Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και οι κατηγορίες για επιθέσεις σε διαδηλωτές εκπαιδευτικούς. Ο κ. Μαρινάκης εξήγησε τη λογική πίσω από τις συγχωνεύσεις, παρουσιάζοντας στοιχεία για τις αναλογίες μαθητών-εκπαιδευτικών και τις μόνιμες προσλήψεις.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση δημοσιογράφου: «Γιατί αυτή η επιμονή της Κυβέρνησης για τη συγχώνευση σχολικών τμημάτων; Μπορεί να γίνει ουσιαστικό μάθημα με 25, 27, ακόμη και 30 παιδιά στην τάξη; Τι γίνεται όταν κάποια από αυτά έχουν μαθησιακές δυσκολίες ή είναι προσφυγόπουλα; Και προς τι όλη αυτή η πίεση προς τους εκπαιδευτικούς να συμμορφωθούν προς τις υποδείξεις, ακόμα και τα χημικά εναντίον τους και η επίθεση εναντίον τους;» ο Παύλος Μαρινάκης έδωσε μια ξεκάθαρη απάντηση: 

«Είναι από τις περιπτώσεις που η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετη με αυτά που ισχυρίζονται κάποιοι, μα εντελώς αντίθετη. Πρώτον, φέτος ξεκινούν τα σχολεία με επιπλέον 10.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς, 10.000 μόνιμους διορισμούς. Είμαστε η Κυβέρνηση, μια πενταετία πλέον, που έχει κάνει τους περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Δεύτερον, Διορίζονται εκπαιδευτικοί με φυσική παρουσία σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως είναι η Γαύδος, όπως είναι οι Αρκιοί, σε περιοχές που υπήρχε μη λειτουργία ή πολύ προβληματική λειτουργία σχολείων. Και όλα τα υπόλοιπα που εφαρμόζονται με το ψηφιακό σχολείο, το ψηφιακό φροντιστήριο.

Πάμε στην αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικούς, γιατί αυτή είναι η αναλογία που μπορεί κανείς να καταλάβει τι συμβαίνει σε κάθε χώρα. Η αναλογία στην Ελλάδα είναι 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό. Ξέρετε ποια είναι η αναλογία της Ευρώπης; Στην Ελλάδα είναι 8,2. Στην Ευρώπη είναι 12,1. Έχουμε, δηλαδή, πολύ καλύτερη αναλογία. Αν δεν κάνω λάθος, είμαστε στις πέντε πρώτες χώρες καλύτερης αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικούς. Κάθε χρόνο υπάρχουν κενά, αλλά οι ελλείψεις εκπαιδευτικών έχουν να κάνουν με την κατανομή, όχι με τον συνολικό αριθμό εκπαιδευτικών μετά και τους τελευταίους διορισμούς, ούτε με την αναλογία.

Ουσιαστικά, δηλαδή, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που έχουμε σπατάλη ανθρώπινων πόρων και χρημάτων και αυτό προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε.

Πάμε τώρα στα τμήματα. Πόσα είναι συνολικά τα τμήματα; Εξήντα μία χιλιάδες είναι τα τμήματα συνολικά στη χώρα. Πόσα συγχωνεύονται; Συγχωνεύονται 1.000 τμήματα. Δηλαδή μιλάμε για το 1,6% επί του συνόλου των τμημάτων. Ποιος ήταν ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα με βάση όλες τις βαθμίδες το 2024-2025, δηλαδή τη νέα σχολική χρονιά σε σχέση με πέρυσι; Σας διαβάζω με βάση την επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας: 16 μαθητές στο νηπιαγωγείο φέτος, από 17 που ήταν την περσινή σχολική χρονιά. 16 μαθητές στο δημοτικό, ακριβώς όσο και πέρυσι. 21 μαθητές στο γυμνάσιο, ίδιος αριθμός με πέρυσι. 19 στο λύκειο, δύο μαθητές ανά τμήμα λιγότεροι από πέρυσι, δηλαδή 21 πέρυσι στο λύκειο, 19 μέσος όρος φέτος. Άρα, δεν μιλάμε για αύξηση, αλλά για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, αν δείτε συνολικά τις βαθμίδες. Έχουμε μείωση και στο νηπιαγωγείο και στο λύκειο και ίδιο αριθμό στο γυμνάσιο και στο δημοτικό. Αν σε κάποια ελάχιστα σχολεία προστεθούν ένας ή δύο μαθητές ανά τμήμα, αυτό δεν αλλάζει τη μεγάλη εικόνα.

Το όφελος, δηλαδή, είναι πολλαπλάσιο, καθώς τα κενά θα μειωθούν, οπότε η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνει από την αρχή της χρονιάς πιο ουσιαστική.»