Η NASA εφηύρε έναν νέο τύπο μπαταρίας υψηλής απόδοσης που οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία πλήρως ηλεκτρικών αεροπλάνων.
Η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ έκανε το επίτευγμα μετά από έρευνες σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες διατηρούν περισσότερη ενέργεια και είναι ελαφρύτερες από τις βιομηχανικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αποδίδουν επίσης καλύτερα σε αγχωτικά περιβάλλοντα, καθώς είναι λιγότερο επιρρεπείς σε υπερθέρμανση, φωτιά και απώλεια φόρτισης με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο συνήθως δεν μπορούν να εκφορτίσουν ενέργεια με τον ίδιο ρυθμό όπως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Μέχρι τώρα, αυτό τα έκανε ακατάλληλα για την τροφοδοσία μεγάλων ηλεκτρονικών ειδών, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς απαιτούν μπαταρίες ικανές να εκφορτίζουν την ενέργειά τους με απίστευτα γρήγορο ρυθμό.
Αυτό το πρόβλημα επιλύθηκε από ερευνητές της μονάδας Solid-state Architecture Batteries for Enhanced Rechargeability and Safety (SABERS) της Nasa, οι οποίοι κατάφεραν να αυξήσουν τον ρυθμό αποφόρτισης της μπαταρίας κατά 10, χρησιμοποιώντας καινοτόμα νέα υλικά που δεν έχουν ακόμη χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες.
Ένας νέος σχεδιασμός κάθετης στοίβας επέτρεψε επίσης στους ερευνητές της SABERS να δημιουργήσουν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης ικανή να τροφοδοτεί αντικείμενα με χωρητικότητα 500 βατ-ώρες ανά κιλό – περίπου διπλάσια από αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
«Οι πιθανότητες είναι απίστευτες», δήλωσε ο Rocco Viggiano, κύριος ερευνητής για το SABERS στο Ερευνητικό Κέντρο Glenn της Nasa στο Κλίβελαντ.
«Αρχίζουμε να προσεγγίζουμε αυτό το νέο όριο της έρευνας για τις μπαταρίες που θα μπορούσε να κάνει πολύ περισσότερα από όσα μπορούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου… Αυτός ο σχεδιασμός όχι μόνο εξαλείφει το 30 έως 40 τοις εκατό του βάρους της μπαταρίας, αλλά μας επιτρέπει επίσης να διπλασιάζουμε ή ακόμα και τριπλασιάζει την ενέργεια που μπορεί να αποθηκεύσει, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις δυνατότητες των μπαταριών ιόντων λιθίου που θεωρούνται αιχμής».
Η νέα μπαταρία έχει ήδη προκαλέσει ενδιαφέρον από την κυβέρνηση, τη βιομηχανία και τον ακαδημαϊκό κόσμο, με τους ερευνητές της SABERS να συνεργάζονται με διάφορους οργανισμούς για να συνεχίσουν να αναπτύσσουν την τεχνολογία.
Ο απώτερος στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί για να πρωτοστατήσει σε μια νέα εποχή βιώσιμης αεροπορίας που εξαλείφει τις εκπομπές άνθρακα και τον θόρυβο από τα αεροπλάνα.
Η Nasa έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο σε αυτόν τον τομέα μέσω του πειραματικού της αεροσκάφους X-57, με το παρατσούκλι Maxwell, το οποίο αντικαθιστά τους έλικες που κινούνται με καύσιμο με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης.