“Αδιανόητη είναι η επίθεση που δέχεται η κυβέρνηση αλλά και οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που στηρίζουν τη δημιουργία Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. από τοπικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Β Πειραιά επ αφορμής της μετατροπής σε Πρότυπο του ΕΠΑ.Λ. Περάματος. Σε μια περίοδο που όλοι οι πολίτες της περιφέρειας μας αναζητούν μια καλύτερη προοπτική και που η περιφέρεια μας αναζητά τα εργαλεία εκείνα για να προχωρήσει στον 21ο αιώνα, κάποιοι εξακολουθούν και κινούνται σε λογικές περασμένων δεκαετιών φρενάροντας κάθε αλλαγή, ακόμα κι αν αυτό το φρένο θα έχει κόστος για την πρόοδο των παιδιών μας” αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, βουλευτής της ΝΔ.
Ολόκληρη η ανακοίνωση-δήλωση έχει ως εξής: “Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 21 και 169 του νόμου, προωθείται η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., στα οποία κατά το σχολικό έτος 2021-2022 θα λειτουργήσουν η Α’ τάξη ΕΠΑ.Λ και η πλήρης λειτουργία τους θα ολοκληρωθεί σε βάθος τριετίας. Το γεγονός ότι το ΕΠΑ.Λ. Περάματος εντάσσεται στο σχεδιασμό αυτό αποτελεί νίκη για την περιοχή μας και πιστοποιεί το κυβερνητικό ενδιαφέρον για πρόοδο στην περιφέρεια μας που μαστίζεται από την ανεργία.
Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι τα Πρότυπα .ΕΠΑ.Λ. είναι τελείως διαφορετικά σχολεία και συνιστούν ένα εντελώς καινοτόμο μοντέλο σε σχέση με τα Πρότυπα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης που γνωρίζουμε. Για πρώτη φορά στην εκπαίδευσή μας θα εφαρμοστεί, σταδιακά και με συστηματικό τρόπο, σειρά ρυθμίσεων όπως για παράδειγμα τροποποιημένα προγράμματα σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες σε επαγγελματικά προσόντα της οικονομίας, νέες μεθοδολογίες, κριτήρια ποιότητας σε πόρους και διαδικασίες.
Οι νέες μέθοδοι, οι αυξημένοι βαθμοί ελευθερίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι επιμορφώσεις των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών όλων των κλάδων στα Κέντρα Επιμόρφωσης που θα δημιουργηθούν εντός των Π.ΕΠΑ.Λ.- μια επίσης καινοτομία- ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα στις νέες απαιτήσεις καθώς και η συνεχής παρακολούθηση, αξιολόγηση και επανατροφοδότηση του συστήματος, θα φέρει συντονισμένα, κι όχι άναρχα, την επόμενη ημέρα στα ΕΠΑ.Λ. συνολικά.
Γι’ αυτό στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. που πρόκειται να δημιουργηθούν, διατηρείται η διοίκηση και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό (παρά τα σκοπίμως διακινούμενα fake news της τοπικής αντιπολίτευσης), επομένως δεν τίθενται θέματα απώλειας της οργανικής θέσης για το σύνολο των υπηρετούντων σε προϋπάρχουσες σχολικές μονάδες. Ομοίως δεν τίθεται θέμα ορίου στον αριθμό των επιθυμούντων μαθητών να εγγραφούν ούτε και κατώτατο όριο βαθμού απολυτηρίου. Τις καινοτομίες αυτές τις στηρίζουμε με συγκεκριμένες προτάσεις για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα αποτελέσει σημαντική βοήθεια για την επιτυχημένη υλοποίηση του εγχειρήματος.
Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η πρώτη μέριμνα είναι η αναβάθμιση των ΕΠΑΛ γιατί εκείνο που πρώτιστα χρειαζόμαστε είναι μια στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση με εύρος, που θα δίνει βασικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες σ’ έναν ευρύτερο κλάδο οικονομικής δραστηριότητας ή επαγγελμάτων. Η κατάρτιση που πρέπει να είναι ευέλικτη ακολουθεί στη συνέχεια. Για να είναι δε και αποτελεσματική, πρέπει απαραίτητα να στηρίζεται σε μια επιτυχημένη επαγγελματική εκπαίδευση.
Όσοι λοιπόν με μικροπολιτική και μικροσυνδικαλιστική διάθεση αντιπολιτεύονται μια τόσο ζωτικής σημασίας για το μέλλον των παιδιών μας μεταρρύθμιση στην πολύπαθη πόλη του Περάματος, κινούνται ως αρνητές της προόδου και υποθηκεύουν στο βωμό των αναχρονιστικών και ιδεοληπτικών τους αγκυλώσεων την καλυτέρευση των ζωών και των εκπαιδευτικών οριζόντων των νέων της περιοχής”.