Μετά την ολοκλήρωση της 2ης Έκτακτης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, υπογράμμισε την ανάγκη η παγκόσμια ναυτιλία να στηριχθεί σε διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι σε μηχανισμούς τιμωρητικού χαρακτήρα.
Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, έχει στηρίξει διαχρονικά τον ΙΜΟ ως αποκλειστικό ρυθμιστή των κανόνων που διέπουν τη ναυτιλία. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η χώρα μας προειδοποίησε έγκαιρα για τα προβλήματα του λεγόμενου «πλαισίου μηδενικών εκπομπών», προτείνοντας βελτιώσεις ώστε να αντικατοπτρίζει τις πραγματικές δυνατότητες της ναυτιλίας και την κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς καυσίμων.
Οι διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν, σημείωσε, ανέδειξαν σοβαρές αδυναμίες στα χρονοδιαγράμματα, στην άδικη μεταχείριση του LNG καυσίμου, καθώς και στις υπερβολικές κυρώσεις που, εάν εφαρμόζονταν, θα προκαλούσαν δυσλειτουργίες στο παγκόσμιο εμπόριο και αύξηση των τιμών βασικών προϊόντων.
Η ψήφιση της τελικής συμφωνίας μετατέθηκε για έναν χρόνο, διάστημα στο οποίο θα χρειαστούν ουσιαστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των κρατών-μελών του ΙΜΟ, με στόχο την ενσωμάτωση των θέσεων της αγοράς με ρεαλισμό και δικαιοσύνη.
Κλείνοντας, ο Υπουργός υπογράμμισε πως η Ελλάδα, χάρη στη μεγάλη ναυτική της παράδοση, την τεχνογνωσία και τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως, θα διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις για το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλίας.