Πολύωρη ταλαιπωρία περίμενε τους οδηγούς που κινούνταν στο κέντρο της πρωτεύουσας λόγω των νέων ρυθμίσεων στο πλαίσιο της έναρξης των έργων για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας.

Από τις 8 το πρωί η κίνηση στη λεωφόρο Αμαλίας, την Πανεπιστημίου αλλά και το τέλος της Βασιλίσσης Σοφίας στο ρεύμα προς Σύνταγμα ήταν αυξημένη.

Αυτή την ώρα, η εικόνα είναι καλύτερη στο κέντρο της πόλης, με τους οδηγούς να ταλαιπωρούνται μόνο επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Αμαλίας.

Μποτιλιάρισμα καταγράφεται και στην Κατεχάκη και στα δύο ρεύματα, όπως και επί της λεωφόρου Κηφισίας, στο ρεύμα προς Αθήνα, στο ύψος του Ψυχικού.


Νωρίτερα το πρωί, οι ουρές για όσους κατευθύνονταν στο Σύνταγμα και στη συνέχεια προς την Ομόνοια έφταναν μέχρι την Καλλιθέα στην άνοδο της Συγγρού και στο Χίλτον στην κάθοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.

Οι εικόνες που καταγράφονται από το πρωί διχάζουν τους κατοίκους και τους περαστικούς από το κέντρο της Αθήνας με άλλους να υποστηρίζουν ότι η προσπάθεια αυτή «αξίζει τον κόπο» και άλλους να αναρωτιούνται «αυτό έλειπε από την Αθήνα;» και να σχολιάζουν ότι «αυτό που βλέπω είναι για λύπηση».

Σύμφωνα με το επόμενο βήμα του Μεγάλου Περιπάτου – καθώς το πρώτο έγινε πριν από λίγα 24ωρα στην Βασιλίσσης Όλγας – η στενεύει κατά το ήμισυ, από το ύψος της Βουκουρεστίου έως την Αιόλου, με εκατομμύρια Αθηναίους αλλά και επισκέπτες της πρωτεύουσας να καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας.

Σε μια πρώτη αξιολόγηση των μέχρι στιγμής παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο, στα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης είναι η προειδοποιητική σήμανση για τους ανυποψίαστους οδηγούς οχημάτων, καθώς και η προβληματική επιβίβαση του κοινού σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις στάσεις της Πανεπιστημίου εμπρός από τα Προπύλαια.

Σε ό,τι αφορά στο πρώτο, δεν υπάρχει εμφανής και έγκαιρη προειδοποίηση για όσους εισέρχονται στο κέντρο ότι εκτελούνται έργα επί κεντρικών οδών. Αν κάποιος αγνοεί ή έχει προς στιγμήν λησμονήσει τον Μεγάλο Περίπατο, πιθανότατα θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο αναμενόμενο μποτιλιάρισμα των πρώτων ημερών. Ενδεχομένως θα έπρεπε να έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στον παράγοντα της επί τόπου προειδοποίησης, δεδομένου ότι οδοί όπως π.χ. η Πανεπιστημίου είναι σύμφυτοι με την καθημερινότητα, επί δεκαετίες. Οποιαδήποτε μεταβολή σε βαθιά ριζωμένες συνήθειες της πόλης προϋποθέτει και απαιτεί αυξημένη ενημέρωση.

Το δεύτερο σημείο, αυτό της προβληματικής στάσης των ΜΜΜ στο Πανεπιστήμιο, είναι μια συγκοινωνιολογική «ανορθογραφία», η οποία θα πρέπει να αποκατασταθεί. Διότι, δεν μπορεί να αποτελεί λύση το να διακόπτεται η κυκλοφορία, κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου, από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που σταματούν για να παραλάβουν επιβάτες. Αυτό γίνεται σήμερα, καθώς τα οχήματα δεν έχουν πρόσβαση στην προκαθορισμένη στάση.
πηγή: protothema.gr