Μια έντονη παραφιλολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ημέρες εξαιτίας μιας έκθεσης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση στον αγροτικό κόσμο.
Στη συγκεκριμένη έκθεση του Ιδρύματος τίθεται το θέμα της επιβολής τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ. Η… σύμπτωση της δημοσιοποίησης της συγκεκριμένης… πρότασης έρχεται λίγες ημέρες πριν από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες των πάσης φύσεως οχημάτων και προκάλεσε ανησυχία στους αγρότες.
Μάλιστα υπήρξε προσπάθεια να ερωτηθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σχετικά, πηγές του οποίου απάντησαν ότι το όλο ζήτημα είναι αρμοδιότητας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, πυροδοτώντας έτσι ακόμη πιο έντονα σχετικά σενάρια.
Πηγές του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων όμως οι οποίες ρωτήθηκαν σχετικά τόνισαν ότι το ενδεχόμενο επιβολής τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ δεν υπάρχει ούτε ως σκέψη!
Οι ίδιες μάλιστα πηγές διαμηνύουν ότι τυχόν επιβολή ενός τέτοιου μέτρου θα συνιστούσε εμπόδιο για την αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει η ηγεσία του και υπενθυμίζουν ότι με την απεμπλοκή των Σχεδίων Βελτίωσης συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατευθυνθούν στην αναβάθμιση των γεωργικών μηχανημάτων, παρέχουν ένα ισχυρό κίνητρο στους αγρότες να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής τους.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, σχολιάζουν, το υπουργείο έχει συγκροτήσει επιπροσθέτως το Ταμείο Αγροτικών Εγγυήσεων, από το οποίο θα μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι αγρότες να αντλήσουν χαμηλότοκα δάνεια, μακράς αποπληρωμής για να χρηματοδοτήσουν την εκμηχάνιση της καλλιέργειάς τους.
Συνεπώς, καταλήγουν οι ίδιες πηγές, θα ήταν παράλογο από τη μία το υπουργείο να δημιουργεί όλες εκείνες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν τη μετάβαση του Έλληνα αγρότη στη νέα εποχή και από την άλλη να θέτουν τέτοιου είδους προσκόμματα.