Φοροελαφρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων από το 2024 για τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών τηλεματικής με στόχο τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς υπόσχεται η κυβέρνηση.

«H βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας μας αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή κυκλοφορία για όλους και παντού. Επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των ποδηλατών και όλων των οχημάτων» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Για τον σκοπό αυτόν, το πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η κυβέρνηση δεσμεύεται να δρομολογήσει την αξιοποίηση των πιο προηγμένων τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής εκμάθησης για τη μετατροπή των δεδομένων σε χρήσιμους δείκτες που μπορούν να συμβάλλουν στην αλλαγή της συμπεριφοράς των οδηγών στους δρόμους.

«Σε αυτό το πλαίσιο ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ά. Σκέρτσος ανακοίνωσε χθες την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση του Φόρου Ασφαλίστρου 13% για ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων που κάνουν χρήση εφαρμογών τηλεματικής από το 2024.

Το μέτρο εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των οδικών δικτύων της χώρας μας έως το 2027 με την κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων (Πάτρα-Πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ κ.ο.κ.), τη βελτίωση της εκπαίδευσης των νέων υποψηφίων οδηγών με σύγχρονο διδακτικό υλικό και αυστηροποίηση των εξετάσεων για τη λήψη διπλώματος, καθώς και τη χρήση πρόσθετων ψηφιακών εργαλείων μαζί με τη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει καταγράψει σημαντική μείωση (54%) σε θανάτους από οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (2010-2020).

Ειδικότερα:

-Είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που κατάφερε να ξεπεράσει τον ευρωπαϊκό στόχο για 50% μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία ατυχήματα
-Εξακολουθεί, ωστόσο, να υπολείπεται σταθερά του ευρωπαϊκού μέσου όρου (42 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους) με το μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών να καταγράφεται στις ηλικιακές ομάδες 25 - 34 ετών (18%) και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών (26%).
-Σημαντικότερες αιτίες δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι η χρήση δικύκλων χωρίς κράνος, η αυξημένη ταχύτητα εντός αστικού ιστού και η χρήση κινητού.