Από την ερχόμενη Δευτέρα, οι ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο θα έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν την εμπειρία νοσηλείας τους μέσω ενός νέου ψηφιακού εργαλείου που παρουσίασε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.
Πρόκειται για κοινή πρωτοβουλία των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο τη συλλογή αξιολογήσεων από τους ίδιους τους χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), ώστε να εντοπίζονται αδυναμίες και να βελτιώνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
«Σκοπός είναι να δώσουμε φωνή στους πολίτες, αλλά και να έχουμε σαφή εικόνα για τις επιτυχίες ή τις αποτυχίες κάθε κλινικής», ανέφερε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Όπως τόνισε, η αξιολόγηση θα αφορά τόσο απλές παραμέτρους – όπως η καθαριότητα του θαλάμου ή η διαθεσιμότητα σεντονιών – όσο και πιο σύνθετα ζητήματα, όπως οι χρόνοι αναμονής και η ανταπόκριση του νοσηλευτικού προσωπικού.
Ο Υπουργός επισήμανε ότι με βάση τις απαντήσεις των ασθενών, το Υπουργείο θα μπορεί να επιβραβεύει αποτελεσματικά νοσοκομεία ή, αντιθέτως, να παρεμβαίνει σε όσα εμφανίζουν προβλήματα. «Δεν πρόκειται για μια απλή δημοσκόπηση», είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. «Είναι ένα εργαλείο διοίκησης, που μας δίνει σε πραγματικό χρόνο εικόνα για το τι συμβαίνει μέσα στα νοσοκομεία».
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε τη σημασία της ψηφιακής υποδομής της ΗΔΙΚΑ, τονίζοντας ότι η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην πρώτη τριάδα των χωρών της Ε.Ε. ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον χώρο της υγείας.
Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση βήμα-βήμα

Τη διαδικασία περιέγραψε αναλυτικά η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλαν Βιλδιρίδη:
- Πέντε ημέρες μετά το εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο, ο πολίτης θα λαμβάνει sms με έναν μοναδικό σύνδεσμο (URL), χωρίς ταυτοποίηση προσωπικών στοιχείων.
- Ο σύνδεσμος οδηγεί σε ερωτηματολόγιο στο οποίο ο χρήστης εισάγει τον ΑΜΚΑ του για επιβεβαίωση μέσω ΗΔΙΚΑ ότι έλαβε εξιτήριο.
- Εφόσον γίνει ταυτοποίηση, ο ασθενής μπορεί να προχωρήσει στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου – μια διαδικασία που διαρκεί περίπου 3 λεπτά.
- Οι απαντήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και μπορούν να υποβληθούν μέσα σε διάστημα 7 ημερών από την παραλαβή του sms.
Οι 8 άξονες αξιολόγησης:
- Προσβασιμότητα στο νοσοκομείο
- Οργάνωση και συντονισμός φροντίδας
- Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό
- Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
- Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
- Ενημέρωση και υποστήριξη κατά το εξιτήριο
- Γνώση και αποτελεσματικότητα των Γραφείων Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας
- Γενική αξιολόγηση της εμπειρίας νοσηλείας
Στην πρώτη φάση της εφαρμογής, η διαδικασία θα αφορά όσους παίρνουν εξιτήριο από γενικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία. Τα παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία θα ενταχθούν στη δεύτερη φάση, καθώς απαιτείται διαφορετικό ερωτηματολόγιο.