Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να διασφαλίσει τις ενεργειακές ανάγκες που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, τόνισε ο Γ. Πλακιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του «Economist».
Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να διασφαλίσει και να ικανοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες που έχουν προκληθεί από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας σήμερα στο συνέδριο του «Economist» στo συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» στη Θεσσαλονίκη.
Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι η χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, ελέγχοντας σήμερα το 21% παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας, ενώ πρόσθεσε ότι βασική προτεραιότητα της Ελλάδας από τις επιπτώσεις του πολέμου είναι να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ναυτιλίας και διαφυλάξει την ασφάλεια των ναυτικών με δράσεις σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο, ενώ συνεργάζεται γι΄ αυτό το λόγο με την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ.
Αναφερόμενος στις οικονομικές επιπτώσεις από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων παγκοσμίως, είπε ότι η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους Έλληνες επιχειρηματίες και του Έλληνες πολίτες το 2022 και μόνο μέσα σε αυτό το έτος έχει εξασφαλίσει περισσότερο από 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη της οικονομίας.
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί αντιμετωπίζουμε μία παγκόσμια αύξηση στις τιμές της ενέργειας, τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Αναφερόμενος στη μετάβαση της ναυτιλίας στην «Πράσινη εποχή» είπε ότι η Ελλάδα έχει δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των πλοίων και είναι σε στενή συνεργασία με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ και την ΕΕ.
Πρόσθεσε εξάλλου, ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ναυτιλία είναι η εύρεση εναλλακτικών καυσίμων αλλά και η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών.
Είπε ότι όσον αφορά τη στελέχωση της ναυτιλίας με νέα στελέχη. το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε μεταρρύθμιση του συστήματος προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους νέους στη θάλασσα.
Τόνισε επίσης, ότι η ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυτή τη στιγμή είναι κατά μέσα όρο τα 10 έτη, κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ νέος, ενώ αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα που προσφέρει τη συνδεσιμότητα με τα ελληνικά νησιά, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μετάβασή του στην «πράσινη εποχή».