Αποφασισμένο είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να διευρευνήσει εξαντλητικά τα μέτρα ασφαλείας από την παραχωρησιούχο εταιρεία για τον τραγικό απολογισμό, με έναν νεκρό και 8 τραυματίες, από την κατάρρευση του τμήματος γέφυρας της περιμετρικής Πατρών στο 206ο χιλιόμετρο Πατρών- Πύργου με κατεύθυνση προς Πάτρα, που σημειώθηκε χθες Κυριακή.

Στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και ήταν κλειστό, με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Στο σημείο μετέβησαν άμεσα 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με 2 διασωστικούς σκύλους, καθώς και δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ. Από την πρώτη στιγμή τα νοσοκομεία της πόλης τέθηκαν σε επιφυλακή. Στο νοσοκομείο του Ρίου μεταφέρθηκαν ο ένας νεκρός και πέντε τραυματίες και στο νοσοκομείο Αγίου Ανδρέα μεταφέρθηκαν τρεις τραυματίες.

Σημειώνεται ότι έχει ενημερωθεί από την αστυνομία ο αρμόδιος εισαγγελέας, ενώ την προανάκριση έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Πατρών.

Από τις πρώτες στιγμές και χωρίς καθυστέρηση η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου  μετέβη άμεσα στον χώρο του δυστυχήματος και συμμετείχε στη σύσκεψη που έγινε στο Κέντρο Επιχειρήσεων και σε συνεννόηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, επικοινώνησε με την Εισαγγελία. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος μετέβη άμεσα στην Πάτρα, όπου είχε επαφές με όλους τους συναρμόδιους φορείς.

Τέλος, εκλήθη η παραχωρησιούχος εταιρεία προκειμένου εκπρόσωποί της να μεταβούν άμεσα στην Πάτρα, ώστε να συμμετάσχουν σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Πώς συνέβη η τραγωδία

Στη γέφυρα γίνονταν προγραμματισμένες εργασίες καθαίρεσης. Είχε προβλήματα στατικότητας και εδώ και δύο χρόνια ξεκίνησαν οι διαδικασίες ενίσχυσης των βάθρων και αντικατάστασης του καταστρώματος. Κατά την διάρκεια των χθεσινών εργασιών η γέφυρα κατέρρευσε από μόνη της, με αποτέλεσμα δύο μηχανήματα έργου να συμπαρασυρθούν χωρίς ευτυχώς να τραυματιστούν οι χειριστές.

Παρά τις σχετικές απαγορεύσεις, μία ομάδα πολιτών Ρομά -χωρίς να έχει σχέση με τις εργασίες που εκτελούνταν- βρέθηκε στο σημείο, με αποτέλεσμα, όταν τμήμα της γέφυρας κατέρρευσε, ορισμένοι εξ’ αυτών να τραυματιστούν και ένας μάλιστα να καταλήξει.

Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμηνύουν ότι για την τελική απόδοση των ευθυνών θα αποφανθεί η δικαιοσύνη. Παρ’ όλα αυτά το υπουργείο θα διερευνήσει εξαντλητικά τα μέτρα ασφαλείας τα οποία τηρούσε η εταιρεία, η οποία εκτελούσε τις σχετικές εργασίες, δεδομένου ότι έχουν προκύψει τα ακόλουθα καίρια ερωτήματα:

- Για ποιο λόγο συνεχίζονταν οι εργασίες μετά την 12:00 μεσημβρινή παρά τη σχετική απαγόρευση λόγω καύσωνα και

- Για ποιο λόγο συνεχιζόταν εργασίες καθαίρεσης της γέφυρας, ενώ ήταν γνωστό ότι στο χώρο του εργοταξίου, ο οποίος δεν ήταν επαρκώς περιφραγμένος για τους διερχόμενους πεζούς, περιφέρονταν ανεξέλεγκτα, άτομα τρίτα προς το έργο.

Η Αστυνομία στο μέτρο που της ζητήθηκαν η επιβολή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και η συνδρομή της για τη διαχείριση των πολιτών από συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα που επωφελούνται από την αφαίρεση των υλικών κατεδάφισης, ενήργησε κατά τα ειωθότα. Όπως σημεοιώνεται, η περίφραξη των εργοταξιακών χώρων και η λήψη μέτρων ασφαλείας δεν αποτελεί έργο της Αστυνομίας, αλλά υποχρέωση του κατασκευαστή.