Ο Ντόναλντ Τραμπ παρότρυνε χθες Τετάρτη, 19 Αυγούστου, τους υποστηρικτές του να μποϊκοτάρουν τα ελαστικά αυτοκινήτων Goodyear, μετά την καταγγελία υπαλλήλου της εταιρείας ότι υπάρχει εσωτερικός κανονισμός που ορίζει πως είναι «απαράδεκτο» οι εργαζόμενοι να φορούν ρούχα ή αξεσουάρ με το σλόγκαν της εκστρατείας του Ρεπουμπλικάνου προέδρου, ή οποιουδήποτε άλλου πολιτικού κόμματος στις ΗΠΑ.
«Μην αγοράζετε λάστιχα Goodyear», αξίωσε μέσω Twitter ο αρχηγός του κράτους. Η αιτία της αγανάκτησής του; «Απαγόρευσαν τα καπελάκια MAGA», συνέχισε, αναφερόμενος στο ακρώνυμο της έκφρασης Make America Great Again («Ας ξαναδώσουμε στην Αμερική το μεγαλείο της»), του συνθήματος της εκστρατείας για την επανεκλογή του μεγιστάνα στον Λευκό Οίκο.
«Θα ήμουν πολύ ευγνώμων προς όποιον δεν θέλει να αγοράζει πια» ελαστικά της Goodyear, είπε στο τέλος της ημέρας, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε. Εξήγησε ότι κάτι «δεν πάει καλά» με τη διεύθυνσή της, ότι αποφάσισε να «παίξει πολιτικό παιγνίδι» σε βάρος του και δεν είναι «ικανοποιημένος» γι’ αυτό.
Και τα ελαστικά του προεδρικού αυτοκινήτου, που είναι μάρκας Goodyear, όπως παρατήρησε δημοσιογράφος; «Θα ήθελα να τα αλλάξω (…) Θα δούμε τι θα γίνει. Πολύς κόσμος δεν θέλει πλέον να αγοράζει προϊόντα» της Goodyear, αλλά ελαστικά των «ανταγωνιστών της», τα οποία «είναι κατασκευασμένα στις ΗΠΑ», είπε.
Αντιδρώντας στην επίθεση του Τραμπ στην εταιρεία με έδρα το Οχάιο, ο υποψήφιος των Δημοκρατικών για την προεδρία Τζο Μπάιντεν ανέφερε σε ανακοίνωση που διένειμε η εκστρατεία του ότι «η Goodyear απασχολεί εκατοντάδες αμερικανούς εργαζομένους», μολαταύτα «για τον πρόεδρο Τραμπ, αυτοί οι εργαζόμενοι και οι δουλειές τους δεν είναι πηγή υπερηφάνειας αλλά παράπλευρα θύματα» της «μικροπρεπούς πολιτικής επίθεσης» που αποφάσισε να εξαπολύσει.
Μια φωτογραφία που μοιάζει να τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια εσωτερικού σεμιναρίου έχει γνωρίσει μεγάλη διάδοση στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης. Εικονίζει παρουσίαση, στην οποία αναλύεται ποια εμβλήματα ή συνθήματα επιτρέπονται και ποια όχι στους χώρους εργασίας. «Αποδεκτά» χαρακτηρίζονται ρούχα ή αξεσουάρ με συνθήματα όπως BLM (Black Lives Matter, «Οι ζωές των μαύρων μετράνε») ή ΛΟΑΔ (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, διαφυλικοί). «Απαράδεκτα» χαρακτηρίζονται συνθήματα όπως Blue Lives Matter («Οι ζωές των αστυνομικών μετράνε», κίνημα υποστήριξης στις υπηρεσίες επιβολής της τάξης), All Lives Matter («Όλες οι ζωές μετράνε», σύνθημα οπαδών του Τραμπ για να εκφράζουν την αντίθεσή τους στο κίνημα BLM), καθώς και ενδύματα ή αξεσουάρ με το σλόγκαν του Τραμπ, το MAGA, και οποιοδήποτε άλλο σύμβολο κομματικής ταυτότητας ή πολιτικό σύνθημα.
Κατά τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό 13 News, που μετέδωσε τη φωτογραφία, η παρουσίαση έγινε σε εργοστάσιο της Goodyear στην Τοπίκα (Κάνσας) και το περιεχόμενό της εστάλη σε αυτό από την έδρα της διεύθυνσής της στο Άκρον (Οχάιο).
Η Goodyear αντέδρασε χθες μέσω Twitter, διαβεβαιώνοντας ότι το οπτικό υλικό που προκάλεσε τον σάλο και την προεδρική αντίδραση «ούτε δημιουργήθηκε, ούτε διανεμήθηκε» από την ίδια, πολύ περισσότερο «δεν αποτελούσε μέρος εκπαίδευσης για την ποικιλομορφία» στους εργαζομένους της.
Πάντως η αμερικανική βιομηχανία ελαστικών, που είχε έσοδα 15 δισεκ. δολαρίων πέρυσι, επιβεβαίωσε πως πράγματι έχει ζητήσει από τους υπαλλήλους της να μην προβάλλουν πολιτικά ή κομματικά μηνύματα στις εγκαταστάσεις της, όποια κι αν είναι.
Ο Τραμπ χαρακτήρισε «ντροπή» το ότι η εταιρεία δεν επιτρέπει σε υπαλλήλους της να φορούν ενδύματα ή αξεσουάρ με συνθήματα υποστήριξης στην αστυνομία, ενώ αντίθετα επιτρέπει συνθήματα με «μαρξιστικό», κατ’ αυτόν, χαρακτήρα.
Η εκπρόσωπος Τύπου της αμερικανικής προεδρίας Κέιλι Μακενάνι είπε νωρίτερα σε δημοσιογράφους ότι η υποστήριξη στα σώματα επιβολής της τάξης είναι ζήτημα «ισότητας», όπως ακριβώς τα ζητήματα που εγείρει το κίνημα Black Lives Matter.
Η μετοχή της Goodyear υποχωρούσε ως και 6% χθες μετά το προεδρικό tweet, πάντως οι απώλειές της περιορίστηκαν και έκλεισε τελικά με πτώση 2,4%, στα 9,50 δολάρια, με τον όγκο των συναλλαγών να είναι τετραπλάσιος από τον μέσο όρο των προηγούμενων 10 ημερών.
Η συγκεκριμένη βιομηχανία ελαστικών είναι η μεγαλύτερη στη βόρεια Αμερική. Τα λάστιχά της φορούσε το 24% του συνόλου των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2018, σύμφωνα με την εξειδικευμένη έκδοση Tire Business.