Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να θεωρείται σήμερα ότι είναι ακριβότερο κοστολογικά από ένα συμβατικό, όμως στην πράξη αποδεικνύεται φθηνότερο, όχι μόνο από το κόστος ενέργειας που εξοικονομεί, τα τέλη κυκλοφορίας που είναι μηδενικά και τις επιδοτήσεις και τα κίνητρα που δίνει η εκάστοτε κυβέρνηση, αλλά και από τη συντήρηση, η οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν ξεπερνάει τα 120 έως 150 ευρώ ετησίως, που είναι λιγότερα ακόμη και από το κόστος ενός «μικρού» σέρβις.
Αυτό σε πολλές περιπτώσεις είναι έως και 80% χαμηλότερο σε σχέση με τη συντήρηση των συμβατικών αυτοκινήτων. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί περισσότερα από 20.000 ανταλλακτικά, ενώ ένα ηλεκτρικό χρησιμοποιεί μόλις 7.000 ανταλλακτικά, υποδηλώνοντας ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι υπέρ της πλήρους απλούστευσης. Άρα και της σημαντικής μείωσης του κόστους συντήρησης, αφού τα περισσότερα ανταλλακτικά έχουν εγγύηση εφ’ όρου ζωής.
Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, φίλτρων, μπουζί και άλλων ανταλλακτικών που έχουν να κάνουν με τα «υγρά» του κινητήρα, τα οποία είναι αναλώσιμα με αρκετά υψηλή τιμή. Ενώ στα συμβατικά αυτοκίνητα υπάρχουν τα «μικρά» και «μεγάλα» σέρβις σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα κάθε χρόνο, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτό δεν ισχύει και αρκεί η επισκευή στο συνεργείο μία φορά τον χρόνο, αποκλειστικά για έλεγχο. Αρκεί να ελεγχθούν τα φρένα και τα υγρά τους, που σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί η διάρκειά τους να ξεπεράσει τα 200.000 χιλιόμετρα, ο εξωτερικός φωτισμός, τα ηλεκτρολογικά, τα διάφορα καλώδια, τα φίλτρα καμπίνας-γύρης, το ψυκτικό υγρό του κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης, το κύκλωμα κλιματισμού και να γίνουν άλλοι έλεγχοι στο πλαίσιο της περιοδικότητας, χωρίς να χρειάζεται σημαντική παρέμβαση από τον μηχανικό.
Ίσως, τα μοναδικά μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που φθείρονται πιο γρήγορα είναι τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μεγαλύτερη ροπή σε όλο το φάσμα της κίνησής τους και τα ελαστικά δέχονται μεγαλύτερη πίεση, με την τριβή να ανεβαίνει σε μέγιστο βαθμό.
Από την άλλη πλευρά, ένας ηλεκτροκινητήρας είναι περισσότερο αξιόπιστος από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχουν μηχανικά σημεία τριβής και αυτός είναι ο λόγος της μακροζωίας. Αυτό κάνει τα προβλήματα ενός κινητήρα ελάχιστα έως ανύπαρκτα. Δεν υπάρχουν προβληματικές λιπάνσεις, αρά φόβος υπερθέρμανσης, απώλεια κολάρων ψυγείου και ακινητοποίηση οχήματος λόγω βλάβης.
Η ψυχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Σύμφωνα με έρευνες, η μπαταρία χάνει κάθε χρόνο 2-3% της συνολικής χωρητικότητας. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν οκταετή εγγύηση καλής λειτουργίας και εξασφάλισης επιθυμητής χωρητικότητας. Έτσι, σε βάθος 10ετίας θα έχει απολέσει το 20-30% της συνολικής απόδοσης. Φυσικά, σε αυτόν τον τομέα οι κατασκευαστές συνεχίζουν με αμείωτο βαθμό τις έρευνες και υπάρχει η εκτίμηση ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια οι μπαταρίες θα είναι ελαφρύτερες, με μεγαλύτερη χωρητικότητα σε μικρότερο όγκο.
Στο επίπεδο συντήρησης, πλέον, όλες οι αντιπροσωπείες έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους για να γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λειτουργώντας σε ειδικά πρωτόκολλα. Σήμερα, σε απόλυτο βαθμό, το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται κάτω από συνθήκες πλήρους ασφάλειας και τεχνογνωσίας, με την εξειδίκευση των μηχανικών να κερδίζει συνεχώς έδαφος, μέσα στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης της συγκεκριμένης κατηγορίας, που τα επόμενα χρόνια θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον όλων των οδηγών στην επιθυμία τους να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο.