Τοποθέτηση Καρανίκα
«Σταματήστε να κάνετε διαφήμιση μια εκπομπή που –έτυχε στη γενική κατακραυγή για να μη βρεθεί εκτός κλίματος ή γιατί πράγματι συμπονάει– αποφάσισε να πει κάτι όχι καλό για τον Μητσοτάκη και τη ΝΔ. Το επόμενο που θα ειπωθεί από δαύτους είναι ότι όλοι φταίνε και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο χειρότερος. Σταματήστε να ενθουσιάζεστε και να συγκινείστε έτσι εύκολα, γιατί φανερώνει ότι δεν υπάρχει πολιτικό κριτήριο στα δύσκολα» έγραψε ο Νίκος Καρανίκας στο Facebook, με τον οποίο ομολογουμένως θα συμφωνήσω.
Οι (όχι και λίγοι) «διασκεδαστές» της ελληνικής τηλεόρασης λένε πάντα αυτά που θέλουν ν’ ακούσουν εκείνοι που τους παρακολουθούν από τους δέκτες τους. Κατά την πάγια στάση τους, ποσώς τους απασχολεί ή τους ενδιαφέρει η αλήθεια, τα γεγονότα και τα πραγματικά περιστατικά.
Πληθύνονται οι εμπλεκόμενοι
Μετά την ολοκλήρωση της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας στον επιθεωρητή του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας, ο φάκελος διαβιβάστηκε από τον διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας στην ανακρίτρια για τα κατά νόμο σε ποινικό επίπεδο.
Παράλληλα, τέθηκαν σε αναστολή καθηκόντων οι εμπλεκόμενοι γιατροί και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο. Από την Ενορκη Διοικητική Εξέταση προέκυψε ότι ο επιθεωρητής πήρε αναρρωτική άδεια χωρίς να υποβληθεί σε καμία διαγνωστική εξέταση. Δεν προσήλθε καν στο νοσοκομείο, αλλά ο επιμελητής γιατρός κατ’ εντολήν του διευθυντή της κλινικής χορήγησε στον επιθεωρητή του σταθμού 30ήμερη αναρρωτική άδεια.
Μετά το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, ο διευθυντής της κλινικής Νικόλαος Χαυτούρας, στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και υποψήφιος βουλευτής Μαγνησίας, όπως είχε ανακοινωθεί, τέθηκε εκτός των ψηφοδελτίων του κόμματος της Χαριλάου Τρικούπη. Η νεότερη εξέλιξη στην υπόθεση Χαυτούρα είναι ότι το 2019 παρουσιαζόταν ως «πρώην στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Μαγνησίας».
Η δικογραφία για το Άδενδρο
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο διεύρυνσης του χρονικού πλαισίου εξέτασης διαχρονικών προβλημάτων και αδικημάτων και προς αναζήτηση αδικημάτων που δεν έχουν παραγραφεί, ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017.
Κι αυτό γιατί οι καταγγελίες το 2017 από υπαλλήλους του ΟΣΕ και οικείους των τεσσάρων ανθρώπων που είχαν χάσει τη ζωή τους μιλούσαν για άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο και οι οποίες ουδόλως διερευνήθηκαν. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity που είχε ξεκινήσει από την Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Αδενδρο, κοντά στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι δέκα.
Για το δυστύχημα εκείνο παραπέμφθηκε στη Δικαιοσύνη ένας μηχανοδηγός κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ο οποίος τελικά αθωώθηκε.
Δύο μέτρα, δύο σταθμά
«ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Τσίπρας κατά τη σημερινή επίσκεψή του στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Ντογιάκο, ζήτησε την επιτάχυνση διαδικασιών για το θέμα των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων» (ethnos.gr, 7 Δεκεμβρίου 2022). Τρεις μήνες μετά: «ΣΥΡΙΖΑ: Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης με την επιστολή του στον κ. Ντογιάκο για την επιτάχυνση των διαδικασιών της έρευνας για το δυστύχημα στα Τέμπη, παρεμβαίνει στο έργο της Δικαιοσύνης» (Δελτίο Τύπου, 6 Μαρτίου 2023). Τραγέλαφος; Παράλυση; Αδιαφορία; Γελοιότητα; Τακτικές «ό,τι να ’ναι»; Δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Οταν ο Αλέξης Τσίπρας ζητάει «επιτάχυνση διαδικασιών» σε επίπεδο δικαστικής διερεύνησης αυτό θεωρείται απολύτως θεμιτό και καταχειροκροτούμενο. Οταν όμως ζητάει κάτι αντίστοιχο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αυτή είναι μια απαράδεκτη και καταδικαστέα παρέμβαση.
Υπήρχε τελικά τηλεδιοίκηση…
Είναι πραγματικά αξιοπερίεργο το πόσο γρήγορα αλλάζει γραμμή πλεύσης η αξιωματική αντιπολίτευση. Από το «δεν προλάβαμε να παραδώσουμε την τηλεδιοίκηση» στο «υπήρχε κανονικά τηλεδιοίκηση, αλλά απαξιώθηκε από τον Μητσοτάκη» ένα τσιγάρο δρόμος.
Το πώς λειτουργούσε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης όταν ακόμη και σήμερα είναι ζητούμενο, είναι κάτι που μόνο στο μυαλό ενός συντρόφου βγάζει νόημα. Ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης δεν υπήρχε και δεν υπάρχει ακόμα, αν και επί Νέας Δημοκρατίας γίνεται κάθε προσπάθεια να λειτουργεί εν συνόλω από τον Σεπτέμβριο του 2023.
Όπως προκύπτει από έγγραφο του ΟΣΕ, τα δεδομένα έχουν ως εξής: τον Ιούλιο του 2015, μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η υφιστάμενη τοπική τηλεδιοίκηση της Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.
Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς. Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Στο πλαίσιο της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε, τον Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα, η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στον σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στον σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε απόσταση περίπου 5,5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από τον σταθμό της Λάρισας.
Όταν συνέβη λοιπόν το δυστύχημα οι υπεύθυνοι του σταθμού θα μπορούσαν να δουν τη διαδρομή για 5,5 χιλιόμετρα και να διαπιστώσουν ότι το τρένο βρίσκεται στην αντίθετη γραμμή.