Νέα δεδομένα στην ελληνική τηλεοπτική αγορά δημιουργεί η απόφαση της Vodafone TV να κινηθεί στα πρότυπα των μεγάλων πολυεθνικών τηλεοπτικών πλατφορμών, τύπου Netflix.
Στην πρώτη φάση, το Vodafone TV χωρίς αποκωδικοποιητή είναι διαθέσιμο από smartphone και tablet, κατεβάζοντας την ομώνυμη εφαρμογή, ενώ από τον Αύγουστο και έπειτα η πρόταση θα εμπλουτίζεται σταδιακά και με εφαρμογές για smart TVs των μεγαλύτερων κατασκευαστών. Μέσα στο φθινόπωρο μάλιστα θα γίνει διαθέσιμο και μέσω browser, για τη θέαση σε laptop και σταθερούς υπολογιστές, αποκτώντας όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν μέχρι σήμερα οι διεθνείς πλατφόρμες συνεχούς ροής τύπου Netflix.
Η επιθετική κίνηση για τα δεδομένα της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς από πλευράς της Vodafone ήρθε σε μια εποχή που η συνδρομητική τηλεόραση είναι στα καλύτερά της με τους περισσότερους παρόχους να δηλώνουν αύξηση των συνδρομών τους ή των ωρών θέασης περιεχομένου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και του εγκλεισμού που αυτή επέφερε.
Ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών τηλεόρασης είναι στις 563.000
Πέρα από την την αύξηση 80% των ωρών θέασης που έφερε η πανδημία στη Vodafone TV, όπως ανέφερε στην τελευταία ενημέρωσή της, ο όμιλος του ΟΤΕ προσέθεσε 6,5 χιλιάδες νέους συνδρομητές στις υπηρεσίες τηλεόρασης μόνο στο β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν την εβδομάδα που μας πέρασε. Συγκεκριμένα στις 30 Ιουνίου 2020, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών τηλεόρασης ήταν 563 χιλιάδες, ενισχυμένος κατά 3,6% σε ετήσια βάση.
Μάλιστα και ο όμιλος του ΟΤΕ στοχεύει στην αξιοποίηση των νέων ovet the top υπηρεσιών, για να ενισχύσει το πακέτο υπηρεσιών του και κατ’ επέκταση τους συνδρομητές του. Για τον ίδιο λόγο το τελευταίο διάστημα εμπλουτίζει το περιεχόμενό του με δικές του παραγωγής, ελληνικές και ξένες, μερικές από τις οποίες έχουν ήδη κερδίσει τις προτιμήσεις του φιλοθεάμονος κοινού. Το Φθινόπωρο θα ξεκινήσει η προβολή του νέου κύκλου της σειράς “Έτερος Εγώ”, η οποία από την πρώτη στιγμή που προβλήθηκε σημείωσε υψηλά νούμερα τηλεθέασης και απέσπασε πολύ καλές κριτικές. Τα βλέμματα αναμένεται να συγκεντρώσει και η νέα σειρά της Aplle, Τεχεράνη, που γυρίστηκε κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Cosmote TV.
Ανοδική πορεία από άποψη συνδρομητών και κατανάλωσης περιεχομένου καταγράφουν το τελευταίο διάστημα και οι άλλες δύο ελληνικές πλατφόρμες. Συγκεκριμένα κοντά στο 40% έφτασε λίγο πριν την άρση του lockdown η αύξηση της κατανάλωσης περιεχομένου στην πλατφόρμα της Wind, Wind Vision, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας. Μεσοσταθμική άνοδο της τάξης του 25% κατέγραψε και η Nova για την ίδια περίοδο, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση όσο και στις on demand υπηρεσίες, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας. Να θυμίσουμε ότι η πλατφόρμα της Wind είχε, με βάση τα τελευταία στοιχεία, περί τους 55.000 συνδρομητές μέσα στους 18 μήνες λειτουργίας της, ενώ η συνδρομητική τηλεόραση της Nova μετρά, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία 459.100 συνδρομητές (350,8 χιλιάδες λιανικής και 108,3 χιλιάδες χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο).
Ο ανταγωνισμός διογκώνεται αν προσθέσει κανείς και τις διεθνείς πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες στη χώρα μας. Παρότι δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τους Έλληνες συνδρομητές τους, μπορεί κανείς να αντιληφθεί το πώς κινούνται λαμβάνοντας υπόψη του την «μεγάλη εικόνα» της παγκόσμιας ζήτησης. Για παράδειγμα το Netflix κατάφερε να προσθέσει στην συνδρομητική του βάση το δεύτερο τρίμηνο του έτους τον εντυπωσιακό αριθμό των 10,09 εκατ. χρηστών, κάποιοι εκ των οποίων ήταν σίγουρα και στη χώρα μας.
Μικρότερη είναι η άνοδος των Ελλήνων συνδρομητών στην περίπτωση των AppleΤV και Amazon Prime, ειδικά στην τελευταία όπου δεν προσφέρονται ελληνικοί υπότιτλοι. Όσο όμως εμπλουτίζουν το περιεχόμενό τους είναι σίγουρο ότι θα αυξάνουν, έστω και με χαμηλούς ρυθμούς το μερίδιό τους.
Σε κάθε περίπτωση η χρέωση των 6,90 ευρώ ανά μήνα για την συνδρομή του Vodafone TV αποτελεί την χαμηλότερη της ελληνικής αγοράς ενώ ανταγωνίζεται επάξια και τις διεθνείς πλατφόρμες δεδομένου ότι με αυτό το ποσό προσφέρεται το premium περιεχόμενο της HBO, με την οποία η Vodafone ξεκίνησε αποκλειστική συνεργασία από τον προηγούμενο Μάρτιο.
Κατά το λανσάρισμα της συγκεκριμένης συνεργασίας μάλιστα τα στελέχη της εταιρείας είχαν θέσει τον πήχη των συνδρομητών στους 200.000 από τους 120.000 που ήταν σύμφωνα με τα τελευταία προ καραντίνας στοιχεία. Ελέω κορωνοϊού όμως και δεδομένης της αλλαγής συνδρομητικού μοντέλου, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η αύξηση των συνδρομητών θα αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική.