Τα μάθατε; Την ώρα που ακόμη κι ένα μικρό παιδί γνωρίζει ότι η Παιδεία απαιτεί εξορθολογισμό κι η Οικονομία πρέπει να βγει από το βάλτο προς όφελος όλης της κοινωνίας, μαζεύτηκαν στο Αγρίνιο οι εκπρόσωποι των επιμελητηρίων, δημοτικοί παράγοντες και μερικοί παπάδες για να ζητήσουν επιτακτικά την επανίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας με έδρα, φυσικά, την πόλη τους.
Τι να πούμε και τι να σχολιάσουμε; Απλά, το μόνο που μπορεί κάποιος ν’ αναρωτηθεί είναι αν αυτό είναι αλήθεια ή κωμωδία! Κι ότι η κάθε είδους αντίδραση εξακολουθεί ν’ … ανθίσταται με ανοίκειο τρόπο απέναντι στην Παιδεία, στη υπόλοιπη κοινωνία και την ίδια τη χώρα.
Έχω την πεποίθηση ότι όλοι αυτοί (και πολλοί άλλοι) αποτελούν τις δυνάμεις που συστηματικά και επί χρόνια πατάνε το φρένο σε κάθε προσπάθεια ορθολογικής προσέγγισης της ανώτατης εκπαίδευσης. Κι είναι ηλίου φαεινότερο ότι ουδόλως νοιάζονται για αυτήν, ούτε για το επίπεδο σπουδών που παρέχεται, ούτε για το αν συνδέεται με την αγορά εργασίας, ούτε για το αν παραδίδει τελικά πτυχία χωρίς αντίκρισμα.
Νοιάζεται όμως, για να είναι γεμάτες οι καφετέριες (του κάθε Αγρινίου), να δουλεύουν τα σουβλατζίδικα, να νοικιάζονται σπίτια (πανάκριβα κιόλας) και να γίνεται τζίρος…
Γράφαμε προσφάτως ότι στη χώρα μας έχουμε 24 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και 430 τμήματα διάσπαρτα εδώ κι εκεί! 60 πόλεις συντηρούνται από την Παιδεία και δεκάδες άλλες από τον Στρατό!
Έ, έτσι δεν γίνεται δουλειά. Ούτε μπορεί να συνεχίζονται εσαεί τα ψηφοθηρικά κριτήρια για το πού θα υπάρχουν ΑΕΙ και τμήματα αυτών. Ούτε να υπάρχουν ΑΕΙ και τμήματά τους που εξυπηρετούν ΜΟΝΟ καθηγητικά συμφέροντα. Ούτε ο κάθε βουλευτής (όπως προσφάτως ο κύριος του νομού Ηλείας) να μιλά για … «κωμωδία», αναφερόμενος στην απόφαση του Πανεπιστημίου της Πάτρας με την οποία κλείνουν ή συγχωνεύονται τμήματα του. Και να μας απειλεί ότι δεν θα είναι άλλη φορά υποψήφιος!!! Μαζί του, σ’ ένα κρεσέντο λαϊκισμού κι η Φώφη Γεννηματά, ενώ ακολούθησε ο Αλέξης Τσίπρας με επίσκεψη στο τμήμα Μουσειολογίας στον Πύργο!
Μα δεν είναι αποκλειστικά αίτιες οι τοπικές κοινωνίες κι οι διάφοροι παράγοντες για τον ανορθολογισμό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Προσέξτε: Τα ρουσφέτια έχουν καταστήσει την Ελλάδα πρώτη χώρα στην ΕΕ σε ποσοστό φοιτητών, αφού αυτοί είναι σχεδόν το 6.5% του συνολικού πληθυσμού! Από αυτούς αποφοιτά σχεδόν το 10%!
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι πετάμε συστηματικά χρήματα σ’ ένα βαρέλι χωρίς πάτο για να εισέλθουν οι μαθητές στα ΑΕΙ αλλά και να συντηρούνται ΑΕΙ που παρέχουν πτυχία ανεργίας. Μπορεί αυτό να συνεχίζεται; Δεν το βλέπουν εκεί στο Αγρίνιο και απαιτούν ….νέο ΑΕΙ.
Πρέπει να πούμε και να υπερτονίσουμε ότι τόσο η λεγόμενη Λαϊκή Δεξιά όσο (κυρίως) η Αριστερά βάζουν συστηματικά το χεράκι τους στη διαιώνιση της παρηκμασμένης κατάστασης. Η πρώτη για ρουσφετάκια και ψηφαλάκια η δεύτερη επειδή στα ΑΕΙ αναζητά τους αυριανούς επαναστάτες! Η δε συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών αντιδρά λυσσαλέα σε κάθε επιχειρούμενη αλλαγή. Θυμόσαστε τι είχε γίνει με τις αντιδράσεις στον νόμο Διαμαντοπούλου ή και τώρα σε ότι επιχειρεί η Κεραμέως;
Η ουσία είναι ότι έτσι δεν υπάρχει μέλλον. Όσες επενδύσεις κι αν φτάσουν στη χώρα, όση ανάπτυξη κι αν επιτευχθεί, όσος ορθολογισμός κι αν υπάρξει στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή, αν δεν αλλάξει εκ βάθρων η Παιδεία, δεν μπορεί να προχωρήσει η χώρα.
Άρα; Άρα η κυβέρνηση πρέπει να πάει παρακάτω. Τουτέστιν να σπάσει αυγά!
Μακάρι να μη γίνουν βήματα με την όπισθεν… Μακάρι η αντίδραση να μη βρει πάλι πρόσφορο έδαφος προκειμένου να μην αλλάξει το παραμικρό.