μέλη δεν διαμορφώνεται εν μια νυκτί, αλλά απαιτεί την θεμελίωση των αρχών του συλλογικής δράσης, της ατομικής ευθύνης και της κοινωνικής συμμετοχής κατά τη διάπλαση της προσωπικότητας των ανθρώπων.

Η ΟΝΝΕΔ είναι η μόνη ενεργή πολιτική νεολαία που αφουγκράζεται την κοινωνία, συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο και παρεμβαίνει, διαμορφώνοντας με προτάσεις της πολιτικές για όλους τους νέους. Με πρωτοβουλίες του προέδρου μας, Ορφέα Γεωργίου σκύβουμε πάνω από τα θέματα που αφορούν και επηρεάζουν τους ανθρώπους της γενιάς μας και βγαίνουμε μπροστά, προσπαθώντας να είμαστε ουσιαστικά χρήσιμοι για το κοινωνικό σύνολο. Από την καμπάνια «Άσε τη δουλειά σου να μιλήσει» με την καταγραφή των προβληματισμών των νέων στελεχών της εκπαιδευτικής κοινότητας μέχρι την πρόσφατη εκδήλωσή μας για τη σχολική βία και τις ψυχολογικές της επιπτώσεις, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, η διαμόρφωση στοχευμένων προτάσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής παιδείας αποτελεί προτεραιότητα για την Οργάνωση. Μέσα από δράσεις ευαισθητοποίησης αλλά και τη συνεχή συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, η ΟΝΝΕΔ βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών, των καθηγητών αλλά και των νέων γονιών συμβάλλοντας καθοριστικά στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας σεβασμού και αλληλεγγύης.

Αν και οι χρόνιες παθογένειες αποτελούν πλέον παρελθόν χάρη στις στοχευμένες κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις και πολιτικές, η περίοδος που η επίλυση των εκκρεμοτήτων ήταν αρκετή έχει παρέλθει και οι πολίτες δικαίως απαιτούν μια συνεχή και συνεπή εξελικτική πορεία της παιδείας. Αυτό ήταν το μήνυμα της τελευταίας εκλογικής μάχης. Και η κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει έμπρακτα και καθημερινά ότι στο κέντρο της πολιτικής της βρίσκονται οι ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, καθώς οι μεταρρυθμίσεις αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο εκσυγχρονιστικό πλαίσιο με στόχο ένα αποδοτικό και ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό σύστημα που προσαρμόζεται στις επιταγές και τις τάσεις της εποχής μας.

*Της Σταματίνας Αντωνίου, Υπεύθυνης Τομέα Παιδείας του Πολιτικού Συμβουλίου της ΟΝΝΕΔ