Σειρά επαφών με τους εκπροσώπους των Ελληνικών Κοινοτήτων της Βενετίας και της Τεργέστης και τον περιφερειάρχη του Φρίουλι-Bενέτσια-Τζούλια Μαξιμιλιάνο Φεντρίγκα είχε χθες ο Γενικός Γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας Γιάννης Χρυσουλάκης.
Ο κ. Χρυσουλάκης συναντήθηκε με τους προέδρους των Κοινοτήτων Δημήτρη Ζαφειρόπουλο (Βενετία) και Στέλιο Ρίτσο (Τεργέστη), τον μητροπολίτη Ιταλίας Πολύκαρπο και τον αρχιμανδρίτη του ιερού ναού Αγίου Νικολάου της Τεργέστης Γρηγόριο Μηλιάρη ,την επίτιμη πρόξενο Τεργέστης Μαρίνα Κέδρου-Παππά, τον επίτιμο πρόξενο Βενετίας Μπρούνο Μπερνάρντι, στο πλαίσιο των δράσεων της δημόσιας διπλωματίας και της προώθησης του brand name της Ελλάδας.
Στην συνάντηση με τον κ. Φεντρίγκα συζητήθηκαν θέματα που αφορούν διμερείς πολιτιστικές συνεργασίες με διαρκή συνδετικό κρίκο υποστήριξης τα μέλη των Ελληνικών Κοινοτήτων Τεργέστης και Βενετίας.
Στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των Κοινοτήτων αποφασίστηκαν κοινές δράσεις εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 καθώς και δράσεις ανάδειξης της προσφοράς του παροικιακού ελληνισμού.
«Γιορτάζουμε φέτος», θύμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χρυσουλάκης, «τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Η ανάμνηση αυτού του πολυσύνθετου γεγονότος οφείλεται στα ομογενειακά χέρια αυτά που με μύριες δυσκολίες έφτιαξαν μικρές Ελλάδες παντού. Άφησαν τα ίχνη τους σαν καντήλα αναμμένη στη θύμηση της πατρίδας η οποία με την σειρά της τους επιβραβεύει».
Κατά την διάρκεια της ξενάγησης στον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου Τεργέστης που έχτισαν το 1784 στο λιμάνι της Τεργέστης οι Έλληνες, ο αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Μηλιάρης αναφέρθηκε σε δύο έργα του Τριεστίνου ζωγράφου Τσέζαρε Ντελάκουα που καλύπτουν τις δύο πλευρές του κυρίως ναού. Πρόκειται για τον Χριστό που καλεί τα παιδιά και τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή να κηρύττει σε πλήθος πιστών. Στον δεύτερο αυτό πίνακα που φιλοτεχνήθηκε εκεί το 1852, ο Ιταλός ζωγράφος έχει συμπεριλάβει μια δυστυχισμένη γυναίκα με το εξαθλιωμένο παιδί της, με τεχνοτροπία που παραπέμπει στην «Σφαγή της Χίου» του Ευγενίου Ντελακρουά.