Μετά τα «αλήστου μνήμης» εγκαίνια του ανύπαρκτου σταθμού στο μετρό Θεσσαλονίκης, από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα το 2018, χρειάστηκε να παραλάβει το τιμόνι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ένα σοβαρό επιτελείο ανθρώπων, με την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης να προχωρά πλέον με «ταχύτατο ρυθμό». Μάλιστα ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σημειώνει ότι «συνολικά η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».
Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας» στο μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε, «προφανώς η σημερινή διαδικασία τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».
Έτσι, πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση-η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 97%- και η κατασκευή του θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή.
«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε ο ίδιος.
Στην τελική ευθεία οι εργασίες κατασκευής στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων». Στο πλαίσιο αυτό ο κ Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες. Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.
Το μεγαλειώδες έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέλος του 2023, εξυπηρετώντας πάνω από 250.000 επιβάτες, και αποσυμφορίζοντας σημαντικά τους οδικούς άξονες της συμπρωτεύουσας. Μάλιστα η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς ανά ώρα θα είναι 18.000 επιβάτες.