Αφού άφησαν με διάφορα σχόλια στο διαδίκτυο να αιωρείται στην ατμόσφαιρα πως οι υπάλληλοι της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων αποσπάστηκαν σε κυβερνητικά γραφεία και αφού αποκαλυφθηκε πως τελικά ήταν στην Κουμουνδούρου και το γραφείο του Γιάννη Ραγκούση, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αποφάνθηκαν: Οι αποσπάσεις ήταν νόμιμες! Και όχι μόνο αυτό, αλλά έγιναν με υπογραφές του σημερινού αρμόδιου υπουργού.

Παρακάμπτοντας τα περί νόμιμου και ηθικού (όπου ηθικό το γεγονός πως αποσπάστηκαν υπάλληλοι από μια υποστελεχωμένη Αρχή που είναι επιφορτισμένη με τον έλεγχο ενός μέσου μαζικής μεταφοράς) ας δούμε τα βασικά περί απόσπασης ενός δημόσιου υπαλλήλου σε ένα βουλευτικό γραφείο, πολύ δε περισσότερο σε ένα κομματικό και μάλιστα σε κόμμα όπως αυτό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Πρώτα απ όλα το αίτημα γίνεται από τον βουλευτή (μετά την εκλογή του και στην περίπτωση Ραγκούση η εκλογή έγινε το 2019). Μετά η υπηρεσία οφείλει να απαντήσει αν μπορεί ο εν λόγω υπάλληλος να μετακινηθεί. Αν δηλαδή καλύπτει ανάγκες τέτοιες που το καθιστούν απαγορευτικό ή αν μπορεί άνετα να μεταβεί στο κομματικό ή βουλευτικό γραφείο (και να λαμβάνει και τις ανάλογες υπερωρίες σε μηνιαία βάση).

Εν προκειμένω η ΡΑΣ δέχθηκε, υποθέτει κάποιος, έδωσε το πράσινο φώς για τις αποσπάσεις και εν συνεχεία ο αρμόδιος υπουργός ως όφειλε τις ενέκρινε. Άρα ναι η υπογραφή είναι του εκάστοτε αρμόδιου υπουργού εφόσον έχουν προηγηθεί τα παραπάνω.

Το θέμα είναι πως η ΡΑΣ που διαρρηγνύει τα ιμάτιά της και καταγγέλλει υποστελέχωση έδωσε το πράσινο φως. Αν δεν το έδωσε οφείλει να το αποσαφηνίσει.

Επίσης το άλλο ζήτημα που ανακύπτει είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ (η Κουμουνδούρου δηλαδή) και ο Γιάννης Ραγκούσης ζήτησαν τις εν λόγω αποσπάσεις αφού γνώριζαν την υποστελέχωση της ΡΑΣ.

Πράγματι οι αποσπάσεις είναι νόμιμες. Ακολουθήθηκε η πάγια πρακτική επ αυτών. Μεχρι να μπεί όμως η υπογραφή όμως υπήρξαν μάλλον κάποια ηθικά κενά…