Εξώδικα σε δύο sites έστειλε η σύζυγος του πρωθυπουργού κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι για τα ψευδή δημοσιεύματα που την παρουσίαζαν ως ιδιοκτήτρια ενός υπερπολυτελούς διαμερίσματος σε νεοαναγειρόμενο ουρανοξύστη του Ελληνικού, γεγονός ψευδές που, όπως και η ίδια αναφέρει, θα έφτανε μια ολιγόλεπτη έρευνα στο Κτηματολόγιο για να μάθει κανείς ότι δεν είναι αληθές.
Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι φορές που fake news κυκλοφορούν για να συκοφαντήσουν το στενό οικογενειακό περιβάλλον του πρωθυπουργού, με σκοπό φυσικά να πλήξουν πολιτικά τον ίδιο και την πολιτική του σταδιοδρομία, καθώς και για να δημιουργηθεί σε ένα μέρος της κοινής γνώμης –αυτών που τα πιστεύουν– μια εικόνα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη έτη φωτός μακριά από την πραγματικότητα.
Πολύ ορθά έπραξε η κυρία Γκραμπόφσκι και κατέφυγε σε έννομα μέσα, μάλιστα όπως διαβάζω το ένα εκ των sites δεν έχει καν φυσική διεύθυνση έδρας, παρά μόνο μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δηλαδή ένα e-mail!
Δεν ξέρω πραγματικά αν συμβαίνει το ίδιο και στις χώρες του εξωτερικού, αλλά η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή και στη διακίνηση fake news, που έχουν έναν και μοναδικό σκοπό: να τραυματίσουν το προφίλ και τη δημόσια εικόνα του πρωθυπουργού και φυσικά να δημιουργήσουν προβλήματα στη χώρα, όπως πριν από λίγα χρόνια τέτοιες μέρες, που ένα σπάνιο είδος σκορπιού είχε τσιμπήσει τη δήθεν μικρή Μαρία στον Έβρο και κόντεψε να δημιουργηθεί διπλωματικό επεισόδιο μεταξύ της χώρας μας και της Τουρκίας.
Η χρήση ανώνυμων λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η συστηματική αναπαραγωγή τέτοιων ψευδών ειδήσεων έχει πλέον κατακλύσει το Διαδίκτυο, ενώ η γνωστή γκεμπελίστικη μέθοδος εφαρμόζεται συχνά με στόχο πάντα τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Πρώτα σκάει το μεγάλο ψέμα, επαναλαμβανόμενο, έτσι ώστε το γεγονός που αφηγείται το ψέμα να γίνει πιστευτό και από ένα σημείο και μετά να μοιάζει αυτονόητο.
Ξέρετε, σε τέτοιες περιπτώσεις, και αφού το ψέμα έχει απλωθεί τόσο πολύ, ελάχιστοι δίνουν σημασία στην όποια αποκατάσταση της αλήθειας, εάν και εφόσον υπάρξει, και μάλιστα μετά από έναν μεγάλο αγώνα του εκάστοτε θύματος να αποδείξει πως δεν είναι ελέφαντας.
Τοξικότητα, διχασμός και fake news, ένα τρίπτυχο που έχει πλέον οικειοποιηθεί μερίδιο της κοινής γνώμης.
Ως πότε;