Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, τροφοδοτώντας αντιπαραθέσεις, ερωτήματα και –δυστυχώς– παραπληροφόρηση. Το τελευταίο διάστημα, έχουν διακινηθεί δεκάδες fake news, τα οποία όχι μόνο διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα αλλά και εργαλειοποιούν μια εθνική τραγωδία για μικροπολιτικούς σκοπούς.

Ένα τέτοιο ψευδές αφήγημα αφορά δήθεν αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυστυχημάτων, οι οποίες υποτίθεται ότι έγιναν μετά το δυστύχημα των Τεμπών προκειμένου να αποφευχθούν ευθύνες. Η συγκεκριμένη ανακριβής πληροφορία, που αναπαράχθηκε άκριτα και έγινε viral, δεν στηρίζεται σε καμία πραγματικότητα, όπως επισημαίνει σε ανάρτησή του ο Νίκος Ρωμανός.

Στην παρακάτω ανακοίνωση, ο Νίκος Ρωμανός αποκαθιστά τα πραγματικά γεγονότα και απαντά με στοιχεία σε όσα διακινούνται τις τελευταίες ημέρες.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Νίκου Ρωμανού:

Εδώ και εβδομάδες, επαναλαμβάνουμε σε όλους τους τόνους ότι η σύγχυση που έχει δημιουργηθεί γύρω από την εθνική τραγωδία των Τεμπών, δημιουργεί το ιδανικό έδαφος για την εργαλειοποίησή της. Δεκάδες fake news εδώ και δύο χρόνια, δεν απαντήθηκαν εν τη γενέσει τους, χτίζοντας αυτό ακριβώς το κλίμα.

Δείτε πρώτα τη συνημμένη ανάρτηση. Ο τίτλος που μπήκε είναι «άλλαξαν τον νόμο για να τη σκαπουλάρουν»!

Και τώρα διαβάστε την πραγματικότητα:

Καμία απολύτως αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων δεν έγινε μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, με τον ν. 5167/2024 στον οποίο αναφέρθηκε δικηγόρος μιλώντας στον κ. Ευαγγελάτο, ή με οποιονδήποτε άλλο νόμο. Με απλά λόγια ο συγκεκριμένος δικηγόρος, οι τοποθετήσεις του οποίου υιοθετήθηκαν άκριτα, αναπαράχθηκαν και έγιναν εν συνεχεία viral, αναπαρήγαγε fake news! Φυσικά αναντίστοιχα πολλοί θα είδαν και θα άκουσαν τις τοποθετήσεις του, σε σχέση με όσους θα ακούσουν ή θα διαβάσουν ότι πρόκειται για άθλια fake news.

Ο νόμος 5167/2024 στην πραγματικότητα, πέρα από την οργανωτική αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων, αφορά την ενίσχυση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και δεν επιφέρει καμία αλλαγή στο πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυστυχημάτων τα οποία διαχρονικά αντιμετωπίζονταν διαφορετικά (άρθρο 27 του νόμου 2912/2001, άρθρο 13 ν. 4313/2014, άρθρο 73 ν. 4632/2019, άρθρα 39 & 44 ν. 5014/2023).

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αθλιότητα από το να δημιουργείς και να αναπαράγεις fake news πάνω σε μια εθνική τραγωδία. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη υποκρισία από το να «αγωνίζεσαι» (υποτίθεται) για την αποκάλυψη της αλήθειας, αναπαράγοντας ψέματα!