Μία δύσκολη αποστολή -ίσως την δυσκολότερη- ανέθεσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε δύο εκπροσώπους της νέας γενιάς στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, τους Χρίστο Δήμα και Κωνσταντίνο Κυρανάκη, που τοποθετήθηκαν στις θέσεις του υπουργού και αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών αντίστοιχα, έχοντας στην ευθύνη τους την υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου της κυβέρνησης για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, και μάλιστα μέσα στην επόμενη διετία, πριν δηλαδή τις εθνικές εκλογές, που προγραμματίζονται για τον Μάιο του 2027.

Ο Χρίστος Δίμας, που ανέλαβε υπουργός, μετακινήθηκε από τη θέση του υφυπουργού Έρευνας και Τεχνολογίας, του Υπουργείου Ανάπτυξης, είναι δικηγόρος έχει ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία, είναι βουλευτής Κορινθίας και εργάστηκε ως σύμβουλος επιχειρήσεων.

Ο μέχρι πρότινος υφυπουγός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης που πήρε το χαρτοφυλάκιο του αναπληρωτή υπουργού,με αρμοδιότητα τις μεταφορές είχε διατελέσει εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και είναι βουλευτής Β'Αθήνας.

Και οι δύο αναλαμβάνουν να τρέξουν την αναβάθμιση και την ολοκλήρωση όλων των προγραμμάτων για τις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας.

Στόχος μέχρι το 2027 ένας ασφαλής σιδηρόδρομος

Ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός στο σιδηρόδρομο, προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Προβλέπεται ιδίως η εναρμόνιση με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων υποδομών, η βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του οργανισμού, η εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους και η προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας, καθώς και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.

Συνεργασία με Κοµισιόν

Ακόµα ένα γεγονός στο οποίο στάθηκε στην οµιλία του στο κοινοβούλιο πρόσφατα ο πρωθυπουργός είναι η συνεργασία της κυβέρνησης µε την Κοµισιόν, στην οποία «καταθέτει ανά δίµηνο ένα σχέδιο -αυτό είναι το τρίτο τέτοιο σχέδιο το οποίο έχει κατατεθεί-, µία έκθεση προόδου σχετικά µε τις συµφωνηµένες δράσεις µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το πώς θα βελτιώσουµε περαιτέρω την ασφάλεια των σιδηροδρόµων», όπως επεσήµανε.

Η τελευταία έκθεση έχει ηµεροµηνία 31 Ιανουαρίου του 2025 και σε αυτήν η κυβέρνηση παραθέτει µια σειρά από ενέργειες που έχει ολοκληρώσει, ενώ δεσµεύεται µεταξύ άλλων στα ακόλουθα χρονοδιαγράµµατα:

-Επικαιροποίηση του σχεδιασµού του συστήµατος ασφαλείας των σιδηροδρόµων µέχρι τον Μάρτιο.
-∆ηµιουργία µόνιµης οµάδας εργασίας υπευθύνων κινδύνου (risk officers) από όλες τις εταιρείες του σιδηροδρόµου µέχρι τον Σεπτέµβριο.
-Αναθεώρηση των εσωτερικών διαδικασιών ελέγχου µέχρι τον Αύγουστο.
-Αναθεώρηση των υφιστάµενων διαδικασιών για διαχείριση κινδύνου µέχρι τον ∆εκέµβριο.
-Ανάπτυξη συστήµατος διαχείρισης ικανοτήτων όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόµων έως τον Απρίλιο.
-Επικαιροποίηση του Συστήµατος ∆ιαχείρισης Ασφάλειας (SMS) έως τον ∆εκέµβριο.
-Αναθεώρηση του Γενικού Κανονισµού Κίνησης έως τον ερχόµενο Ιανουάριο.
-Βελτίωση των δυνατοτήτων, µέσω εκπαίδευσης, όλων των εµπλεκόµενων µερών πάνω στη νέα προσέγγιση για τη διαχείριση κινδύνων (risk-based approach) µέχρι τον ∆εκέµβριο.
-Εκπαίδευση όλου του προσωπικού σε όλους τους οργανισµούς πάνω σε θέµατα ασφαλείας µέχρι τον ∆εκέµβριο.

Αυτά εν ολίγοις είναι που έχουν να διαχειριστούν στη δύσκολη - και λόγω του καλοκαιριού με τν άφιξη τουριστών και την αυξημένη ανάγκη μετακίνησης με Μέσα Σταθερής Τροχιάς - χιλιάδων τουριστών, οι δύο νέοι υπουργοί.