Πράσινο φως για ψηφιακή αναβάθμιση των τρένων με έμφαση στην ενίσχυση της ασφάλειας και την επιτάχυνση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο Γιώργος Κώτσηρας, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, προχώρησε σε επιτόπια επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία των Σιδηροδρόμων Ελλάδος και στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Αθηνών στο ΣΚΑ, όπου ενημερώθηκε διεξοδικά για την πορεία κρίσιμων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού, την εφαρμογή συστημάτων τηλεδιοίκησης και την ενίσχυση της επιχειρησιακής ασφάλειας του δικτύου, σε μια περίοδο που το υπουργείο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, στη βελτίωση της συντήρησης και λειτουργίας του δικτύου, καθώς και στην ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως η πλατφόρμα railway.gov.gr, οι κάμερες και τα drones, με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου, απολύτως αξιόπιστου και τεχνολογικά θωρακισμένου σιδηροδρομικού συστήματος.

Επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία των Σιδηροδρόμων Ελλάδος πραγματοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Γιώργος Κώτσηρας, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Στέλιο Σακαρέτσιο.

Η επίσκεψη

Ο κ. Κώτσηρας είχε συνάντηση εργασίας με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, Χρήστο Παληό, μέλη του διοικητικού συμβουλίου και γενικούς διευθυντές, κατά την οποία συζητήθηκαν οι προτεραιότητες του οργανισμού και οι δράσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σε επίπεδο έργων, χρηματοδοτήσεων, ψηφιακού μετασχηματισμού, ανθρώπινου δυναμικού και επɩχεɩρησɩακής λειτουργίας του δικτύου.

Στη συνέχεια, ο αναπληρωτής υπουργός μετέβη στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Αθηνών στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου ενημερώθηκε για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης που εφαρμόζεται για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων, για τον τρόπο αξιοποίησης της ψηφιακής πλατφόρμας railway.gov.gr και τη χρήση καμερών και drones για την εποπτεία του δικτύου. Επίσης, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, υπογραμμίζοντας τη σημασία του επαγγελματισμού και της υπευθυνότητας για την εκπλήρωση των κρίσιμων καθηκόντων που καλούνται να αναλάβουν. Με στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας που συμμετέχουν στο επιχειρησιακό σχέδιο «Αριάδνη», ο κ. Κώτσηρας συζήτησε για τον κρίσιμο ρόλο τους για την αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικότητας και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών.

Μετά την επίσκεψη ο κ. Κώτσηρας δήλωσε «Ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί για μας σταθερή προτεραιότητα. Δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών, στη συνεχή βελτίωση της συντήρησης και λειτουργίας του δικτύου, καθώς και στην ψηφιοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Παράλληλα, στηρίζουμε την ενίσχυση της στελέχωσης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε η τεχνολογική πρόοδος να συνοδεύεται από υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής επάρκειας. Στόχος μας είναι ένας σιδηρόδρομος σύγχρονος και απολύτως αξιόπιστος για όλους τους πολίτες».