Αναστάτωση προκλήθηκε σε τέσσερα αεροδρόμια της Βόρειας Αμερικής, όταν μη εξουσιοδοτημένα μηνύματα υπέρ της Χαμάς και κατά του Ντόναλντ Τραμπ και του Μπενιαμίν Νετανιάχου μεταδόθηκαν μέσω των συστημάτων ανακοινώσεων, προκαλώντας ανησυχία στους επιβάτες και κινητοποίηση των αρχών ασφαλείας.

Σύμφωνα με βίντεο που αναρτήθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα, το πρώτο περιστατικό σημειώθηκε στο αεροδρόμιο του Χάρισμπεργκ στην Πενσυλβάνια, ενώ παρόμοια συμβάντα καταγράφηκαν στα αεροδρόμια Κελόουνα και Βικτώρια στη Βρετανική Κολομβία, καθώς και στο Ουίνδσορ του Οντάριο, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών του Καναδά.

Ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών, Σον Ντάφι, χαρακτήρισε το περιστατικό «απαράδεκτο» επισημαίνοντας ότι «δικαίως προκάλεσε φόβο στους ταξιδιώτες», ενώ γνωστοποίησε πως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνεργάζεται με το αεροδρόμιο του Χάρισμπεργκ για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Όπως μετέδωσε το CNN, το περιστατικό σημειώνεται σε μια περίοδο αυξημένων κυβερνοεπιθέσεων κατά αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων διεθνώς.

Μόλις τον Ιούνιο, γνωστή ομάδα χάκερ είχε παραβιάσει δίκτυα αερομεταφορέων σε ΗΠΑ και Καναδά, ενώ τον Σεπτέμβριο παρόμοια επίθεση είχε παραλύσει ευρωπαϊκά αεροδρόμια, προκαλώντας διακοπές στα συστήματα check-in.

Ο εκπρόσωπος του αεροδρομίου του Χάρισμπεργκ, Σκοτ Μίλερ, ανέφερε ότι «μη εξουσιοδοτημένος χρήστης απέκτησε πρόσβαση στο σύστημα ανακοινώσεων και αναπαρήγαγε ηχογραφημένο μήνυμα», διευκρινίζοντας πως δεν υπήρξε καμία απειλή για επιβάτες ή προσωπικό. Το σύστημα απενεργοποιήθηκε άμεσα, ενώ οι αρχές ερευνούν την πηγή της επίθεσης.

Τη στιγμή του περιστατικού, μία πτήση βρισκόταν σε διαδικασία επιβίβασης. Ως προληπτικό μέτρο, το αεροσκάφος ελέγχθηκε εξονυχιστικά, χωρίς να εντοπιστεί πρόβλημα, και αναχώρησε κανονικά.

Αντίστοιχο συμβάν σημειώθηκε και στην Κελόουνα, όπου σε βίντεο επιβατών ακούγονται συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης, ενώ στις οθόνες προβολής εμφανίστηκαν μηνύματα υποστήριξης προς τη Χαμάς. Το προσωπικό αναγκάστηκε να χρησιμοποιεί χειροκίνητα μεγάφωνα για την ενημέρωση του κοινού.

Στη Βικτώρια, οι υπεύθυνοι απέδωσαν το περιστατικό σε πρόβλημα λογισμικού cloud, ζητώντας συγγνώμη για την αναστάτωση, ενώ στο αεροδρόμιο του Ουίνδσορ – όπου εκείνη την ώρα δεν υπήρχαν προγραμματισμένες πτήσεις – τα μηνύματα εντοπίστηκαν και αφαιρέθηκαν άμεσα, με τη λειτουργία του συστήματος να αποκαθίσταται σε λίγα λεπτά.