Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 97 ετών η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας, η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου. Την τελευταία της πνοή άφησε το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου, μία από τις πρωτοπόρες της θαλάσσιας βιομηχανίας και ιδρύτρια της Theramaris Ships Management.
Η Αθηνά Μαρτίνου ήταν μία ισχυρή γυναίκα αλλά με χαμηλό προφίλ, που απέφευγε την επίδειξη πλούτου και το «διευθυντηλίκι». Η ίδια παρομοίαζε τον εαυτό της με τη θάλασσα, γένους θηλυκού, ήρεμη αλλά και τρικυμιώδη.
Η κηδεία της θα γίνει σε κλειστό οικογενειακό κύκλο τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στη μία το μεσημέρι, από τον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Βουλιαγμένης.
Ποια ήταν η κυρία της ελληνικής ναυτιλίας
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου ήταν η ιδρύτρια του ναυτιλιακού κολοσσού Thenamaris Ships Management. Το 1971 πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της, το γένος Μεθενίτη. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία, η οποία έφτασε το 1975, τα 36 πλοία σε στόλο.
Σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Αειναύτες» για το πώς ερωτεύτηκε τη θάλασσα, η Αθηνά Μαρτίνου είχε αφηγηθεί: «Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια" και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια»
«Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο», είχε αναφέρει.
«Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις. Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ. Την Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε» έλεγε η Αθηνά Μαρτίνου.
Συνεχίζοντας για τη ζωή της έλεγε «το "Ελένη", ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε "ξέρεις γραφομηχανή;" του είπα "ναι" και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι».
Το πρώτο πλοίο το αγόρασε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το «Θανάσης» ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, που ήταν για πέταμα. Όπως είχε αναφέρει «το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια».
Το 1991, η Αθηνά αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στα παιδιά της. Ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.
Το 1997, ο Ανδρέας ακολούθησε τη δική του ρότα, και προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας στο τιμόνι της μητρικής εταιρείας Thenamaris στον Ντίνο. Στη Minerva πλέον έχει αναλάβει ο γιος του Ανδρέα, ο Ανδρεάς jounior και στη Thenamaris ο Νικόλας Μαρτίνος, γιος του Ντίνου.
Το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου είχε γράψει για εκείνη
Η Αθηνά Ι. Μαρτίνου επιστρέφει πάντα στη θάλασσα για να αντλήσει δύναμη, και σε εκείνη θέλει να ανταποδώσει τη γενναιοδωρία που της έδειξε. Όπως τα κύματα της θάλασσας μας ταξιδεύουν μακριά, έτσι και εκείνη με την ουσιαστική, αλλά αθόρυβη κοινωφελή δράση του Ιδρύματός της, θέλει να συμβάλει καθοριστικά στην υλοποίηση έργων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, να τη βοηθήσει να υπερβεί τους ορίζοντές της, να ταξιδέψει, να πάει μακριά.