Τη σημαντική βελτίωση της εικόνας που έχουν οι πολίτες του Καναδά για την Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, και τους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη, παρουσίασε ο ιδρυτής και επικεφαλής επιστήμονας δεδομένων της εταιρείας Nanos Research, Νικ Νάνος, μιλώντας στο Toronto Economic Forum 2024.

Όπως εξήγησε ο κ. Νάνος, το 2013 οι Καναδοί είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να έχουν δυσμενή εντύπωση για την Ελλάδα σε σύγκριση με την ευνοϊκή. Ωστόσο, αυτή η τάση έχει αντιστραφεί και σήμερα οι Καναδοί έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν ευνοϊκή άποψη για τη χώρα μας. 

Ως παράγοντα για τη θετική μεταστροφή της καναδικής κοινής γνώμης για την Ελλάδα υπογράμμισε και την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στη χώρα, σε ένα γενικότερο πλαίσιο εντατικοποίησης και των διπλωματικών προσπαθειών. «Δεν νομίζω ότι μπορούμε να υποτιμήσουμε τη σημασία της διπλωματίας, το έργο που κάνουν η πρεσβεία και το προξενείο στον Καναδά όσον αφορά την προώθηση της διακρατικής σχέσης. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να υποτιμήσουμε, επίσης, τη σημασία και την ευκαιρία που αποτέλεσε η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στον Καναδά για να μιλήσει για την Ελλάδα, για να μιλήσει για τη διακρατική συνεργασία, για να μιλήσει για όλες τις ευκαιρίες που υπάρχουν», τόνισε.

Σε αυτήν τη θετική μεταστροφή έχουν συβάλει και άλλοι παράγοντες. Μεταξύ των βασικών χαρακτηριστικών που ενισχύουν το ελληνικό brand name περιλαμβάνονται η αντίληψη των Ελλήνων ως φιλόξενων ανθρώπων, το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ένα ασφαλές μέρος για να επισκεφθεί κάποιος και η ελκυστικότητα της χώρας ως προορισμού διακοπών.  Αυτά τα στοιχεία χαρακτηρίζονται ως «πύλες» για περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με τη φήμη της Ελλάδας ως συμμάχου στο ΝΑΤΟ και ως βιώσιμου προορισμού για επενδύσεις. 

Επιπλέον, υπήρξε αξιοσημείωτη βελτίωση στις αντιλήψεις που σχετίζονται με την ασφάλεια, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τον τουρισμό, και αυτή η θετική αλλαγή εκτείνεται σε διάφορες δημογραφικές ομάδες και περιοχές του Καναδά. 

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Νάνος και στην άποψη που έχουν οι Καναδοί για τα ελληνικά τρόφιμα. «Τα καλά νέα είναι ότι σχεδόν όλοι, 19 στους 20 Καναδούς, έχουν άποψη για αυτό. Και μπορείτε να δείτε ότι η θετικότητα που σχετίζεται με τα προϊόντα διατροφής από την Ελλάδα είναι στην πραγματικότητα, ξέρετε, εξαιρετικά ισχυρή», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Ο κ. Νάνος επεσήμανε ότι παρ' όλα αυτά, περίπου ένας στους πέντε Καναδούς παραμένει αβέβαιος σχετικά με τις απόψεις του για την Ελλάδα, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη να γίνουν περισσότερα, με έμφαση την ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας ως συμμάχος στο NATO, ιδιαίτερα σε μία εποχή γεωπολιτικών αναταραχών. «Θα έλεγα ότι σε έναν κόσμο όπου υπάρχει αβεβαιότητα στη Μέση Ανατολή και σε έναν κόσμο όπου υπάρχει αβεβαιότητα μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας και μεταξύ της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών, το αφήγημα ότι η Ελλάδα είναι, όχι μόνο ένας οικονομικός εταίρος, όχι μόνο ένας τόπος ομορφιάς, ένα μέρος για να κάνετε διακοπές, αλλά ως σύμμαχος του ΝΑΤΟ έχει έναν ρόλο στη σταθερότητα, νομίζω ότι αυτό αποτελεί μία ευκαιρία».

To Toronto Economic Forum είναι πρωτοβουλία του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, με τη συνεργασία του The Hellenic Initiative Canada, του Ελληνο-Καναδικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και της ελληνικής πρεσβείας στην Οττάβα.