«Οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι μεταφορές αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την συζήτηση του Προϋπολογισμού για το 2026 στην Ολομέλεια της Βουλής. Ταυτόχρονα, ο Κώστας Κυρανάκης ενημέρωσε τη Βουλή ότι το 2026 θα ολοκληρωθεί η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το σύστημα αυτόματης πέδησης στην σιδηροδρομική γραμμή «Αθήνα – Θεσσαλονίκη».

Ολοκληρώνονται τα έργα της γραμμής «Αθήνα – Θεσσαλονίκη»

Κάνοντας ειδική αναφορά στα έργα για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξήγησε πως σε σχέση με το 2019 στο προϋπολογισμό του 2026 έχουν τριπλασιαστεί οι διαθέσιμοι πόροι και πλέον αγγίζουν τα 900 εκατ. ευρώ.

«Αυτός είναι ένας υπερτριπλασιασμός των διαθέσιμων πόρων, αναγκαίος απόλυτα για να μπορέσουν να εκτελεστούν τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης, υποδομή, σταθμούς και νέα τραίνα», παρατήρησε ο Κώστας Κυρανάκης.

«Αυτό συνιστά ένα τρίπτυχο για να γίνουν επεκτάσεις, αυξήσεις δρομολογίων, αλλά η απόλυτη προσήλωσή μας είναι ο ενεργός σιδηρόδρομος με την προτεραιότητα των άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη που το καλοκαίρι του 2026, όπως έχουμε δεσμευτεί θα έχει 100% σηματοδότηση, 100% τηλεδιοίκηση και 100% σύστημα αυτόματης πέδησης, ένα πρόσθετο σύστημα που δεν συμπεριλαμβανόταν την Σύμβαση 717», τόνισε ο Κώστας Κυρανάκης.

«Αυτή είναι η προσήλωσή μας και είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα», υπογράμμισε ο Κώστας Κυρανάκης και σημείωσε: «Το 2019 η τηλεδιοίκηση στον σιδηρόδρομο ήταν στο 1%, το 2026 θα φτάσουμε στο 100% στον άξονα».

Για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών

Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών ο Κώστας Κυρανάκης υπογράμμισε ότι σχέση με το 2019 έχουν διπλασιαστεί οι διαθέσιμοι πόροι και για το 2026 θα αγγίξουν τα 870 εκατ. ευρώ.

Ειδικά για τις αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη, ο Κώστας Κυρανάκης είπε: «Το 2019 κυκλοφορούσαν 240 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 500 λεωφορεία». «Η Θεσσαλονίκη απέκτησε μετά από τρείς δεκαετίες Μετρό που την άνοιξη του 2026 επεκτείνεται στην Καλαμαριά και θα συνδυαστεί με Προαστιακό που θα ενώσουν τα δύο άκρα της πόλης για πρώτη φορά με μέσα σταθερής τροχιάς», σημείωσε ο Κώστας Κυρανάκης. «Ταυτόχρονα, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και τον fly over, ένα μεγάλο έργο υποδομής. Άρα η συγκοινωνιακή επανάσταση που επιτελεί αυτή η Κυβέρνηση στην Θεσσαλονίκη είναι παραπάνω από ορατή. Το 2027 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη», υπογράμμισε ο Κώστας Κυρανάκης.

Αναβαθμίζονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ο Κώστας Κυρανάκης ανέφερε: «Μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουμε 950 καινούρια λεωφορεία και μέχρι τον Μάρτιο του 2016 θα έχουμε 1.075 καινούρια λεωφορεία». «Το καλοκαίρι που μας έρχεται δεν θα υπάρχει κανένα λεωφορείο στην Αθήνα που δεν θα έχει κλιματισμό», διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός.

Ειδικά για τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, ο Κώστας Κυρανάκης εξήγγειλε ότι «στις αρχές του 2026 θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια». «Στον Ηλεκτρικό, το 2026 και 2027 θα έχουμε 14 νέους συρμούς και στον Προαστιακό 15 επιπλέον προαστιακά τρένα, με δαπάνες της ιταλικής εταιρίας που θα έρθουν», σημείωσε.

Επίσης, ο Κώστας Κυρανάκης σημείωσε ότι «παράλληλα έχουν προγραμματιστεί για το 2026 να γίνουν προσλήψεις οδηγών στα λεωφορεία, αλλά και αυξήσεις που συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό για να δώσουμε στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ αυτά που πρέπει». Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι «το 2026 στο σύνολό τους όλα τα λεωφορεία της Αθήνας θα διαθέτουν ράμπες αναπήρων και πινακίδες για τους τυφλούς συμπολίτες μας και ενεργή την Κάρτα Αναπήρων που προσφέρει δωρεάν μετακινήσεις σε όλα τα Μαζικής Μεταφοράς».

Για την Οδική Ασφάλεια και νέο ΚΟΚ

Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις για την Οδική Ασφάλεια, ο Κώστας Κυρανάκης είπε: «Ο νέος ΚΟΚ που ψηφίσθηκε με ευρεία πλειοψηφία από τα κόμματα της Βουλής έχει αποτελέσματα και αυτό είναι συλλογική κατάκτηση».

«Καταγράφεται μια σημαντική μείωση των τροχαίων που εάν συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους θα καταλήξει σε λιγότερα θανατηφόρα τροχαίων ακόμα και από την χρονιά του covid, την χρονιά που δεν κυκλοφορούσε σχεδόν κανείς στους δρόμους», σημείωσε ο Κώστας Κυρανάκης.

«Αυτό δεν είναι αρκετό, πρέπει σαφώς να συνεχίσουμε την προσπάθεια, αλλά το κάνουμε πράξη γιατί έχουμε ένα νέο ΚΟΚ, αλλά και γιατί υπάρχει αυστηρή επιτήρηση από την Αστυνομία, χάρη στην 24ωρη λειτουργία του Μετρό το Σάββατο που προστατεύει τις ζωές, κυρίως των νέων ανθρώπων που επιστρέφουν στο σπίτι με ασφάλεια, χάρη στις καμπάνιες ευαισθητοποίησης, στους νέους δρόμους που παραδίδονται, όπως ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου που επιτέλους παραδόθηκε μετά από πολύ μεγάλες προσπάθειες αυτής της Κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη, μέσα από ένα πλέγμα μέτρων που επιτέλους αποδίδουν», κατέληξε στην ομιλία του αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.