Πολλά είναι τα ερωτήματα που έχουν προκύψει από το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε σήμερα στη Νότια Κορέα και είχε ως αποτέλεσμα 179 νεκρούς. Ειδικός δήλωσε στο Sky News πως το τοιχίο στο οποίο πρόσκρουσε το αεροπλάνο δεν θα έπρεπε να υπάρχει και πως εξαιτίας αυτού προέκυψαν όλοι οι θάνατοι.

Παράλληλα, είναι ένα βασικό ερώτημα η ταχύτητα που είχε ο πιλότος και ο λόγος που δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την προσγείωση πριν να προσκρούσει στον τοίχο. «Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης», δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.

«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.

Κατά τον Λίαρμαουντ, το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.

Jeju Air: Το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ζητήματα συντήρησης

Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου». Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.

Η Jeju Air είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία low-cost της Νότιας Κορέας με 12,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2024. Ιδρύθηκε το 2005 και πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία. Διαθέτει πάνω από 3.000 υπαλλήλους και περισσότερα από 40 αεροσκάφη, στην πλειονότητάς τους Boeing 737-800. Σύμφωνα με τους New York Times στον τελευταίο έλεγχο των αρχών της Νότιας Κορέας για τον βαθμό ασφαλείας είχε λάβει «Α» που σημαίνει «πολύ καλά».

Εντωμεταξύ το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap μεταδίδει ότι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν, έχει υποστεί ζημιές. Κατά την ίδια πηγή αυτό που έχει επηρεαστεί είναι το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ενώ αντίθετα άθικτο είναι το μαύρο κουτί με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο. Μέλος των ομάδων που συμμετέχουν στην έρευνα για την τραγωδία είπε στο Yonhap ότι με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για την αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών.

Το δράμα των θυμάτων - 3 χρονών το νεότερο θύμα

Οι οικογένειες και οι φίλοι των θυμάτων που βρέθηκαν στο αεροδρόμιο ήταν συντετριμμένοι από τα νέα και δεν μπορούσαν να το πιστέψουν. Νοτιοκορεάτικα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι ανάμεσα στα θύματα είναι και μια 9μελης οικογένεια που είχε ταξιδέψει στην Ταϊλάνδη για να γιορτάσει τα γενέθλια του πρεσβύτερου εξ αυτών.

Στην ίδια πτήση βρίσκονταν τρεις δημοτικοί υπάλληλοι και πέντε συνταξιούχοι που είχαν πάει μαζί στο μοιραίο, όπως αποδείχθηκε, ταξίδι. Περισσότεροι από 40 από τους 175 επιβάτες ήταν από 50 έως 60 ετών, 39 ήταν μεγαλύτεροι από 60, 32 ήταν από 40 μέχρι 50 ετών, 24 ήταν άνω των 70 ετών, 10 ήταν 20 έως 30 ετών, 9 ήταν έφηβοι και πέντε ήταν κάτω των 10 ετών. Το μικρότερο σε ηλικία θύμα είναι ένα αγόρι 3 ετών και το μεγαλύτερο ένας άνδρας 78 ετών.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι περισσότεροι επέστρεψαν από πενθήμερες διακοπές για τα Χριστούγεννα με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας να κηρύττει επταήμερο εθνικό πένθος.

«Το αεροδρόμιο ήταν γεμάτο πουλιά»

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας με το επικρατέστερο σενάριο να αφορά σύγκρουση με πουλιά εν πτήσει. Προς την εκδοχή αυτή συντείνει και η μαρτυρία εργαζόμενου στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν, σύμφωνα με τον οποίο «ο ουρανός πάνω από τον διάδρομο προσγείωσης ήταν γεμάτος από πουλιά».

«Λίγες ώρες πριν το δυστύχημα ένα σμήνος από πουλιά είχε καλύψει τον ουρανό. Όλοι μας είπαμε ότι ήταν η πρώτη φορά που είχαμε δει τόσα πουλιά. Ξαφνικά βρέθηκαν μέσα στο αεροδρόμιο. Αυτό δεν συμβαίνει συνήθως» πρόσθεσε ο ίδιος εργαζόμενος.

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι ο πύργος ελέγχου είχε στείλει πριν τη συντριβή προειδοποιητικό μήνυμα στους πιλότους του αεροσκάφους για τον κίνδυνο από ενδεχόμενο χτύπημα πουλιών.

Οι δύο επιζώντες αεροσυνοδοί

«Βγήκε καπνός από τις μηχανές και μετά ακολούθησε έκρηξη» φέρεται να είπε στο πρακτορείο Yonhap η αεροσυνοδός κυρία Κου που διασώθηκε, ενώ η δεύτερη διασωθείσα, μια 33χρονη αεροσυνοδός είπε ότι δεν θυμάται τίποτα. Όταν, μάλιστα, έφτασε στο νοσοκομείο φέρεται να είπε στους γιατρούς «γιατί βρέθηκα εδώ;»

«Φορούσα τη ζώνη μου πριν την προσγείωση, μου φάνηκε ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε αλλά δεν θυμάμαι κάτι μετά από αυτό». Η ίδια έχει τραυματιστεί στον αριστερό ώμο και έχει χτυπήσει και στο κεφάλι. Όπως μετέδωσε το πρακτορείο News1 της Νότιας Κορέας επιβάτης της πτήσης φέρεται να έστειλε μήνυμα σε συγγενή της στο οποίο περιέγραψε ότι ένα πουλί έχει καρφωθεί στο φτερό του Boeing.

Κατά την ίδια πηγή το τελευταίο μήνυμα που φέρεται να έστειλε ο επιβάτης ήταν «μήπως θα πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;».