Η κατά κράτος επικράτηση του ιταλικού ομίλου Grimaldi, με προσφορά που ξεπέρασε τα 84 εκατ. ευρώ, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) δίνει το δικαίωμα στην κυκλοφορία φημών ότι μπορεί να αποτελέσει την αρχή για νέων ανοίγματα… εντός του ελλαδικού χώρου.
Ήδη μιλούν για τη διεκδίκηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης (η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο συγκεκριμένο διαγωνισμό στον οποίο λαμβάνουν μέρος μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα, έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023) και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ο οποίος επίσης κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι Ηγουμενίτσας που υπολειπόταν σημαντικά (κοντά στα 30 εκατομμύρια) έναντι των Ιταλών.
Στην αγορά μεταφορών, υποστηρίζουν πως οι Ιταλοί θα επενδύσουν στην ενίσχυση του ρόλου της Ηγουμενίτσας ως δυτική «πύλη» της χώρας, με αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού που σύντομα θα ανήκει σε ιδιώτη διαχειριστή (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects). Στην περίπτωση που υπάρξει αντίστοιχα σοβαρός διαχειριστής και στο λιμάνι του Βόλου, τότε η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σε δύσκολη θέση λένε τα ίδια στελέχη.
Για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ενδιαφέρονται και αμερικανικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η στρατηγική του ομίλου Σαββίδη που ελέγχει τον ΟΛΘ. Ο τελευταίος βλέπει την Ηγουμενίτσα να αποκτά έναν ισχυρό διαχειριστή (όμιλος Grimaldi) ο οποίος ελέγχει σήμερα περίπου 15 λιμάνια σε ολόκληρη την Ευρώπη και επενδύει στρατηγικά στην Ελλάδα όπου ήδη έχει σημαντική παρουσία και μέσω των Μινωϊκών Γραμμών.
ΠΗΓΗ: powergame.gr