Μεγάλο παρασκήνιο κυριαρχεί στο διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και η ανακήρυξη των αναδόχων.

Για κάποιες γραμμές δεν κατατέθηκαν προσφορές, ενώ για άλλες έγινε προσφυγή με αίτημα την αλλαγή των όρων της προκήρυξης.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με 28 γραμμές, συνεχίστηκε με 18 και μετά από προσφυγή της SKY express θα ολοκληρωθεί με 12. Για τις υπόλοιπες 6 αναμένεται νέα προκήρυξη.

Ανάδοχοι δεν υπάρχουν για τις γραμμές Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά διότι δεν κατατέθηκαν προσφορές.

Συγκεκριμένα στο νέο διαγωνισμό των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, σημειώθηκαν τα εξής:

– Για 10 γραμμές (Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως «άγονες».

Παρότι ο διαγωνισμός συνεχίστηκε για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη και αναμένεται νέα προκήρυξη από την ΑΠΑ.

EUROKINISSI

– Ο διαγωνισμός, έπειτα από την αποδεκτή προσφυγή της SKY express, συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).

Από τις προαναφερόμενες 12 γραμμές, μόνο σε 2 δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).

Τις υπόλοιπες 10 διεκδικούν οι εταιρείες SKY express και Olympic Air.

– Για τις υπόλοιπες 6 γραμμές (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.

Μέχρι στιγμής η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από τη SKY express του Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air (θυγατρική της AEGEAN) οι οποίες έχουν ανανεώσει του στόλους τους.

ΠΗΓΗ: capital.gr