Η πανδημία προσφέρει σύμφωνα με τον επικεφαλής της Lufthansa μια «μοναδική ευκαιρία για ανακατατάξεις». Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία επιβεβαιώνει την πρόθεση να μειώσει τον αριθμό του στόλου της σε μόνιμη βάση κατά 100 αεροσκάφη και των εργαζομένων κατά 22.000. Μάλιστα θεωρεί αναπόφευκτες τις απολύσεις για οικονομικούς λόγους.
Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι βιομηχανικές παραγγελίες μετά την μερική άρση των περιορισμών για τον έλεγχο της πανδημίας του κορονοϊού, οι γερμανοί βιομήχανοι παραμένουν ωστόσο απαισιόδοξοι σε ό,τι αφορά τις προοπτικές ταχείας ανάκαμψης. Σε αυτό το πνεύμα, η Lufthansa, ανέφερε την Πέμπτη ραγδαία συρρίκνωση των εσόδων της.
Μετά την σχεδόν καθολική αναστολή της βιομηχανικής δραστηριότητας την περασμένη άνοιξη, οι εισερχόμενες παραγγελίες αυξήθηκαν εντυπωσιακά τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα. Συγκεκριμένα, τον Μάιο οι βιομηχανικές παραγγελίες σημείωσαν αύξηση κατά 10,4% σε σχέση με τον Απρίλιο, ενώ η αύξηση τον Ιούνιο έφθασε το 27,9%, πολύ πιο ψηλά από το 10% που προέβλεπαν οι εμπειρογνώμονες. «Η γερμανική βιομηχανία επανέρχεται εντυπωσιακά», δήλωσε ο Ραλφ Σολβέεν, αναλυτής της Commerzbank και προέβλεψε ταυτόχρονα ότι σημαντική αύξηση θα διαπιστωθεί και στην βιομηχανική παραγωγή για τον περασμένο Ιούνιο.
Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν οι παραγγελίες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας με 66,5%, στο σύνολό τους ωστόσο οι παραγγελίες αυτοκινήτων παραμένουν κατά 12,1% πιο χαμηλά από τον Φεβρουάριο. Επιπλέον, φαίνεται ότι ανακάμπτουν ταχύτερα οι παραγγελίες από το εσωτερικό από ό,τι από τις αγορές του εξωτερικού. «Η αύξηση του Ιουνίου είναι ελπιδοφόρα», δηλώνει η Ίλγια Νοτχνάγκελ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Γερμανικού Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου (DIHK) και εξηγεί ότι οι παραγγελίες από το εξωτερικό θα εξαρτηθούν κυρίως από το πόσο καλά θα αντιμετωπίσει κάθε χώρα τις συνέπειες του κορονοϊού.
Ο Σύνδεσμος της Γερμανικής Βιομηχανίας (BDI) από την πλευρά του δεν αναμένει πάντως ταχεία ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας και εξακολουθεί να ζητά κρατική βοήθεια για τις επιχειρήσεις του κλάδου. «Χωρίς επιπλέον βοήθεια φοβόμαστε μια σημαντική αύξηση χρεοκοπιών το φθινόπωρο. Η ρευστότητα πρέπει να βελτιωθεί, οι εταιρίες χρειάζονται ίδια κεφάλαια», δήλωσε ο Πρόεδρος του BDI Ντίτερ Κεμπφ και τόνισε ότι δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία του υπουργού Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ ότι τον Οκτώβριο θα καταγραφούν ανοδικοί ρυθμοί ανάπτυξης. «Θεωρώ ότι θα αργήσει πιο πολύ. Η ανάπτυξη θα είναι το 2021 και πιθανόν και το 2022 συγκρατημένη, αναλόγως βέβαια τον κλάδο. Αλλά ακόμη και με την καλύτερη διάθεση, δεν βλέπω ανάκαμψη το φθινόπωρο του 2020», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ωστόσο ότι ήταν εξαιρετικά θετική η αντίδραση της κυβέρνησης στην κρίση, κυρίως με το σύστημα της εργασίας περιορισμένου χρόνου, του οποίου και ζήτησε την επέκταση.
Απαισιόδοξη όμως εμφανίστηκε και η Lufthansa, παρά την κρατική βοήθεια ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ που έλαβε πριν από λίγες εβδομάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Γερμανίας δεν αναμένει επιστροφή της εναέριας κυκλοφορίας στα προ πανδημίας επίπεδα νωρίτερα από το 2024. Επιπλέον, η εταιρία ανέφερε απώλειες-ρεκόρ για τα έσοδα του β’ τριμήνου του έτους (1,5 δισεκατομμύρια ευρώ), έναντι κερδών ύψους 226 εκατομμυρίων για την αντίστοιχη περίοδο του 2019, καθώς ο αριθμός επιβατών συρρικνώθηκε κατά 96% σε σχέση με πέρυσι.