Πιο προσιτή, πιο δίκαιη και σαφώς πιο φιλική προς τους οφειλέτες γίνεται η διαδικασία ρύθμισης οφειλών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του εξωδικαστικού μηχανισμού.
Ο ανανεωμένος αλγόριθμος προσφέρει ουσιαστικές λύσεις, επιτρέποντας έως και 420 δόσεις ή «κούρεμα» έως 90%, με ήδη πάνω από 15 δισ. ευρώ χρεών να έχουν ρυθμιστεί.

Μόνο τον Οκτώβριο καταγράφηκε νέο ρεκόρ με 2.440 επιτυχείς ρυθμίσεις για οφειλές άνω των 600 εκατ. ευρώ. Η πλατφόρμα έχει πλέον 82% ποσοστό αποδοχής από τράπεζες και funds. Από την αρχή λειτουργίας του θεσμού, πάνω από 46.000 οφειλέτες έχουν ρυθμίσει χρέη με μέσο όρο 200 δόσεις (16–17 έτη), ενώ ένας στους δύο πέτυχε διαγραφή χρέους άνω του 30% σε χρηματοπιστωτικούς φορείς και κατά μέσο όρο 17% έναντι του Δημοσίου.

Παρά τις βελτιώσεις, πολλοί οφειλέτες δυσκολεύονταν στη χρήση της πλατφόρμας ή έχαναν την παρακολούθηση των δόσεών τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χάσουν τη ρύθμιση. Με τις νέες ψηφιακές αναβαθμίσεις από την ΑΑΔΕ και την ενσωμάτωση λειτουργιών στο myAADE, η διαδικασία γίνεται πλέον απλή, διαφανής και απόλυτα παρακολουθήσιμη.

Τι αλλάζει στη διαδικασία

Από 9/10/2025, όλες οι ρυθμίσεις που προκύπτουν μέσω του Εξωδικαστικού εμφανίζονται αυτόματα στο myAADE, στη διαδρομή: «Ο Λογαριασμός μου > Οφειλές σε Ρύθμιση και Πληρωμή».

Η καταβολή των δόσεων γίνεται με την ίδια Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ) για όλη τη διάρκεια της ρύθμισης, μέσω e-banking, mobile banking, ATM ή τραπεζικών καταστημάτων, επιλέγοντας: «Βεβαιωμένες Οφειλές σε ΔΟΥ».

Στις διμερείς ρυθμίσεις με το Δημόσιο, η ενεργοποίηση γίνεται με την πρώτη δόση. Στις πολυμερείς ρυθμίσεις (Δημόσιο + τράπεζες + ιδιώτες), η εμφάνιση γίνεται με την επιτυχή ολοκλήρωση της αίτησης.
Όλες οι παλιές ρυθμίσεις ενσωματώνονται σταδιακά στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.

Τα 5 βήματα για «κούρεμα» και δόσεις

  1. Έλεγχος περιουσίας και δικαιώματος διαγραφής
    Οι οφειλέτες επιβεβαιώνουν την αγοραία αξία της περιουσίας τους και των εγγυητών. Αν η οφειλή υπερβαίνει την αξία, το επιπλέον ποσό μπορεί να διαγραφεί έως και 90%.
  2. Ψηφιακή δήλωση και ενημέρωση
    Στην πλατφόρμα του Εξωδικαστικού και μέσω myAADE, συμπληρώνονται αυτόματα τα στοιχεία και παρέχεται πλήρης ενημέρωση για δικαιώματα, υποχρεώσεις και προθεσμίες.
  3. Προσωπική ειδοποίηση
    Μετά την αίτηση, ο οφειλέτης λαμβάνει μήνυμα στην προσωπική του θυρίδα με οδηγίες για την πληρωμή της πρώτης δόσης.
  4. Ολοκλήρωση της ρύθμισης
    • Στις διμερείς ρυθμίσεις: ενεργοποίηση μετά την πρώτη δόση.
    • Στις πολυμερείς: εμφάνιση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αίτησης.
  5. Πληρωμή δόσεων με e-Banking ή τράπεζες
    Οι πληρωμές γίνονται αποκλειστικά με την ΤΡΟ, μέσω ηλεκτρονικών και φυσικών καναλιών τραπεζών.

Τι σημαίνουν πρακτικά οι αλλαγές

Με τις νέες αναβαθμίσεις:

  • η διαδικασία γίνεται πλήρως ψηφιακή, απλή και διαφανής
  • οι οφειλέτες αποφεύγουν τον κίνδυνο απώλειας περιουσίας
  • υπάρχουν δυνατότητες για κούρεμα και εξαιρετικά μεγάλες διάρκειες αποπληρωμής
  • οι ρυθμίσεις ευθυγραμμίζονται με την πραγματική οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη
  • καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα ευάλωτα νοικοκυριά και τα άτομα με αναπηρίες, με υποχρεωτική εφαρμογή ρυθμίσεων από πιστωτές και δυνατότητα επιδότησης για επαναγορά πρώτης κατοικίας