Με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας της Αττικής και την προώθησή της, ως πολυδιάστατο τουριστικό προορισμό, ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων στο Λονδίνο, όπου μετέβη με αφορμή τη διεθνή τουριστική έκθεση «World Travel Market (WTM) London 2024».
Η έκθεση στην οποία συμμετέχουν πάνω από 5.000 εκθέτες αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο επιδραστικές τουριστικές εκθέσεις, συγκεντρώνοντας πάνω από 40.000 επαγγελματίες του τουρισμού. Προσφέρει μια μοναδική πλατφόρμα δικτύωσης, συνεργασίας και προβολής του τουριστικού προϊόντος, καλύπτοντας όλους τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.
Η Περιφέρεια Αττικής συμμετέχει ως συνεκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ, με σκοπό να προβάλλει την Αττική ως τον πλέον ελκυστικό τόπο. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις εμπειρίες και δραστηριότητες που προσφέρει το Λεκανοπέδιο, μέσα από διαδραστικές παρουσιάσεις και πλούσιο πληροφοριακό υλικό, ενώ παράλληλα ενισχύεται η εξωστρέφεια μέσω του ονοματοδοτικού επαναπροσδιορισμού (rebranding) της περιοχής της Αττικής, για το διεθνές κοινό, ως «The Greater Athens Region».
Ο κ. Χαρδαλιάς, σε δηλώσεις του από το Λονδίνο, τόνισε τη σημασία της παρουσίας της Περιφέρειας για την προβολή του πλούσιου τουριστικού προϊόντος της. «Η Αττική δεν είναι μόνο η ιστορική καρδιά της Ελλάδας, αλλά και ένας δυναμικός προορισμός που συνδυάζει πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, φυσική ομορφιά και εξαιρετική γαστρονομία. Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τον αειφόρο και βιώσιμο τουρισμό, ενισχύοντας την εικόνα της Αττικής ως ενός από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Είναι χρέος μας να αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία για να δείχνουμε στον κόσμο την αυθεντικότητα και την ποιότητα που προσφέρει η Αττική».
Σημείωσε επίσης ότι η συμμετοχή στην έκθεση εντάσσεται σε ένα στρατηγικό σχέδιο για την επανασύσταση της Αττικής στις πιο δυναμικές αγορές. «Η προσπάθεια μας βασίζεται σε ένα στρατηγικό σχέδιο που επιβάλλει μια εξωστρέφεια, συνεργαζόμενοι με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ. Οι επαφές μας εδώ περιλαμβάνουν ταξιδιωτικά γραφεία και stakeholders του τουρισμού, καθώς και όλους όσους μπορούν να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της συνολικής μας προσπάθειας. Πολιτιστικά τοπόσημα, γαστρονομία, οίνος, περιπατητικές διαδρομές και οι μεγάλες επενδύσεις, όπως η Αθηναϊκή Ριβιέρα και το Φαληρικό Δέλτα, συνθέτουν την εικόνα της Αττικής που ονειρευόμαστε και για την οποία εργαζόμαστε σκληρά για να φέρουμε αποτελέσματα».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων αναφορικά με τον υπερτουρισμό και τις σχετικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες, ο κ. Χαρδαλιάς παρατήρησε ότι το ζήτημα του υπερτουρισμού αφορά όλο τον κόσμο και επισημανε πως «Σε ό,τι μας αφορά λαμβάνουμε συνεχώς υπόψη παραμέτρους, όπως είναι η αντοχή των υποδομών και η ανθεκτικότητα των έργων, που πρέπει να γίνουν. Δεν έχουμε φθάσει σε σημείο υπερτουρισμού. Γι' αυτό άλλωστε και επιχειρούμε να πείσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες να επιλέγουν την Αττική ως τελικό προορισμό».
Στο πλαίσιο της έκθεσης ο περιφερειάρχης μαζί με τον πρόεδρο του αναπτυξιακού οργανισμού «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» Δημήτρη Φραγκάκη συναντήθηκαν με στελέχη ειδησεογραφικών πρακτορείων και εφημερίδων διεθνούς κύρους καθώς και αεροπορικών εταιρειών προκειμένου να αναπτύξουν συνεργασίες που θα προάγουν το τουριστικό προϊόν της Αττικής στις διεθνείς αγορές.
Συνομίλησαν με εκπροσώπους της αμερικανικής εταιρείας Expedia Group, που διαθέτει μια από τις κορυφαίες πλατφόρμες ολοκληρωμένων υπηρεσιών ταξιδιού, περιλαμβάνοντας πακέτα διακοπών, πτήσεις, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, κρουαζιέρες, εισιτήρια για αξιοθέατα και λοιπές δραστηριότητες. Εξετάστηκε η δυνατότητα μακροχρόνιας συνεργασίας, με στόχο την προώθηση της Αττικής ως τουριστικού προορισμού στις αγορές των ΗΠΑ και της Αυστραλίας.
Ακολούθησε επαφή με στελέχη του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, όπου συζητήθηκε η δυνατότητα δημιουργίας ειδικού περιεχομένου για τις ταξιδιωτικές εμπειρίες της Αττικής και η προβολή από τα ψηφιακά μέσα του μιντιακού γκρουπ. Στις επαφές με ανώτερα στελέχη της British Airways εξετάστηκαν τρόποι διεύρυνσης του τουριστικού ρεύματος από τη Μεγάλη Βρετανία προς την Αττική και η ενίσχυση της προβολής μέσω sites, περιοδικών και newsletter της εταιρείας, ενώ στις συναντήσεις με στελεχη των εφημερίδων «Washington Post», «Wall Street Journal» και «New York Times» συζητήθηκαν τρόποι προβολής της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας στα ψηφιακά τους μέσα και στο δίκτυο των συνδρομητών τους.
Ο περιφερειάρχης είχε συνομιλίες με τον πρέσβη Γιάννη Τσαούση, ενώ συναντήθηκε και με εκπροσώπους από 12 ομογενειακές κοινότητες, που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τέλος, προκειμένου να στηριχθεί ο οινικός τουρισμός και να αναδειχθούν οι τοπικοί αμπελώνες του Λεκανοπεδίου, η Περιφέρεια Αττικής πραγματοποίησε εκδήλωση, όπου ο Master of Wine Γιάννης Καρακάσης παρουσίασε σε πάνω από 35 κορυφαίους καλεσμένους με πολύ υψηλό προφίλ (ανάμεσά τους 4 Masters of Wine, αγοραστές, εισαγωγείς, sommeliers και δημοσιογράφοι από έγκριτα περιοδικά όπως το αγγλικό «Decanter»), 13 κρασιά από αττικούς αμπελώνες.