Αίτημα επανεξέτασης της διαδικασίας υποβολής των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων εταιρικής χρήσης στην Τράπεζα της Ελλάδος υποβάλλει στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτενχικών Ελεύθερων επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ).
Σημειώνει στο αίτημά της προς τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα:
“Όπως γνωρίζετε στις 30 Νοεμβρίου 2021 είναι η ενιαία καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων εταιρικής χρήσης 2020 από τα νομικά πρόσωπα του μη χρηματοπιστωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (εισηγμένες και μη επιχειρήσεις).
Προς τιμήν σας, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που έχουν προκληθεί λόγω της πανδημίας του COVID-19 στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και γενικά του κοινωνικού συνόλου της Χώρας, φροντίσατε η πλατφόρμα υποβολών να παραμείνει ανοιχτή για την υποδοχή διορθωτικών ή νέων χρηματοοικονομικών καταστάσεων για τις εταιρικές χρήσεις 2019, 2018, 2017 και 2016 από επιχειρήσεις που δεν έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους.
Επειδή οι λόγοι για τους οποίους δόθηκε η παραπάνω μέριμνα εξακολουθούν να ισχύουν, και καθώς η συγκεκριμένη υποβολή είναι καθαρά στατιστικού χαρακτήρα, θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να μεριμνήσετε ακόμα μια φορά, ώστε να παραμείνει η πλατφόρμα ανοιχτή για την υποδοχή διορθωτικών ή νέων χρηματοοικονομικών καταστάσεων και για την εταιρική χρήση 2020 από τα νομικά πρόσωπα του μη χρηματοπιστωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Σε αυτό το σημείο, πέραν των έκτακτων λόγων, θα θέλαμε να παραθέσουμε και κάποια άλλα προβλήματα που μας έχουν αναφέρει συνάδελφοι Λογιστές – Φοροτεχνικοί στην υποβολή των συγκεκριμένων καταστάσεων, που καθιστούν την παραπάνω ενέργεια απαραίτητη:
– η αρχική συμπλήρωση των δεδομένων είναι από μόνη της πολύ χρονοβόρα, λόγω μη δυνατότητας, στις περισσότερες περιπτώσεις, εξαγωγής από τα λογιστικά προγράμματα των στοιχείων στη μορφή που απαιτείται, αναγκάζοντας την χειροκίνητη συμπλήρωση των πεδίων από τον Λογιστή – Φοροτεχνικό, με δυσανάλογο χρονικό κόστος
– δεν γίνεται άμεσα κατανοητό στον παραλήπτη από το απαντητικό email, μετά τον έλεγχο των τεχνικών προδιαγραφών, αν η υποβολή έγινε δεκτή ή απορρίφθηκε. Η διαδικασία όπως έχει οριστεί, υποχρεώνει τον χρήστη να συνδεθεί για να παραλάβει το απαντητικό αρχείο μέσω του πληροφοριακού συστήματος IRIS της Τράπεζας της Ελλάδος για να μπορέσει να δει τελικώς αν η υποβολή έγινε δεκτή, έγινε δεκτή με παρατηρήσεις ή απορρίφθηκε, συνοδευόμενη από ανάλυση σφαλμάτων και/ή παραλείψεων και να προβεί στις αντίστοιχες διορθωτικές ενέργειες εφ’ όσον απαιτείται. Επιπρόσθετα το απαντητικό αρχείο όταν “ανοιχτεί”, εμφανίζει μήνυμα πως ο χρήστης θα πρέπει να το σώσει στο σκληρό δίσκο, καθώς μετά θα διαγραφεί αυτόματα και ο χρήστης δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό, ενώ δίνεται η δυνατότητα να γίνει μία φορά αίτηση για επαναποστολή του αρχείου εντός δέκα ημερών. Όπως καταλαβαίνετε αυτό μπορεί να δημιουργήσει δυνητικά πολλά προβλήματα αν χαθεί το αρχείο (είτε για τεχνικούς λόγους, είτε για λόγους παράβλεψης) και θα πρέπει να διορθωθεί.
– υποβολές έχουν απορριφθεί για αμελητέους λόγους, οι οποίοι θα μπορούσαν να διορθώνονται ακόμα και αυτόματα μέσω του συστήματος και να μην τίθεται θέμα επανάληψης της διαδικασίας με το ανάλογο χρονικό κόστος
Για αυτούς τους λόγους, πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας μας είναι να γίνεται υποβολή των στοιχείων μία φορά, σε μία υπηρεσία, η οποία κατά την άποψη μας πρέπει να είναι η υπηρεσία του ΓΕΜΗ, και μετά να διαμοιράζονται σε όποιο κρατικό φορέα νομιμοποιείται να επεξεργάζεται αυτά τα στοιχεία”.