Η ΑΟΖ, το Σαχέλ και άλλες ιστορίες πολιτικού τυχοδιωκτισμού. Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην αμυντική συμφωνία με την Γαλλία αποτελεί την επιτομή της υποκρισίας. Όλοι πια έχουν καταλάβει πως απλώς ο κ. Τσίπρας αναζητεί ένα πρόσχημα για να μην ψηφίσει. Το 2013 κατηγορούσε τον Σαμαρά με τον πιο αισχρό τρόπο, μετά κοκορευόταν για τις δικές του διαπραγματεύσεις (που δεν κατέληξαν πουθενά) και τώρα καταφεύγει σε διάφορα προσχήματα, βάζοντας… όρους!
Όσον αφορά στο Σαχέλ, είναι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας που έχει πέντε φορές υπογράψει σε Ευρωπαϊκά Συμβούλια την ανάγκη υπεράσπισής του.
Και όσον αφορά στην ΑΟΖ, είναι ο ίδιος που τον καιρό που διαπραγματευόταν για την αμυντική συμφωνία, υποστήριζε πως είναι αυτονόητο η Γαλλία να την υπερασπιστεί, διότι η γαλλική εταιρία TOTAL κάνει έρευνες στην περιοχή.
Σήμερα, έχει πάλι πρόβλημα! Τα γεγονότα, όμως, αποδεικνύουν πως αναζητεί προφάσεις εν αμαρτίαις.
Όταν στις 20 Φεβρουαρίου 2013, επομένη της επίσκεψης του Γάλλου τότε Προέδρου Φρανσουά στην Ελλάδα, ανακοινώθηκε επίσημα ότι η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε την ενοικίαση δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών παρακολούθησης προκειμένου να εξασφαλιστεί η αμυντική θωράκιση της χώρας χωρίς να εκταμιευτούν τεράστια ποσά, ο ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκε στα κάγκελα.
Η Αυγή, ο Σαμαράς και οι… Αλίκες στο Ναυτικό!
Η πιο χαρακτηριστική από τις αντιδράσεις ήλθε την επομένη, 21 Φεβρουαρίου, με την εφημερίδα «Αυγή» να δημοσιεύει άρθρο υπό τον πρωτοφανή τίτλο «Ο Σαμαράς στον Κορυδαλλό όπως ο Άκης;».
Με αναφορές σε «θερμοκήπιο σκανδάλων», η εφημερίδα έγραψε πως ο Σαμαράς φαίνεται ότι… «εζήλωσε την δόξα του πρώην υπουργού Άμυνας και κάνει απευθείας αγορά όπλων από τη Γαλλία. Διότι και το “χάρισμα” και η “ενοικίαση” είναι προπέτασμα καπνού. Όλοι γνωρίζουν ότι στην ουσία πρόκειται για αγορά και μάλιστα πανάκριβη. Οι φρεγάτες έχουν κόστος επανενεργοποίησης, ένταξης στο ελληνικό σύστημα επιμελητείας, όπλα, ανταλλακτικά, εκπαίδευση. Όλα αυτά είναι εκατοντάδες εκατομμύρια»!
Μας έλεγαν, δηλαδή, τότε πως τις φρεγάτες δεν τις χρειαζόμασταν! Και όχι μόνο αυτό. Κορόιδευαν και για την ΑΟΖ – αυτοί που σήμερα τάχα κόπτονται.
Έγραφε συγκεκριμένα η «Αυγή»: «Ναι, αλλά τώρα με την ΑΟΖ θα θέλουμε παπόρια, θα τιτιβίζουν οι Αλίκες στο Ναυτικό».
Μια μέρα νωρίτερα, στις 20 Φεβρουαρίου 2013, είχαμε και την ανακοίνωση του Θοδωρή Δρίτσα, υπεύθυνου Άμυνας τότε της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ:
«Κατά την επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με επικεφαλής τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Αλέξη Τσίπρα, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον περασμένο Ιούνιο, οι Αρχηγοί και των τριών όπλων είχαν δηλώσει ρητά ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν χρειάζονται νέους εξοπλισμούς, αλλά καύσιμα, πυρομαχικά και ανταλλακτικά. Τι άλλαξε από τότε; Υπάρχουν εισηγήσεις της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων για τη προμήθεια με όποιον τρόπο νέων όπλων και συγκεκριμένα αυτών των όπλων;».
Και άλλα τέτοια για να καταλήξει πως «το αίτημα της τρικομματικής κυβέρνηση προς τον κ. Ολάντ κάθε άλλο παρά εντάσσεται σε ένα παραγωγικό σχέδιο εξόδου από την κρίση. Μάλλον έντονη οσμή νέων εξαρτήσεων αναδύει. Δηλαδή, τι έχεις, Γιάννη, τι είχα πάντα».
Τότε οι φρεγάτες ήταν ακατάλληλες!
Την ίδια μέρα, ο τότε εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, δήλωνε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο»:
«Δεν μπορεί σε μια χώρα η οποία βρίσκεται στην κατάσταση της Ελλάδας, σε μια δεινή δηλαδή οικονομική κατάσταση, να μιλάνε για νέα εξοπλιστικά προγράμματα, εν προκειμένω, για τις γαλλικές φρεγάτες. Πληροφορίες λένε ότι πρόκειται για πλοία τα οποία δεν αντιστοιχούν ούτε καν στις δικές μας ανάγκες, είναι πλοία εντελώς ανοιχτής θάλασσας και βέβαια υπάρχουν πάρα πολλά σκοτεινά σημεία γύρω απ’ αυτή την συμφωνία η οποία ενδεχομένως να επισφραγίστηκε στη χθεσινή συνάντηση. Ακούστηκε ότι ο κ. Ολάντ δεν ήρθε για να πουλήσει όπλα. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να μας κάνει ακόμα πιο ανήσυχους».
Μετά, από το βήμα της ΔΕΘ, στις 15 Σεπτεμβρίου 2013, ήλθε και η δήλωση Τσίπρα:
«Είναι οξύμωρο και αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν σε μια περίοδο κρίσης, σε μια περίοδο που ζητάμε βοήθεια από τους εταίρους αυτοί να απαιτούν να τους δίνουμε χρήματα για να νοικιάζουμε οπλικά συστήματα. Οι γνώστες μάλιστα, οι βαθύτεροι γνώστες των τεχνικών ζητημάτων με ενημερώνουν ότι αυτά τα πλοία, είναι πλοία ακατάλληλα για τη χώρα μας, διότι είναι πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα και μάλιστα σε ανοικτές θάλασσες, όχι σε κλειστές θάλασσες όπως το Αιγαίο. Και προβλέπεται μάλιστα να τα νοικιάσουμε 200.000.000 το χρόνο για μια 5ετία, δηλαδή 1 δις στην 5ετία. Με δυο λόγια από τη μια τσέπη βγαίνει η βοήθεια από την άλλη μπαίνει. Το είχε πει αυτό και ο Κον Μπεντίτ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είχε απόλυτο δίκιο { …} θα πρέπει να προσανατολιστούμε όχι σε τέτοιου είδους εξοπλισμούς που συνήθως κρύβουν από πίσω τους πολιτικές σκοπιμότητες και μίζες, αλλά να προσανατολιστούμε σε μια αξιόπιστη ελληνική αμυντική βιομηχανία».
Μας έλεγαν δηλαδή τότε πως οι φρεγάτες δεν ήταν κατάλληλες. Ο δε Τσίπρας μιλούσε για το Αιγαίο, καθώς δεν είχε ακόμη ανακαλύψει την ΑΟΖ και την Μεσόγειο. Μετά, όταν βρέθηκαν στην εξουσία, ανακάλυψαν την καταλληλότητά τους!
Έκαιγαν και πολλά καύσιμα!
Για τις φρεγάτες είχε μιλήσει και ο κ. Καμμένος, αναφερόμενος στη συμφωνία με τις ΗΠΑ που είχε υπογράψει η κυβέρνηση Σαμαρά, όσον αφορά στα αεροπλάνα ναυτικής συνεργασίας.
Μιλώντας στον Αντέννα, στις 14 Απριλίου 2015, ο κ. Καμμένος είπε:
«Λέμε για τα 350 εκατομμύρια, της προμήθειας αυτής. Δεν λέει κανείς όμως, ότι για το C130 που κάνει αυτή τη δουλειά, πληρώνει ο ελληνικός λαός 20.000 ευρώ την ώρα. Δεν λέει κανείς για τις φρεγάτες οι οποίες εκτελούν καθήκοντα «σκοπούντος» σε όλο το Αιγαίο, ότι τα καύσιμά τους υπερκαλύπτουν τις ετήσιες δόσεις για την επανενεργοποίηση των συγκεκριμένων αεροσκαφών».
Άρα, έλεγε ότι οι φρεγάτες κοστίζουν πολύ λόγω μεγάλης κατανάλωσης καυσίμων.
Ύστερα ήλθε ο Κουβέλης…
Τρία χρόνια μετά, στις 20 Απριλίου 2018, όταν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ βρίσκονταν πια στην εξουσία, ακούσαμε τον αναπληρωτή του Καμμένου, τον κ. Κουβέλη να λέει (Σκάι), ότι Τσίπρας και Μακρόν συμφώνησαν να νοικιάσει με λήζινγκ η Ελλάδα δύο φρεγάτες από την Γαλλία και να αγοράσει άλλες δύο.
Με λίγα λόγια, συμφωνούσαν με αυτά για τα οποία διαφωνούσαν το 2013!
Και τώρα ξαναδιαφωνούν με αυτά με τα οποία είχαν συμφωνήσει! Αφού στο ενδιάμεσο είχαν (ξανα) συμφωνήσει.
Στις 18 Ιανουαρίου 2021, ο κ. Κατρούγκαλος, τομεάρχης Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός, με άρθρο του, στο Bigpost, μιλούσε για «ενίσχυση του αξιόμαχου στο πλαίσιο συγκεκριμένου 15ετούς προγραμματισμού, με προτεραιότητα στην ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με σύγχρονες φρεγάτες με ικανότητες εκτεταμένης αεράμυνας σε ανοικτές θάλασσες. Για το λόγο αυτό, ακολουθώντας τις υποδείξεις των ενόπλων δυνάμεων, είχαμε καταλήξει στις γαλλικές Belharra, υπερσύγχρονων ψηφιακών πλοίων με προηγμένα σόναρ κύτους και Α/Α πυραύλους μεγάλης εμβέλειας. Μία Belharra καλύπτει αεροπορικό χώρο, τη λεγόμενη «φούσκα», όσο 4 αμερικανικές φρεγάτες ΜΜSC της Λόκχηντ που διαρρέεται ότι συζητά η κυβέρνηση. Τέτοια πλοία χρειαζόμαστε να αντιμετωπίσουμε τις διογκούμενες προκλήσεις της Ανατολικής Μεσογείου».
Δηλαδή το 2021 χρειαζόμασταν τα πλοία που δεν χρειαζόμασταν επί Σαμαρά, διότι ήταν… ακατάλληλα και τώρα δεν ψηφίζουν την συμφωνία που έφερε ο Μητσοτάκης!
Λίγο πριν, στις 21 Δεκεμβρίου του 2020, ο κ. Τσίπρας, σε συνέντευξή του στο Militaire, έλεγε ότι δεν ψηφίζει τους εξοπλισμούς διότι δεν έχει εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Λέγοντας συγχρόνως πως επί κυβέρνησής του «στόχος ήταν η σύναψη αμυντικής συμφωνίας με τη Γαλλία και η δυνατότητα προμήθειας στο Πολεμικό Ναυτικό φρεγατών Belharra. Οι φρεγάτες Belharra δεν ήταν ότι έπρεπε σώνει και καλά να τις πάρουμε από τη Γαλλία. Αλλά είναι ο τύπος των φρεγατών -υπάρχουν κι άλλες φρεγάτες- που έχουν αυτές τις δυνατότητες, που έχουν τη δυνατότητα να επιχειρούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στις ανοιχτές θάλασσες και ιδίως στην Ανατολική Μεσόγειο, με ανθυποβρυχιακή υποστήριξη και με αεράμυνα περιοχής, ικανή και αποτελεσματική».
Όλα αυτά από τους ανθρώπους που πρωταγωνίστησαν στο γνωστό αλαλούμ του 2018.
Το αλαλούμ του 2018
Πρώτα είχαμε (20 Απριλίου 2018) τη συνέντευξη Κουβέλη στον Σκάι όπου ξεκάθαρα είπε ότι Τσίπρας και Μακρόν είχαν συνεννοηθεί για ενοικίαση δύο φρεγατών και αγορά άλλων δύο.
Μετά, είχαμε (22 Απριλίου) την συνέντευξή του στην «Αυγή της Κυριακής», όπου επανέλαβε τα ίδια. Και δυο μέρες μετά, συνεργάτες του έλεγαν ότι σύντομα θα υπάρξει συμφωνία για την χρονομίσθωση των φρεγατών τύπου FREMM, ότι στις 3 Μαΐου θα ερχόταν στην Αθήνα γαλλική αντιπροσωπεία, για να συνεχιστούν οι συζητήσεις, ότι ως το καλοκαίρι (του 2018, εντάξει;) οι φρεγάτες θα έπλεαν στο Αιγαίο και ότι η Αθήνα εξέταζε επίσης αγορά δύο έως τεσσάρων γαλλικών φρεγατών BELH@RRA, σε δύο φάσεις, ελπίζοντας πως δύο από τα πλοία θα ναυπηγηθούν στον Σκαραμαγκά».
Μετά (24 Απριλίου) βγήκε η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας Φλοράνς Παρλί και ξεκαθάρισε πως η χώρα της δεν προτίθεται να νοικιάσει καμιά φρεγάτα στην Ελλάδα. Αυτό προέκυψε από δημοσίευμα της εφημερίδας «La Tribune» σύμφωνα με τις πηγές του οποίου το Γαλλικό Ναυτικό δεν είχε τη δυνατότητα να παραχωρήσει δύο φρεγάτες στην Ελλάδα αφού είναι απαραίτητες για την κάλυψη των δικών του επιχειρησιακών αναγκών.
Το αλαλούμ συνεχίστηκε με τον Καμμένο, υπουργό Άμυνας για να μην ξεχνιόμαστε, να σχολιάζει σε συνέντευξη Τύπου στις 25 Απριλίου δημοσίευμα της «Καθημερινής», λέγοντας πως οι λεπτομέρειες που αναφέρονταν στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ… δεν ήταν γνωστές ούτε στον ίδιο!
Και έδωσε άλλη εκδοχή: «Σε υψηλότατο επίπεδο, σε επίπεδο δηλαδή συνομιλίας του Προέδρου Μακρόν με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα εξετάστηκε η πιθανότητα μέρους του ποσού των 8 δις που οφείλουν οι ευρωπαϊκές χώρες για τη διαφορά των ομολόγων, που πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα, το οποίο αφορά την επιστροφή από τη Γαλλία προς την Ελλάδα, να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να υπάρξει συνέργεια για την κατασκευή φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτή ήταν και η μόνη συνομιλία και διαπραγμάτευση που έγινε για τις φρεγάτες. Σε αυτή τη συνομιλία, ο Πρόεδρος Μακρόν φάνηκε θετικός και μάλιστα φάνηκε θετικός απέναντι στον Πρωθυπουργό γενικότερα για τη δυνατότητα ενίσχυσης της πατρίδας μας και των συνεργειών που μπορεί να υπάρξουν στην αμυντική μας βιομηχανία».
Δηλαδή, θα μας έδιναν τις φρεγάτες έναντι… χρωστουμένων!
Αλλά σε τρίωρη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ δεν έγινε καμιά αναφορά στο θέμα. Και ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Τζανακόπουλος μιλούσε επί δύο ημέρες (24 και 25 Απριλίου) για «διερευνήσεις για διάφορα project», για διερευνητικές συζητήσεις, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει καμιά συμφωνία
Οπότε, στις 27 Απριλίου, ο κ. Κουβέλης επανήλθε. Μιλώντας στην ΕΡΤ επέμεινε πως οι δηλώσεις του για τις φρεγάτες «τη δεδομένη στιγμή και μετά την δημοσιότητα που δημιουργήθηκε, ανταποκρίνονταν σε μεγάλο βαθμό στην πραγματικότητα».
«Αλέξη, στέλνω φρεγάτες»…
Μ’ αυτά και μ’ αυτά φτάσαμε στις εκλογές του 2019 με τον ΣΥΡΙΖΑ να αρμενίζει σε θολά νερά, χωρίς καμιά αμυντική συμφωνία και καμιά φρεγάτα.
Στον προεκλογικό αγώνα, χρησιμοποιήθηκε αναφανδόν μια φράση που φέρεται να είπε ο Μακρόν στον Τσίπρα κατά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 21ης Ιουνίου 2019. Κατά την συζήτηση για τις κυρώσεις στην Τουρκία (σ’ εκείνο το Συμβούλιο δεν αποφασίστηκαν κυρώσεις, αλλά «πρόσκληση» για να σκεφθούν στοχευμένα μέτρα), ο Γάλλος Πρόεδρος φέρεται ειπών πως δεν είχε αντίρρηση, προσθέτοντας απευθυνόμενος στον Αλέξη «ακόμα κι αν μου ζητήσεις φρεγάτες να έρθουν να περιπολούν την περιοχή, θα το κάνω».
Φυσικά, το θέμα έγινε προεκλογική σημαία. Και στις προεκλογικές συνεντεύξεις του που ακολούθησαν, ο Τσίπρας απαντούσε με υπεκφυγές στο ερώτημα αν ο Μακρόν του είπε «εγώ Αλέξη αν χρειαστείς φρεγάτες θα σου τις στείλω».
Όπως είπε ο κ. Τσίπρας (22 Ιουνίου CNN Greece και 25 Ιουνίου Star) ο Μακρόν είχε διάθεση να βοηθήσει την Ελλάδα και αυτή ήταν «μια διαρκής συζήτηση που έχουμε».
Και όχι μόνο αυτό. Ο κ. Τσίπρας έλεγε τότε πως η Γαλλία έχει γεωπολιτικά συμφέροντα στην περιοχή. «Αλλά θέλω να ξεκαθαρίσω», είπε στη Μάρα Ζαχαρέα «ότι εμείς δεν ζητήσαμε ποτέ κάτι τέτοιο. Δεν ζητήσαμε ποτέ κάτι τέτοιο, πρώτον διότι αισθανόμαστε ότι δεν βρισκόμαστε μπροστά σε τέτοιου είδους πιθανότητα κλιμάκωσης. Δεύτερον διότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις -όσο κι αν φαίνεται αυτό, δεν είναι ένα κλισέ- είναι εξαιρετικά ισχυρές, από τις ισχυρότερες δυνάμεις στο ευρωπαϊκό πλαίσιο και άρα πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε κανένας λόγος ανησυχίας, ούτε κανένας λόγος εν πάση περιπτώσει να συζητάμε τέτοιου είδους σενάρια κλιμάκωσης».
Σήμερα, μας λένε πως συζητούσαν για τις Belharra, ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε, ότι αυτοί θα έφερναν πολύ νωρίτερα μια καλύτερη συμφωνία, ότι είχαν καταλήξει στις γαλλικές φρεγάτες.
Σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ (1 Οκτωβρίου 2021), πηγές του ΣΥΡΙΖΑ ανέφεραν: «Είναι αλήθεια ότι η κυβέρνησή μας, έβαλε τις βάσεις από το 2015 της στρατηγικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της άμυνας. Όπως επίσης είναι γεγονός ότι ξεκινήσαμε τη διαπραγμάτευση το 2018 για τις φρεγάτες Μπελχάρα, βάσει των εισηγήσεων του ΓΕΝ».
Δηλαδή, το 2018 διέψευδαν τον Κουβέλη, τον Ιούνιο του 2019 ο Τσίπρας μας έλεγε ότι δεν ζήτησαν κάτι τέτοιο και σήμερα μας λένε πως το 2018 είχαν ξεκινήσει την διαπραγμάτευση!
Κανένα θέμα ΑΟΖ
Και βέβαια, όταν βρίσκονταν στην εξουσία δεν έθεταν κανένα θέμα ΑΟΖ. Στις προεκλογικές συνεντεύξεις του, ο κ. Τσίπρας επαναλάμβανε πως «εδώ δεν πρόκειται για μια αλληλεγγύη ηθικού χαρακτήρα, αλλά όταν γνωρίζει ο Γάλλος Πρόεδρος ότι η γαλλική Total κάνει έρευνες και εξορύξεις στην περιοχή και έρχεται αυθαιρέτως και μονομερώς μια κρατική εταιρεία της Τουρκίας -και ενδεχομένως πίσω από αυτές τις κινήσεις υπάρχει το υπονοούμενο ότι μπορεί να εμποδιστούν αυτές οι δραστηριότητες-, αντιλαμβάνεστε ότι δεν πρόκειται ούτε η Γαλλία ούτε καμιά άλλη χώρα να το αφήσει έτσι».
Δηλαδή, ο κ. Τσίπρας υποστήριζε πως δεν υπήρχε θέμα ΑΟΖ, διότι η Γαλλία αυτονόητα θα την υπερασπιζόταν έτσι κι’ αλλιώς, αφού έχει συμφέροντα στην περιοχή. Τώρα, δεν θέλει να ψηφίσει επειδή τάχα η αμυντική συμφωνία δεν περιλαμβάνει την ΑΟΖ.
Ο έρανος του Καμμένου
Σε όλα αυτά, προσθέστε και μια ευχάριστη νότα: Στις 6 Δεκεμβρίου 2018, ο Πάνος Καμμένος, μιλώντας σε εκδήλωση για την γιορτή του Πολεμικού Ναυτικού, ανακοίνωσε ότι ανοίγει τραπεζικό λογαριασμό, ζητώντας από τους Έλληνες να συμβάλουν οικονομικά, από το υστέρημά τους, στην αγορά φρεγατών.
Είπε: «Σε λίγο η περιοχή ευθύνης του Πολεμικού μας Ναυτικού θα μεγαλώσει. Άρα θα μεγαλώσουν και οι υλικές ανάγκες του Στόλου, όπως είπε και ο Αρχηγός του Πολεμικού μας Ναυτικού. Για τις Ένοπλες Δυνάμεις έχει κηρυχθεί το 2019 ως έτος ανάδειξης της κοινωνικής προσφοράς. Ιδιαίτερα, όμως, για το Πολεμικό μας Ναυτικό, το 2019 είναι η ώρα να ξεκινήσει η μεγάλη προσπάθεια ενίσχυσης του Στόλου.
Η πατρίδα και το κράτος θα δώσει από το υστέρημα των Ελλήνων πολιτών ό,τι περισσότερο μπορέσει. Τώρα όμως έχουμε την ανάγκη των μεγάλων δωρητών και ευεργετών της πατρίδας. Καλώ τους Έλληνες εφοπλιστές, καλώ όμως και όλους τους πολίτες, από το υστέρημά τους, από την 1.1.2019 που θα ανοίξει λογαριασμός για την ενίσχυση του Στόλου, για την απόκτηση νέων φρεγατών και ναυαρχίδας, να βοηθήσουν στην εθνική προσπάθεια. Να θυμηθούν το παράδειγμα του Αβέρωφ και όλων των μεγάλων ευεργετών».
Η οπερέτα κατέληξε ως εξής:
«Πρώτος θα καταθέσω τον μισθό μου σε αυτή την προσπάθεια και ζητώ από όλους σας την ενίσχυση του Στόλου για το 2019».
Συμπέρασμα: Ο Κουβέλης αγόραζε φρεγάτες, ο Τσίπρας δεν τις χρειαζόταν και ο Καμμένος έβγαζε δίσκο!
*Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών, υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, δημοσιογράφος