Οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων από ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώθηκαν κατά 34% το Μάρτιο, λόγω της πανδημίας και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες καθώς η κρίση συνεχίζεται.
Η ζήτηση για αυτοκίνητα έχει μειωθεί καθώς οι άνθρωποι παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους σε πολλές χώρες για τον έλεγχο της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Αυτή η αναγκαία αλλαγή στη ζωή των πολιτών έχει ως αποτέλεσμα να ερημώσουν οι δρόμοι και να αυξήσει την αβεβαιότητα για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, αναφέρει το Reuters.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι αυτό θα αποτρέψει τους καταναλωτές να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα, μειώνοντας τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων το 2020 κατά περίπου το ένα τρίτο, σε σύγκριση με πτώση 11% που καταγράφηκε λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Μια πρώτη αποτίμηση της ζημίας είναι η διακύμανση των πωλήσεων, των ιαπωνικών μάρκων Toyota, Nissan, Honda και τεσσάρων άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας. Ανέφεραν πωλήσεις περίπου 1,82 εκατομμυρίων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, που σημαίνει απώλειες περίπου 2,77 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Μάρτιο. Οι συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις τους για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο μειώθηκαν 7,3% στα 26,5 εκατομμύρια οχήματα, το χαμηλότερο επίπεδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με υπολογισμούς.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, πούλησε 779.151 οχήματα το Μάρτιο, μείωση κατά 22,6% σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο. Για το έτος που έληξε τον Μάρτιο, πούλησε 10.456.593 μονάδες, μείωση κατά 1,4%.
Η Nissan πούλησε 315.194 οχήματα τον περασμένο μήνα, μείωση 43% σε σχέση με πέρυσι. Κατά το έτος έως τον Μάρτιο, οι πωλήσεις οχημάτων της έφτασαν στο χαμηλό επίπεδο των εννέα ετών με περίπου 4,8 εκατομμύρια μονάδες, καθώς η πανδημία συσσωρεύει την πίεση στην Νο 2 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η οποία είχε ήδη υποστεί πλήγματα από την πτώση των πωλήσεων και τη μείωση της κερδοφορίας. Ωστόσο, οι πωλήσεις και τα κέρδη της Nissan είχαν μειωθεί ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, αναγκάζοντάς την να επιστρέψει σε ένα επιθετικό σχέδιο διαχείρισης, μετά την αποπομπή του πρώην ηγέτη της μάρκας Κάρλος Γκον.