Τον πολυγλωσσικό «Ψηφιακό Βοηθό»-«mAigov» θα παρουσίασουν την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου στις 12 το μεσημέρι, σε εκδήλωση στο υπουργείο Εξωτερικών ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Η πλατφόρμα ξεκίνησε να λειτουργεί δοκιμαστικά στα ελληνικά τον προηγούμενο μήνα στο gov.gr και η ανταπόκριση των πολιτών τις πρώτες ημέρες ήταν εντυπωσιακή. Ανοίγοντας το gov.gr, οι πολίτες βλέπουν στα αριστερά τους το mAigov, που τους καλεί να θέσουν ερωτήσεις ώστε να λάβουν βοήθεια και να λύσουν τυχόν απορίες για το gov.gr.
Οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.
Η πρώτη εφαρμογή στο Δημόσιο που χρησιμοποιεί εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης
Επισημαίνεται ότι το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.
Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο και μία από τις πρώτες ανάλογες υπηρεσίες στην Ευρώπη. Ξεκίνησε με δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 240 ερωτημάτων στα ελληνικά ανά λεπτό η οποία αναμένεται να αυξηθεί. Η πρωτοβουλία mAIgov χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπουν στον βοηθό να μαθαίνει μέσω των ανταλλαγών που θα έχει καθημερινά με πολίτες, με αποτέλεσμα το chatbot να βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου.
Όλες οι ανταλλαγές μηνυμάτων με τον ψηφιακό βοηθό γίνονται ανώνυμα, δηλαδή η εφαρμογή δεν διαθέτει στοιχεία για τον πολίτη που εξυπηρετεί, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο ψηφιακός βοηθός είναι ήδη εκπαιδευμένος να μη ζητά ή δέχεται προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών.
Ο «ψηφιακός βοηθός» θα συνεισφέρει επίσης στη μεγαλύτερη εξοικείωση του μέσου πολίτη με το gov.gr και την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών από το κράτος, που αποτελεί μέρος της ευρύτερης ψηφιακής μετάβασης στην οικονομία του 21ου αιώνα.