Η καλύτερη αντανάκλαση της επίδρασης των ψηφιακών υπηρεσιών στη ζωή των πολιτών προκύπτει από τους αριθμούς που δείχνουν σε ποιο βαθμό οι πολίτες αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία του Δημοσίου και τις υπηρεσίες που αυτό υλοποιεί. Κάθε υπηρεσία που χρησιμοποιείται, κάθε φορά που τα μητρώα του ελληνικού Δημοσίου «μιλούν» μεταξύ τους, συνεπάγεται μια επίσκεψη σε γκισέ που δεν πραγματοποιήθηκε, σημαίνει χρόνο που κερδήθηκε.

Το gov.gr, εμβληματικό έργο για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση της Ελλάδας, ξεκίνησε τη λειτουργία του με 501 ψηφιακές υπηρεσίες που προϋπήρχαν, ενώ προστέθηκαν οι υπηρεσίες που ο πολίτης χρησιμοποιεί πιο συχνά: η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης και εξουσιοδότησης. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι ψηφιακές υπηρεσίες είναι 1.277 και διαρκώς προστίθενται νέες.

Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η ανταπόκριση των πολιτών στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών. Η αύξηση στον αριθμό των ψηφιακών συναλλαγών είναι εκθετική και αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα 300.000.000, αριθμό υπερπολλαπλάσιο συγκρινόμενο με τα 8.800.000 του 2018 και τα 34.000.000 του 2019. Αυτό δείχνει μια αλλαγή φιλοσοφίας και το κτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος, συνθήκη απαραίτητη για μια Ελλάδα που αλλάζει και θέλει να πρωτοπορήσει. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε από την πρώτη στιγμή την ψηφιακή μετάβαση «θεμελιώδη πυλώνα της πολιτικής μας», ως εκ τούτου μεγάλοι σημαντικοί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης διοχετεύονται σε δράσεις ψηφιακής μετάβασης. Ολες οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου σχεδιάζονται και υλοποιούνται πλέον με επίκεντρο τον πολίτη και όχι το κράτος. Ετσι, οι ψηφιακές υπηρεσίες είναι πολύ απλές στη χρήση τους, γρήγορες και αξιόπιστες. Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο έχουν από την αρχή ως βάση τους την επίγνωση ότι θα παραμείνουν στην καθημερινότητά μας και μετά τον κορωνοϊό, ως εργαλείο ενδυνάμωσης και διευκόλυνσης του πολίτη.

Κράτος και πολίτες δείχνουμε καθημερινά ότι είμαστε από κοινού έτοιμοι για ένα ψηφιακό άλμα της χώρας. Η Ελλάδα μπορεί να καινοτομήσει, να διακριθεί, ακόμη και να πρωταγωνιστήσει στον χώρο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η χώρα αλλάζει, προγραμματίζει, γίνεται πιο δυνατή, σχεδιάζει στρατηγικές και διαθέτει αυξανόμενη τεχνογνωσία που αναζητούν άλλες χώρες, ενίοτε πιο προηγμένες ψηφιακά. Κι αυτό έχει μεγάλη αξία για όλους μας, και για το Δημόσιο και για τους πολίτες.

  • Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης – Το άρθρο δημοσιεύεται στα Νέα