Μια μοναδική δράση με έντονο συμβολισμό και μηνύματα ενσυναίσθησης και αγάπης πραγματοποιήθηκε από μαθητές της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης. Οι μαθητές «τραγούδησαν» το χριστουγεννιάτικο τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική γλώσσα, κερδίζοντας τον θαυμασμό και την υποστήριξη χιλιάδων χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Με απλές, αλλά γεμάτες νόημα κινήσεις, όπως αυτή που αναπαριστά το τριγωνικό σχήμα του έλατου, οι μαθητές κατάφεραν να συνδυάσουν εκπαίδευση και δημιουργικότητα, υπό την καθοδήγηση του φιλολόγου Απόστολου Γαρούφου. Ο κ. Γαρούφος, γνωστός για την πολυετή εμπειρία του σε εκπαιδευτικά προγράμματα νοηματικής γλώσσας, εξηγεί ότι στόχος της δράσης ήταν η ανάδειξη της νοηματικής ως εργαλείου επικοινωνίας και κατανόησης της διαφορετικότητας.

«Η νοηματική γλώσσα είναι ένας τρόπος να γεφυρώσουμε τις διαφορές μας, να συμπεριλάβουμε όλους στη χαρά και να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από κάτι διαφορετικό», σημειώνει. Όπως εξηγεί, η επιλογή του «Ω έλατο» έγινε λόγω των απλών στίχων και του εύκολου ρυθμού του τραγουδιού, που διευκόλυναν την εκμάθηση των κινήσεων.

Δύο εβδομάδες για ένα μήνυμα αγάπης που κατέκτησε το διαδίκτυο

Τα μαθήματα νοηματικής διήρκεσαν δύο εβδομάδες και περιλάμβαναν τη χρήση οπτικού υλικού και επαναλήψεις. Η χαρά και η συνεργασία των παιδιών αποτέλεσαν βασικό παράγοντα επιτυχίας, μετατρέποντας τη διδασκαλία σε ένα βιωματικό παιχνίδι που συνδύασε μάθηση και διασκέδαση. Στη δράση συμμετείχαν 15 μαθητές από τρία διαφορετικά σχολεία: δύο μαθητές από το 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, πέντε μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης στη Θεσσαλονίκη και οκτώ μαθητές από το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου στο Ηράκλειο Κρήτης.

1734594662266jpg.webp

Συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολείων

Ο κ. Γαρούφος ευχαρίστησε θερμά τις συναδέλφους του, Ελεάννα Όρλιακλη από την Κρήτη και Σταυρούλα Φράγκου, για τη συνεργασία τους, καθώς και τους διευθυντές των σχολείων, που στήριξαν την πρωτοβουλία. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον Κωνσταντίνο Σίμου, διευθυντή που προάγει τη συμπερίληψη και την καινοτομία, δημιουργώντας ένα ανοιχτό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.

«Η νοηματική γλώσσα έχει δύναμη, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας, αλλά και ως γέφυρα κατανόησης και αποδοχής. Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν συναισθήματα, να συνεργάζονται και να απολαμβάνουν τη μαγεία των Χριστουγέννων με έναν μοναδικό τρόπο», κατέληξε ο κ. Γαρούφος.

Το βίντεο των μαθητών αναδεικνύει τη δύναμη της συμπερίληψης, ενσαρκώνοντας το πνεύμα των Χριστουγέννων και θυμίζοντας πως κάθε γλώσσα, λεκτική ή μη, μπορεί να μιλήσει στην καρδιά.