Για το φαινόμενο της υπερχείλισης λυμάτων στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος μίλησε στον ΣΚΑΪ το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, εξηγώντας πως για να συμβεί αυτό πρέπει να μπει νερό της βροχής στους αγωγούς.

«Αυτό κανονικά δεν πρέπει να συμβαίνει», τόνισε, για να συμπληρώσει πως «έχουμε 5% των κτισμάτων στην Αττική που έχουν παράνομες συνδέσεις στους αγωγούς λυμάτων. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιοχές που είναι μαζικό το πρόβλημα, όπως στην επίμαχη περιοχή, έχουμε υπερφόρτωση του συστήματος».

Όπως τόνισε ο υπουργός, πρόκειται για ένα ζήτημα «γνωστό από το 2000». Εξηγώντας το τι γίνβεται προκειμένου να αντιμετωπιστεί, είπε: «Αυτό που έχει ξεκινήσει να γίνεται είναι ένα μικρό έργο στην περιοχή που θα καλύψει το πρόβλημα. Πρόκειται για έναν αγωγό που θα είναι παράλληλος με τον υπάρχοντα και θα τελειώσει τέλη 2025-αρχές 2026. Παράλληλα δρομολογείται ένα μεγάλο έργο για έναν αγωγό που θα κινείται παράλληλα με την Αθηναϊκή Ριβιέρα».

«Αυτό με τις παράνομες συνδέσεις έγινε το 1970-1980 όταν κατασκευάστηκαν τα κτίρια αυτά. Το κόστος για να ξεκάνεις αυτές τις παρανομίες είναι αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ ανά κτήριο, οπότε το πιο λογικό είναι να το λύσουμε με έργα υποδομής», τόνισε. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι «τώρα εμποδίζεται αυτό γιατί υπάρχει ο ελεγκτής δόμησης που ψάχνεις με χρώμα που βγαίνουν τα λύματα».

Ερωτηθείς για τις ευθύνες και πώς επιμερίζονται, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας απάντησε: «Η ευθύνη είναι ότι για 20 χρόνια δεν έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των παράνομων συνδέσεων. Η ΕΥΔΑΠ έχει ευθύνη γιατί άνοιξε ένα καπάκι, ο δήμος αντικειμενικά πρέπει να φροντίζει η παροχέτευση ομβρίων να είναι αποτελεσματική».

Κατά τον κ. Σκυλακάκη «το σύνολο αυτού του πράγματος στην Αττική πρέπει να το αναλάβει η ΕΥΔΑΠ για να ξέρουμε έναν που θα είναι υπεύθυνος», για να προσθέσει: «Χρειαζόμαστε περισσότερη ευελιξία για να είναι πιο γρήγορη η ΕΥΔΑΠ στους διαγωνισμούς που κάνει και αυτό θα το κάνουμε με νομοσχέδιο τον Ιανουάριο».