Eχοντας κατά νου ότι μετά την απομάκρυνση από την κάλπη ουδέν λάθος αναγνωρίζεται, χρήσιμο είναι να γνωρίζουμε τι «συγκυβέρνηση ηττημένων» μπορεί να αποκτήσει η χώρα, εφόσον τα συμφωνήσουν (αλίμονο…) μετά τις εκλογές οι «προοδευτικές δυνάμεις», ήτοι ο ΣΥΡΙΖΑ του Αλ. Τσίπρα και το ΜέΡΑ25 του Γιάνη Βαρουφάκη. Το ΠΑΣΟΚ δεν το βάζουμε προσώρας στην εξίσωση, γιατί ισχυρίζεται ότι «δεν πρόκειται ποτέ να συνεργαστεί με τον Βαρουφάκη, που έπαιξε με τη δραχμή και πήγε να βγάλει τη χώρα εκτός πλαισίου».

 

Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

 

Ας ξεκινήσουμε ανάποδα, με το μικρότερο κόμμα της δυνητικής «συγκυβέρνησης».

Βγαίνει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, Ερικ Μιλτιάδης Εντμαν, και με μια δήλωση-βόμβα δεν αποκλείει ότι οι πολιτικές του κόμματός του μπορεί να κλείσουν τις τράπεζες. (Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 επί Τσίπρα-Βαρουφάκη έκλεισαν οι τράπεζες και μπήκαν στη ζωή μας τα capital controls.)

Απαντώντας σε ερώτηση της δημοσιογράφου Νίκης Λυμπεράκη στο ΜEGA, ο κ. Εντμαν ομολόγησε ότι κάποιες από τις πολιτικές του ΜέΡΑ25 μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και στο κλείσιμο των τραπεζών.

Και για όσους δεν το κατάλαβαν με την πρώτη, βγαίνει λίγο αργότερα ο εκπρόσωπος του Βαρουφάκη και απαντά στην «Ομάδα Αλήθειας» που ανέδειξε το θέμα, επιβεβαιώνοντας τις επίμαχες δηλώσεις του.

«Ναι, υπάρχει αυτή η πιθανότητα. Ξέρετε γιατί; Γιατί δεν βγήκαμε ποτέ από τα Μνημόνια. Ή είναι χαρακτηριστικό ανεξάρτητων χώρων να τους κλείνουν τις τράπεζες ξένοι; Γι’ αυτό το ΜέΡΑ25 είναι ξεκάθαρο: Ο δρόμος προς την ελπίδα απαιτεί τη ρήξη, η οποία αν οδηγήσει στο κλείσιμο των τραπεζών από τις Βρυξέλλες που μας καταδυναστεύουν, θα είμαστε προετοιμασμένοι με το σχέδιο “ΔΗΜΗΤΡΑ”.

ΥΓ.: Aποδέχεται επιτέλους η Ομάδα Αλήθειας ότι τις τράπεζες τις έκλεισε η Φρανκφούρτη, όχι ο Βαρουφάκης;» έγραψε.

 

«Μπουρλοτιέρης Γιάνης»

Συμπέρασμα: Η δήθεν «προοδευτική κυβέρνηση» που «ορματίζεται» ο Αλ. Τσίπρας παραπέμπει ευθέως και χωρίς αστερίσκους στις μαύρες μέρες του 2015, τότε που μαζί με τον Γιάνη Βαρουφάκη έφεραν το τρίτο αχρείαστο και πιο σκληρό Μνημόνιο στη χώρα, το οποίο εντέλει κόστισε στους πολίτες πάνω από 100 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι σε άρθρο του στις 24 Μαρτίου στην ιστοσελίδα project-syndicate.org, ο Γιάνης Βαρουφάκης, ανάμεσα στα άλλα, ανέφερε: «Ηρθε η ώρα να ανατινάξουμε το τραπεζικό σύστημα».

Στα τέλη Μαρτίου, ο Γιάννης Δραγασάκης «αποκαλύπτει» μέρος του κρυφού σχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τους νέους φόρους. Υπόσχεται επιστροφή στο παρελθόν με αυξήσεις φόρων και κατάργηση ευνοϊκών διατάξεων. Με λίγα λόγια, νέα φοροεπιδρομή εναντίον της μεσαίας τάξης: μάλλον «για να περιορισθούν οι ανισότητες», όπως αρέσκεται να λέει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας.

Ειδικότερα, ο βουλευτής και πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ Γιάννης Δραγασάκης, σε ομιλία του στο συνέδριο του Οικονομικού Επιμελητηρίου, άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο μείωσης του αφορολόγητου ορίου που ανέρχεται σήμερα στις 800.000 ευρώ για γονικές παροχές και δωρεές, καθώς και στην αύξηση του φόρου στα μερίσματα. Μετά το θόρυβο που δημιούργησαν οι δηλώσεις του, προσπάθησε να τα μαζέψει, αλλά ήταν πλέον αργά.

 

Τι προβλέπει το σχέδιο «ΔΗΜΗΤΡΑ»

Σύμφωνα με τον «νονό» του σχεδίου «ΔΗΜΗΤΡΑ», αυτό «δίνει», όπως κανείς μπορεί να διαβάσει στην επίσημη ιστοσελίδα του ΜέΡΑ25, «τη δυνατότητα στο Δημόσιο να ασκήσει κοινωνική πολιτική, ακριβώς επειδή παρέχει βαθμούς δημοσιονομικής ελευθερίας».

Σύμφωνα με τους συντάκτες του σχεδίου:

«Το σύστημα “ΔΗΜΗΤΡΑ” έρχεται να δώσει λύση σε ένα πλέγμα προβλημάτων και περιορισμών που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο, προσφέροντάς του βαθμούς δημοσιονομικής ελευθερίας, εξασφαλίζοντας παράλληλα και σημαντικές φοροαπαλλαγές στους πολίτες, καθώς και δωρεάν συναλλαγές με το Δημόσιο, αλλά και μεταξύ των ιδιωτών.

Το σύστημα “ΔΗΜΗΤΡΑ” δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να ασκήσει κοινωνική πολιτική, ακριβώς επειδή παρέχει βαθμούς δημοσιονομικής ελευθερίας. Συγκεκριμένα, προτείνουμε στην πρόταση νόμου που καταθέσαμε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Συστήματος Δημοσιονομικών Συναλλαγών Ιδιωτών-Δημοσίου “ΔΗΜΗΤΡΑ”, παροχή μεταβιβάσιμων ψηφιακών δημοσιονομικών μονάδων (που αποσβένουν μελλοντικούς φόρους ύψους 10% των ετήσιων εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης) σε ευάλωτους πολίτες για αγορές βασικών αγαθών (τρόφιμα, ενέργεια, μεταφορικά κόστη, εξοπλισμός κ.λπ.) και ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά.

Αμοιβαία οφέλη από τις συναλλαγές με το Δημόσιο και μεταξύ ιδιωτών: Σύστημα Δημοσιονομικών Συναλλαγών Ιδιωτών-Δημοσίου “ΔΗΜΗΤΡΑ”.

Με το προτεινόμενο νέο σύστημα δημοσιονομικών συναλλαγών εξασφαλίζεται η δυνατότητα:

  • άμεσης ακύρωσης των αμοιβαίων ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου σε ιδιώτες, όπως και των οφειλών των ιδιωτών προς το Δημόσιο ή και μεταξύ τους,
  • αμοιβαίων ωφελειών Δημοσίου και ιδιωτών, στο βαθμό που το Δημόσιο θα είναι σε θέση να δανείζεται απευθείας από τους πολίτες, με αντάλλαγμα σημαντικές φοροαπαλλαγές)

και

  • δωρεάν συναλλαγών μεταξύ ιδιωτών και, με αυτόν τον τρόπο, άσκησης πίεσης στις τράπεζες να μειώσουν το κόστος των συναλλαγών.

Για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής:

  • Ιδρύεται και εντάσσεται στη νέα Γενική Γραμματεία Φορολογικού Λογισμικού του υπουργείου Οικονομικών το Σύστημα Δημοσιονομικών Συναλλαγών Ιδιωτών-Δημοσίου (ΣΔΗΣΙΔ-ΔΗΜΗΤΡΑ).
  • Για κάθε ΑΦΜ (νομικού ή φυσικού προσώπου), το ΣΔΗΣΙΔ-ΔΗΜΗΤΡΑ δημιουργεί αυτομάτως έναν Λογαριασμό Δημοσιονομικής Πίστωσης (ΛΔΠ) και παρέχει στον κάτοχό του σχετικό κλειδάριθμο ασφάλειας (PIN).
  • Οι ιδιώτες δύνανται να αποπληρώνουν φόρους ή εισφορές στο Ελληνικό Δημόσιο, μεταφέροντας σε αυτό ποσά από τον προσωπικό τους ΛΔΠ, κάνοντας χρήση του κλειδάριθμου ασφάλειας (PIN).
  • Οι ιδιώτες δύνανται να μεταφέρουν, κατά το δοκούν, ποσά από τον προσωπικό τους ΛΔΠ σε ΛΠΔ άλλων ιδιωτών, κάνοντας χρήση του κλειδάριθμου ασφάλειας (PIN).
  • Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να πιστώσει συγκεκριμένο ποσό σε ΛΔΠ (π.χ. έκτακτη ενίσχυση).
  • Στην περίπτωση ληξιπρόθεσμης οφειλής του Ελληνικού Δημοσίου προς ιδιώτη, ο ιδιώτης μπορεί, αν το επιλέξει, να πληρωθεί άμεσα μέσω πίστωσης του σχετικού ΛΔΠ. Σε αντίθετη περίπτωση, δικαιούται να αναμένει να πληρωθεί με τον συμβατικό τρόπο.
  • Αν ιδιώτες μεταφέρουν χρηματικά ποσά στον ΛΔΠ τους, χωρίς να τα χρησιμοποιήσουν για τουλάχιστον δώδεκα μήνες, αυτά τα ποσά μπορούν να αποσβέσουν φόρους μεγαλύτερους σε αξία από τα ποσά αυτά, σε ποσοστό που ορίζει το υπουργείο Οικονομικών και το οποίο αντιστοιχεί στο ποσοστό φοροαπαλλαγής λόγω, ουσιαστικά, εθελοντικής προπληρωμής φόρου.

– Τι είναι οι μεταβιβάσιμες ψηφιακές δημοσιονομικές μονάδες;

Πρόκειται για ψηφιακούς τίτλους έκδοσης του Δημοσίου που αποσβένουν φόρους.

– Πρόκειται για παράλληλο ψηφιακό νόμισμα;

Δεν πρόκειται επ’ ουδενί για νόμισμα, αλλά για τίτλους του Δημοσίου που έχουν το χαρακτηριστικό να αποπληρώνουν φόρους και για αυτό χρήσιμους σε όσους έχουν υποχρεώσεις προς την εφορία, δηλαδή σε όλους.

– Ζημιώνεται το κράτος από τη δημιουργία των ψηφιακών δημοσιονομικών μονάδων; Αν ναι, πώς θα καλύψει αυτή τη ζημία;

Το κράτος δεν ζημιώνεται σε τελική ανάλυση με αυτόν το μηχανισμό, επειδή στην πραγματικότητα του προσδίδει βαθμούς δημοσιονομικής ελευθερίας για στοχευμένες παρεμβάσεις που συγκρατούν την ύφεση και δημιουργούν οικονομική δραστηριότητα.

– Πώς θα διατίθενται οι ρευστές ψηφιακές μονάδες στους πολίτες;

Ηλεκτρονικά, μέσω του προσωπικού λογαριασμού που διατηρεί ο καθένας μας στο ΤAXIS και αντίστοιχων χρεωστικών καρτών.

– Οι επιχειρήσεις πώς θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα έσοδα από τις ψηφιακές μονάδες;

Αποπληρώνοντας φόρους και ανταλλάσσοντάς τες με προμηθευτές τους, που επίσης έχουν φορολογικές υποχρεώσεις».