Τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που έχουν αναληφθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και των κατασκευαστών τους ανέδειξε ο Χρήστος Στυλιανίδης με τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια της έκθεσης «Από τον Αϊνά στην πλώρη: Ιστιοφόρα του 18ου και 19ου αιώνα».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χθες στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, παρουσία και του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής αντιναυάρχου Λ.Σ. Γεώργιου Αλεξανδράκη.

gpt-6470-kMVAo.jpg

Κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε επιγραμματικά στις κάτωθι δράσεις:

- Επίλυση του θέματος της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης των καρνάγιων.

- Ορισμός με νόμο, για πρώτη φορά, του τι είναι καρνάγιο και ταρσανάς.

- Τροποποίηση του νόμου για τον αιγιαλό και την παραλία για να αντιμετωπιστεί το χρονίζον πρόβλημα της παραχώρησης του χώρου των καρνάγιων-ταρσανάδων και του τρόπου υπολογισμού του ανταλλάγματος.

- Δημιουργία, για πρώτη φορά, μητρώου καρνάγιων, ώστε να ενισχυθεί η σημασία κάθε ξυλοναυπηγικής επιχείρησης και να μπορέσει να πάρει στοχευμένα χρηματοδοτικά οφέλη.

- Παρεμβάσεις προς Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, προκειμένου να παραχωρήσουν ή να ανανεώσουν παραχωρήσεις χώρων σε καρνάγια στις Χερσαίες Ζώνες Λιμένων που διαχειρίζονται.

- Υπογραφή σύμβασης για την δημιουργία Μαρίνας στην Κέρκυρα, στην οποία προβλέπεται να κατασκευαστεί υποχρεωτικά, ένας νέος χώρος καρνάγιων σε παρακείμενη περιοχή.

- Συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη δημιουργία Σχολών που σχετίζονται με τη ναυπηγική βιομηχανία. Ήδη λειτουργούν οι πρώτες Σχολές ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα και στη Σύρο και αναμένεται να δημιουργηθούν ειδικότητες στην ξυλοναυπηγική.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός επισήμανε ότι γνώμονας του υπουργείου είναι τα ιστιοφόρα σκάφη να βρίσκονται στη θάλασσα και να επιχειρούν. Όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά, «τα ελληνικά παραδοσιακά ξύλινα σκάφη πρέπει να είναι ζωντανά για να συνεχίσουν να υπάρχουν, πρέπει να είναι στη θάλασσα και να πλέουν».

gpt-6559-QzKER.jpg
gpt-6535-4oriE.jpg
gpt-6506-P6FGX.jpg