Σε λειτουργία τέθηκε από σήμερα Τρίτη η πλατφόρμα mySynigoroslive, μέσω της οποίας οι πολίτες -φυσικά πρόσωπα και νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων- μπορούν να επικοινωνούν εύκολα και γρήγορα με τον Συνήγορο του Πολίτη και να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως για θέματα αρμοδιότητας της Ανεξάρτητης Αρχής.
Με τη νέα πλατφόρμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δίνεται στους πολίτες η δυνατότητα να απευθύνονται στον Συνήγορο του Πολίτη με στοχευμένο και αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους.
Το mySynigoroslive αποτελεί το επόμενο βήμα στην ψηφιοποίηση της λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς είναι διαθέσιμη εδώ και χρόνια η δυνατότητα υποβολής ερωτημάτων μέσω e-mail (press@synigoros.gr) και αναφορών ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Αρχής.
Ενδεικτικά, μέσα στο 2021 ο Συνήγορος του Πολίτη δέχθηκε 18.802 αναφορές, ενώ πολλαπλάσια ήταν τα ερωτήματα ή τα αιτήματα που δεν αφορούσαν αρμοδιότητες του ΣτΠ.
Έτσι, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει ως προέκταση των υφιστάμενων τρόπων πληροφόρησης και θα διευκολύνει σημαντικά τους ενδιαφερόμενους, καθώς:
-δίνεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να επικοινωνήσουν εξ αποστάσεως με τον Συνήγορο του Πολίτη για θέματα που τους απασχολούν, χωρίς να απαιτηθεί η μετακίνηση τους, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος
-επιτυγχάνεται η διευκόλυνση των πολιτών καθώς επιλέγουν οι ίδιοι την επιθυμητή ημέρα και ώρα για την τηλεφωνική τους επικοινωνία με στελέχη της Αρχής ή την φυσική τους παρουσία στα γραφεία της και
-οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να έχουν μία πιο στοχευμένη και ουσιαστική πληροφόρηση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και χρειάζονται για αυτό τη συμβολή του Συνηγόρου του Πολίτη, ανατρέχοντας στη λίστα των προσφερόμενων θεματικών ενοτήτων.
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά ο πολίτης εισέρχεται στον ιστότοπο mySynigoros.live.gov.gr και καταχωρίζει τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία επιθυμεί να λάβει τον σύνδεσμο (link) για την είσοδο στην πλατφόρμα κράτησης.
Μόλις λάβει το e-mail και κάνει κλικ τον σύνδεσμο που βρίσκεται στο μήνυμα, καλείται να επιλέξει τον τρόπο εξυπηρέτησης (φυσική παρουσία, τηλεδιάσκεψη ή τηλεφωνική επικοινωνία), τη θεματική ενότητα στην οποία υπάγεται η υπόθεσή του και την ημερομηνία και ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί.
Η διαδικασία κλεισίματος του ψηφιακού ραντεβού μπορεί να γίνει είτε για το ίδιο πρόσωπο που υποβάλλει την αίτηση, είτε για τρίτο πρόσωπο.
Ωστόσο, στο ραντεβού πρέπει να παρουσιαστεί το ίδιο το ενδιαφερόμενο πρόσωπο, τα στοιχεία του οποίου είναι και αυτά που συμπληρώνονται στην φόρμα της κράτησης.
Σημειώνεται ότι οι θεματικές ενότητες που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη είναι οι ακόλουθες:
1. Κοινωνική Ασφάλιση
2. Κοινωνική Πρόνοια
3. Υγεία
4. Διαχείριση Υδάτων
5. Ενέργεια
6. Περιβάλλον (Φυσικό/Πολιτιστικό)
7. Περιβάλλον (Πολεοδομία/Χωροταξία)
8. Δεσποζόμενα/Αδέσποτα Ζώα
9. Μετανάστες/Πρόσφυγες/Αιτούντες ‘Ασυλο
10. Αστυνομία/Φυλακές
11. Τριτοβάθμια Εκπαίδευση/Επαγγελματικά Δικαιώματα
12. Ληξιαρχεία/Ταυτότητες/Στρατολογία
13. Φορολογικά/Τελωνειακά/Ενισχύσεις Επιχειρήσεων COVID
14. Μεταφορές/Οχήματα/ΕΛΤΑ
15. ΤΑΠ/Δημοτικά Τέλη
16. Προσλήψεις Εκτός ΑΣΕΠ/Θέματα Εκπαιδευτών
17. Επιδοτήσεις/Δημόσιες Συμβάσεις
18. ΟΑΕΔ/Δάνεια ΟΕΚ
19. Ίση Μεταχείριση/Διακρίσεις
20. Δικαιώματα Παιδιού
21. Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
22. Περιστατικά Αυθαιρεσίας στα Σώματα Ασφαλείας
Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έθεσε ο Συνήγορος του Πολίτη.
Η λειτουργία της βασίζεται στα πρότυπα άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που έχει υλοποιήσει και λειτουργεί για άλλους φορείς του Δημοσίου όπως ο ΟΑΕΔ, η ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, το υπουργείο Εξωτερικών, ο e-ΕΦΚΑ και το Κτηματολόγιο.