Νομοθετικός «οίστρος» επικρατεί την τρέχουσα περίοδο στο υπουργείο Εσωτερικών καθώς ο υπερδραστήριος Μάκης Βορίδης έχει ήδη καταθέσει ή πρόκειται να καταθέσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ούτε ένα, ούτε δύο αλλά… τέσσερα νομοσχέδια τα οποία θα έχουν ψηφιστεί το αργότερα μέχρι τα μέσα Ιουνίου.

Η αρχή έγινε στις 18 Μαΐου όταν και εισήχθη προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το σχέδιο νόμου για την άρση των περιορισμών στην ψήφο των απόδημων Ελλήνων. Έπειτα από την ακρόαση των μεγαλύτερων ομογενειακών σωματείων και την τοποθέτηση των κομμάτων δια των εισηγητών τους τον λόγο παίρνει πλέον η Ολομέλεια της Βουλής η οποία θα κληθεί την προσεχή Τρίτη να αποφασίσει διά της ψήφου της υπέρ ή κατά της διευκόλυνσης των αποδήμων στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος από τον τόπο κατοικίας τους. Η συγκεκριμένη συζήτηση έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά και την αποδοχή από μέρους του Βορίδη της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για δημιουργία εκλογικών περιφερειών στο εξωτερικό υπό την προϋπόθεση ωστόσο ότι η ψήφος αυτή θα προσμετράται στο τελικό εκλογικό αποτέλεσμα. Μένει να φανεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα συναινέσει σε αυτή την πρόταση, αποδεικνύοντας έτσι το έμπρακτο ενδιαφέρον του για τους Έλληνες του εξωτερικού ή θα επιμείνει στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος στην προσπάθεια του να απαμβλύνει τις επιπτώσεις από την πληγή που άνοιξαν οι δηλώσεις Τζάκρη. Υπενθυμίζεται ότι η έγκριση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου απαιτεί 200 ψήφους.

Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση για τον εκλογικό νόμο των ΟΤΑ με τον οποίο καταργείται η απλή αναλογική που εφαρμόστηκε στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές του 2019 και έκανε άνω κάτω την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία των Βορίδη – Πέτσα αποτελεί κόκκινο πανί για τον ΣΥΡΙΖΑ, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι επιφέρει ένα καίριο πλήγμα στην στρατηγική του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το οποίο, γνωρίζοντας την ελάχιστη απήχηση που έχει σε αυτοδιοικητικό επίπεδο θέλησε να αναλάβει ρόλο συνδιαμορφωτή των αποφάσεων των εκάστοτε αιρετών, όχι όμως υπό το καθεστώς κοινών επιδιώξεων υπέρ των πολιτών αλλά υπό προϋποθέσεις υποχρεωτικού και σε ορισμένες περιπτώσεις εκβιαστικού συμβιβασμού, υπέρ της παράταξης. Το συγκεκριμένο σχέδιο πρόκειται να έχει ψηφιστεί μέχρι την 1η Ιουνίου και αναμένονται με ενδιαφέρον οι σχετικές τοποθετήσεις των πολιτικών κομμάτων και κυρίως του ΚΙΝΑΛ το οποίο δεν έχει ακόμα ανοίξει τα χαρτιά του.

Τη σκυτάλη στο πυκνό νομοθετικό έργο Βορίδη παραλαμβάνει στις αρχές Ιουνίου το νομοσχέδιο για την τηλεργασία στο Δημόσιο με το οποίο διαμορφώνεται το πλαίσιο εφαρμογής της εναλλακτικής αυτής μορφής απασχόλησης η οποία αξιοποιήθηκε ιδιαιτέρως μέσα στην πανδημία. Στόχος του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει μέχρι σήμερα ο υπουργός, είναι αυτή να συνεχίσει να εφαρμόζεται προαιρετικά και σε κανονικές συνθήκες με τη συναίνεση του εργαζόμενου. Συγκεκριμένα, η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 2 Ιουνίου και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί με την ψήφισή του από την Ολομέλεια στις 8 Ιουνίου.

Επιπλέον, εκτιμάται ότι μέχρι τις 10 Ιουνίου θα εισαχθεί στην Ολομέλεια και το σχέδιο νόμου για την κωδικοποίηση της χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων το οποίο ο υπουργός έχει χαρακτηρίσει παράδειγμα ορθής νομοθέτησης, καθώς με αυτό συγκεντρώνονται διάσπαρτες διατάξεις οι οποίες εντάσσονται σε έναν ενιαίο κώδικα.

Τέλος, στις προθέσεις Βορίδη είναι το αργότερο μέχρι τον Ιούλιο να έχει ολοκληρωθεί και η νομοθέτηση που αφορά στη ρύθμιση δραστηριοτήτων άσκησης επιρροής, το επονομαζόμενο lobbying, προκειμένου, όπως ο ίδιος έχει επισημάνει, να δημιουργηθεί ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα αποθαρρύνει τυχόν φαινόμενα διαφθοράς.