Με επιχειρηματολογία που κινείται στα όρια του παραλόγου το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα θα ψηφίσει την ενίσχυση των καταναλωτών.

 

Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

 

Στη Βουλή κατατέθηκε, χθες, η τροπολογία για το market pass και η οποία αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από το ΠΑΣΟΚ, και ο ΣΥΡΙΖΑ θα πει «ναι», αλλά με βαριά καρδιά. Το στρατηγικό αδιέξοδο της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι τέτοιο, που ενώ αρχικά υπογράμμιζαν ότι δεν θα τη στηρίξουν, στην πορεία άλλαξαν γνώμη και έτσι –στα πρότυπα… Κουτσούμπα που ισχυρίστηκε ότι έκανε λάθος όταν υπερψήφισε τα 600 ευρώ για τους ένστολους– θα συναινέσουν στην κυβερνητική ρύθμιση! Ωστόσο, για να μην κατηγορηθούν ότι ταυτίζονται με την κυβέρνηση, «επινόησαν» ένα αφήγημα, που μάλλον δεν πείθει ιδιαίτερα: θα καταγγείλουν, αφού πουν «ναι σε όλα», τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση διότι, αφενός, «δίνει ψίχουλα» και, αφετέρου, δήθεν «εξαγοράζει ψήφους»! Την ίδια ώρα, πηγές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι, από την πλευρά τους, θα καταθέσουν ρύθμιση που θα προβλέπει τη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά αγαθά, καλώντας την κυβέρνηση να τη στηρίξει για να εγκριθεί από τη Βουλή.

«Ολες τις οικονομικές ενισχύσεις που έχουν έρθει τις έχουμε ψηφίσει», υποστήριξε σε συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Ηλιόπουλος, και παράλληλα «αποκάλυψε» το νέο αφήγημα του κόμματος: «Την ίδια στιγμή, όμως, είναι υποχρέωσή μας να λέμε ότι δίνεις ένα, τη στιγμή που κλέβεις δέκα»! Βέβαια, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ παρέλειψε να αναφέρει πως η εξαμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα έχει το φθηνότερο «καλάθι του νοικοκυριού». Συγκεκριμένα, χωρίς τον ΦΠΑ η σύγκριση των καλαθιών δείχνει ότι και οι έξι «μεγάλες» χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα. Ειδικότερα, η Γαλλία κατά 23%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 17%, η Ιταλία κατά 13%, η Ισπανία κατά 6% και η Πορτογαλία κατά 4%.

 

Τι προβλέπει

Υπενθυμίζεται ότι η ενίσχυση ανέρχεται σε 10% επί του ύψους των αγορών ειδών κάθε είδους από τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων και έως τα ακόλουθα όρια που διαμορφώνονται ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού. Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό επί του οποίου λαμβάνει την ενίσχυση 10% ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 1.000 ευρώ αγορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στα μέσα Φεβρουαρίου και στα τέλη του ίδιου μήνα θα ξεκινήσουν οι πληρωμές. Οσοι επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα το ποσό θα πιστώνεται κάθε μήνα, ενώ όσοι επιλέξουν τον τραπεζικό τους λογαριασμό θα λάβουν το 80% του ποσού που δικαιούνται. Η πίστωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί δύο φορές, μία τον Μάρτιο και μία τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο.

 

Τάξη στο άναρχο τοπίο του Τύπου μόνο με κυβερνητική ψήφο

Στο μεταξύ, υπερψηφίστηκε τη Δευτέρα το νομοσχέδιο για την Ενίσχυση του Τύπου. Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε, καταγγέλλοντας τις διατάξεις. Το νομοσχέδιο, πάντως, περιείχε σημαντικές διατάξεις και ουσιαστικά βάζει τάξη στο ποια Μέσα μπορούν να λάβουν διαφημίσεις. Ειδικότερα, προβλέπει τη δημιουργία Μητρώου Εντυπου Τύπου (M.E.T.) και Μητρώου Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.). Η ένταξη των επιχειρήσεων των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας στα Μητρώα συνδέεται µε τη δυνατότητα καταχώρισης σε αυτά διαφήμισης από τον δημόσιο τομέα και τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, και της συμμετοχής τους σε κρατικά προγράμματα ενίσχυσης. Επίσης, θεσπίζει την απαγόρευση διαφήμισης φορέων του Δημοσίου και της γενικής κυβέρνησης σε µη πιστοποιημένα έντυπα ή ιστοσελίδες ενημερωτικού περιεχομένου. Για την εγγραφή στα Μητρώα πρέπει να πληρούνται μία σειρά προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων και η υποχρεωτική απασχόληση ελάχιστου αριθμού δημοσιογράφων και λοιπού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων και κατηγοριών, µε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας. Επί παραδείγματι, μεταξύ των προϋποθέσεων που ορίζει το σχέδιο νόμου για την εγγραφή επιχείρησης ηλεκτρονικού Τύπου στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου είναι η επιχείρηση ηλεκτρονικού Τύπου «να µην περιέχει ύλη η οποία αποτελεί αναπαραγωγή του περιεχομένου που έχει αναρτηθεί ή αναρτάται σε άλλη ιστοσελίδα, χωρίς την έγγραφη συναίνεση της τελευταίας ή σε άλλο έντυπο διαφορετικού εκδότη.