Επανεκκίνησε τα ξημερώματα ο σιδηρόδρομος με δρομολόγια τρένου και προαστιακού τρεις εβδομάδες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Το πρώτο δρομολόγιο του προαστιακού Αθήνα – Χαλκίδα ξεκίνησε στις 05:24. Επίσης εκτελούνται δρομολόγια του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα – Αεροδρόμιο. Επιπλέον, αναμένεται σήμερα να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Αρχικά θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια και αυστηρά μέτρα ασφαλείας ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.
Σύμφωνα με τη Hellenic Train από σήμερα θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια:
Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
‘Ανω Λιόσια- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- ‘Ανω Λιόσια
‘Ανω Λιόσια- Κάντζα
Κάντζα- ‘Ανω Λιόσια
Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
Προαστιακός Πάτρας
Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
Διακοφτό- Καλάβρυτα
Σε ότι αφορά στα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» φαίνεται πως παίρνει τελικά μια εβδομάδα παράταση η ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.
Τερεζάκης: Θα ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζομένοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας.
Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο, για τις υπόλοιπες έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα από τον υπουργό και τον πρωθυπουργό και σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει.
Δείτε το βίντεο:
Από την πλευρά των εργαζομένων, ο Ιωάννης Κοκκινάκης σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν στη νυχτερινή βάρδια , επεσήμανε ότι ήταν πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση για εκείνον μετά από από 40 χρόνια δουλειάς, καθώς ο κόσμος ήταν φοβισμένος και προσπαθούσε να τους εμψυχώσει για να ανέβουν στο τρένο.
Σημείωσε πως «ξεκίνησαν σήμερα, μετά από πολύ καιρό από το τραγικό συμβάν -που μας έπληξε όλους συναισθηματικά και ψυχολογικά- τα δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και τη Χαλκίδα. Έχουμε 18 δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι εντολές που μας έχουν δοθεί από τη διοίκηση είναι δύο σταθμάρχες ανα βάρδια, δυο μηχανοδηγοί και δύο συνοδοί στις αμαξοστοιχίες, να κινούνται οι συρμοί με μειωμένες ταχύτητες». Επίσης ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και κάλεσε τον κόσμο να επανέλθει και να τους στηρίξει και να ταξιδεύουν και πάλι με το τρένο.
Ο ΟΣΕ έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχαν ζητήσει οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορευματικά τρένα. Παρά τις εγγυήσεις που δόθηκαν καμία αντίδραση δεν έχει ακόμη εκδηλωθεί (00:28) από πλευράς Hellenic Train.
Αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας
Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.
Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Στα άμεσα μέτρα:
2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
Μείωση ταχύτητας
80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες