Στοχευμένες παρεμβάσεις ύψους 775 εκ. ευρώ, πρωτοβουλίες για την εναρμόνιση των πόλεων με τα όσα η σύγχρονη πολιτική θεώρηση επιτάσσει, παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε ημερίδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ορεστιάδα, με θέμα «Βιώσιμες και Ασφαλείς Πόλεις».
Περιγράφοντας το συνολικό πλαίσιο του σχεδιασμού του υπουργείου «με στόχο την αλλαγή του μίγματος των μεταφορών στα μεγάλα αστικά κέντρα», ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη «μεγαλύτερη προμήθεια λεωφορείων στην Ε.Ε.», πολλά εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά ή χαμηλών ρύπων, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και την παρέμβαση στο κομμάτι των ποδηλατοδρόμων με στόχο την αναθεώρηση των τεχνικών οδηγιών, που θα ξεκλειδώσει την ανάπτυξη του δικτύου.
«…Η κυβέρνηση έχει κάνει βήματα μπροστά δημιουργώντας τις συνθήκες για καλύτερες και περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες, μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και ανανέωση του στόλου με νέα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα, αύξηση της μικροκινητικότητας και χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδική μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης και στο «μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας», το οποίο όπως υπογράμμισε «είχε και έχει ψηλά στην ατζέντα του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης», συμπληρώνοντας ότι «βιωσιμότητα χωρίς ασφάλεια δεν γίνεται να υπάρξει» και «αυτή η εννοιολογική σύνδεση ήταν κομβική για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας».
Ένα σχέδιο στο οποίο «αποτυπώνονται δράσεις, χρονοδιαγράμματα και ποσοτικοί στόχοι για τη μείωση του αριθμού νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030», ενώ «υιοθετούμε και το φιλόδοξο στόχο για μηδέν νεκρούς στην άσφαλτο έως το 2050».
Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια, ο κ. Καραγιάννης είπε πως «το ΠΕΒΟΑ ανέρχεται πλέον στα 675 εκ. και ένα μεγάλο ποσό, περίπου το 1/3, θα μοιραστεί από το υπουργείο Εσωτερικών σε δήμους και Περιφέρειες, για εντοπισμένα έργα οδικής ασφάλειας…
Έχουν εξεταστεί οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ, εκ των οποίων τα 4.200 χλμ ανήκουν στο εθνικό δίκτυο και τα 10.800 χλμ στο περιφερειακό». Αξιοσημείωτο είναι ότι «από τις μελέτες που εκπόνησε η Εγνατία, προέκυψαν περισσότερα από 7.000 επικίνδυνα σημεία διασκορπισμένα σε 2.500 χλμ του οδικού δικτύου και σε 80 οδικούς άξονες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα».
Ως προς τα ποσά από το πρόγραμμα που αντιστοιχούν σε Περιφέρειες, ανέφερε πως στην ΠΑΜΘ αναλογούν 45,6 εκ. ευρώ, στην Κρήτη τα έργα είναι προϋπολογισμού 35 εκ. ευρώ, στο τμήμα Πάτρα-Πύργος «προχωρήσαμε σε ένα έργο οδικής ασφάλειας 30 εκατομμυρίων ευρώ, έως ότου να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο, και στη Μακεδονία προχωρήσαμε σε 2 έργα συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, στην Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα».
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου «…να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μειωθούν δραστικά οι απώλειες.
Όπως είναι και προτεραιότητα η προστασία του περιβάλλοντος και ο εκσυγχρονισμός των αστικών κέντρων μας με στόχο την αειφορία και την πράσινη μετάβαση».