«Ανακριβείς» χαρακτηρίζει τις δηλώσεις για πλήρη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας το 2019 ο ΟΣΕ με ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Δευτέρας.

Βέβαια, παραδέχεται, πάντως, ότι έως και τη φωτιά του Ιουλίου εκείνης της χρονιάς στον σταθμό Ζαχάρεως, το σύστημα λειτουργούσε μερικώς δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.

Τι σημαίνει αυτό;

Αυτό σημαίνει ότι αν ο σταθμάρχης είχε «χαράξει» τη διαδρομή για το Intercity 62, τότε το μοιραίο κλειδί θα είχε γυρίσει αυτόματα και το τρένο δεν θα έμπαινε σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία που ήταν στην γραμμή καθόδου. Επίσης, το σύστημα του έδινε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την πορεία του τρένου και να του δώσει εντολή να σταματήσει πριν από τη σύγκρουση.

Τέλος, ο ΟΣΕ αποκαλύπτει πως υπάρχει η δυνατότητα στον εκάστοτε σταθμάρχη να παρακολουθεί την πορεία των συρμών έως και 5 χιλιομέτρων μετά τον σταθμό της Λάρισας.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση
Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».